بستن

برداشت ۴۰۰۰ تن خرما از نخلستان‌های گراش

هفت‌برکه: امسال بیش از چهار هزار تن خرما از ۱۴۰۰ هکتار نخلستان‌های آبی و دیمی شهرستان گراش برداشت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان گراش، برداشت خرما که از شهریورماه آغاز شده است با توجه به نوع خرما تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد.

حسن مرادی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: «آفت سرخرطومی حنایی خرما یک تهدید مهم برای نخلستان‌های شهرستان است و عملیات پایش و مبارزه با این آفت با هدف حفظ نخلستان‌های شهرستان در دستور کار مدیریت قرار دارد.»

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از ارقام سنتی و بومی نخیلات شهرستان افزود: «ترویج و توسعه ارقام تجاری (پیارم ،مجول و …..) و همچنین توسعه واحدهای فرآوری و بسته‌بندی خرما در سطح شهرستان از اولویت‌های برنامه ۵ ساله مدیریت در حوزه باغبانی خواهد بود.»

مرادی در پایان با اشاره به تنوع ارقام خرما موجود در سطح شهرستان تصریح کرد: «زاهدی ،خاصویی و شاهانی از مهمترین ارقام موجود در شهرستان هستند و با توجه به وجود تفاوت در زمان رسیدن ارقام مختلف، عملیات برداشت خرما تا اواخر آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.»

3 نظر

  1. خیرین و سرمایه گذاران اگر با خرید ماشین آلات دسته بندی خرما و استقرار در شهرک صنعتی اقدام به صادر کردن خرما با نام گراش می کردند باعث اشتغال جوانان میشد. قبلا یه حلوا خرمای “گُلت” بود مدتی ولی بعدش ورشکست شدند هرچند محصولات فرآوری خوبی همچون ترکیب با کاکائو و کنجد به بازار داشتند و طرفداران زیادی داشت. ارگانهای دولتی می بایست ایده های جوانان رو حمایت کنند

  2. الان جهرم و به تازگی لار به شدت در صادرات خرما و فرآورده های جانبی فعال هستند ولی گراش ها هیچ و فقط ادعای حمایت از تولید کننده دارم که بیشترش مصرف داخلی و هدر میره کلی از خرماها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top