بستن

معلم‌هایی به مهربانی مادر، ۱۰ تبلت خریدند

معلمی فقط درس دادن نیست. خیلی از معلم‌ها با دانش‌آموزان خودشان زندگی می‌کنند با شادی‌های آن‌ها می‌خندند و با غصه‌های‌شان اشک می‌ریزند. معلم‌هایی به مهربانی این بار برای خریدن تبلت برای دانش‌آموزان خود آستین بالا زدند.

نفسیه رحمانیان در مورد شروع ماجرا می‌گوید: «داستان از حدود یک سال و نیم پیش شروع شد که تعدادی از معلمان گراش تصمیم گرفتیم صندوق خیریه‌ای داشته باشیم تا سر برج که می شود‌ مقداری از حقوق خود را برای کمک به نیازمندان به آن واریز کنیم و با لطف و اعتماد دوستان این‌حساب مشترک  به نام‌ من و خانم فولادی مدیر آموزشگاه نرجس خاتون علیهاسلام‌ افتتاح شد.»

معلم‌ها را با واریزی ماهی حداقل ده هزار تومان از حقوق خود شروع کردند اما بعضی ماه‌ها معلم‌هایی بودند که تا یک میلیون تومان هم به این حساب خیریه واریز می‌کردند. همین نیت معلم‌ها باعث شد تا افراد خارج از مدرسه هم به این صندوق کمک کنند. تا این که کرونا از راه رسید.

خانم رحمانیان از سال‌های پیش در وبلاگ می‌نوشت و سال‌های اخیر هم صفحه اینستاگرامی فعالی دارد. وبلاگ‌نویس یک معلم می‌گوید: «امسال به خاطر شرایط موجود و مشاهده مشکلات دانش‌آموزان در زمینه تهیه وسایل مورد نیاز برای کلاس‌های مجازی تصمیم گرفتیم که عواید صندوق را برای این کار اختصاص بدهیم. به دلیل گرانی این وسایل و تعداد زیاد درخواست‌کننده‌ها  تصمیم گرفتیم طبق روال رایج در فضای اینستاگرام از دنبال کننده‌های صفحه شخصی خودم نیز تقاضای همدلی و کمک مالی کنیم.» 

 
او در صفحه اینستاگرام خودش نوشت: «معلم‌ که باشی نه فقط باید درس بدهی که گاهی هم باید سنگ صبور باشی و گاهی هم‌ باید گوش بشوی و بشنوی حتی اگر نتوانی کاری بکنی و گاهی هم‌ باید به قول شاعر گفتنی “ای که دستت می‌رسد کاری بکن

امسال به دلیل اومدن مهمان ناخوانده‌ای که صاحبخانه را به زحمت انداخته و داستان مجازی کردن‌ کلاسها و دردسرهای اون با مشکلات‌ زیادی مواجه شدیم ولی اون چیزی که بیشتر از همه دردناکه و خطرناکتر از خود کروناست ‌ترک تحصیل بسیاری از بچه‌ها به دلیل نداشتن موبایل هوشمند و یا داشتن فقط یک موبایل برای چند نفر توی یک خونه و یا استفاده از موبایل پدر یا مادر و یا خراب شدن موبایل‌ها و حتی نداشتن هزینه برای خرید اینترنت گوشی و دهها مشکل اینچنینی است. خلاصه اینکه حالا که ما از وجهه و آبرومون خرج کردیم شما هم با هر چند کم، ما را یاری کنید.»

نتیجه فراخوان خانم معلم واریز ۱۲ میلیون تومان در عرض چند روز به صندوق خیریه معلم‌ها بود. نرگس حسینی مشاور مدارس امام رضا علیه السلام و مدرسه استثنایی نیز از طریق دیگری هشت ‌میلیون‌تومان جمع آوری کرد تا واریزی صندوق معلم‌ها برای تبلت به ۲۰‌ میلیون تومان برسد. با این مبلغ و واریزی معلم‌ها در ماه‌های قبل ۱۰ تبلیت و در اختیار پنج مدرسه قرار گرفت.

شرایط کرونا کار معلم‌ها و البته روحیه ایثار آن‌ها را چند برابر کرده است. خانم رحمانیان می‌گوید: «این یک نمونه از تلاش تمام‌ مدیران و همکاران مدارس شهرمان است و معلم‌ها هر کدام‌ به نوبه و توان خود و یاری جستن از خیرین سعی در برطرف کردن نیاز دانش‌آموزانشان در این زمینه داشته‌اند.از جمله خرید موبایل و تبلت‌و در اختیار قرار دادن موبایل‌های خودشان و تلویزیون و دستگاه دیجیتال برای استفاده بچه‌ها از شبکه آموزش تلویزیون. خانم حسینی از معام‌های فعال در این طرح در ابتدای سال تحصیلی نیز با جمع آوری ۱۰میلیون تومان، وسایل التحریر قابل توجهی را خریداری و به دست دانش‌آموزان نیازمندان شهر و روستا رسانده بود.»

استوری‌های خانم معلم نقشه مهمی در تهیه تبلت برای ۱۰ دانش‌آموز مدارس گراش داشت. اما او لازم می‌داند که خانم فولادی مدیر مدرسه و همه دنبال‌کنندگان و بازنشردهندگان هم تشکر کند.

شاید درس اصلی خانم معلم به دانش‌آموزان‌اش این بود که چطوری باید به خوبی از اینستاگرام استفاده کرد. صفحه نفیسه رحمانیان در اینستاگرام را ببنید.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top