بستن

آخرین افتتاح فرودی: آبرسانی به روستاهای دشت بالا

هفت‌برکه : روستای کسرالدشت نخستین روستای مجاور شهر گراش است که از آب سد سلمان بهره‌مند می‌شود. خط انتقال آب به سه روستای دیگر نیز در دست ساخت است.

به گزارش روابط عمومی آبفا گراش، پروژه آبرسانی به روستای کسرالدشت واقع در دشت بالای گراش صبح روز سه‌شنبه اول مهرماه ۱۳۹۹ به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندار، مسئول دفتر نماینده و جمعی از مدیران شهرستان افتتاح شد. 

این مراسم صبح برگزار شد و ظهر امروز خبر انتصاب فرودی به فرمانداری ویژه داراب منتشر شد تا این افتتاح آخرین برنامه‌ی رسمی اصغر فرودی در سمت فرماندار گراش باشد

عبدالله فضلی بخشدار مرکزی گراش به هفت‌برکه گفت: «این روستاها در کنار خط انتقال آب سد سلمان قرار داشتند و از سال‌های پیش این تقاضا را مطرح کرده بودیم. با ادغام آبفای شهری و روستایی و تخصیص ۵ متر مکعب از سهیمه شهر گراش با آبرسانی به این روستاها موافقت شد.»

فضلی در مورد روند کار گفت: «کسرالدشت نخستین روستایی است که با کمک‌های مردمی و خیرین آبرسانی به آن تکمیل شد. دو روستای شمس‌آباد و کنار زیارت از بخش مرکزی، روستای چک‌چک در بخش ارد نیز در برنامه آبرسانی قرار دارد. با تکمیل این پروژه‌ها در مجموع ۱۴۰ خانوار شامل حدود ۵۶۰ نفر از آب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد. 

سیاوش خورسند مدیر امور آبفای شهرستان گراش در این مراسم گفت: « آبرسانی به این روستاها با یاری خیرین شهرستان و پیگیری نماینده، فرماندار و شرکت آب و فاضلاب فارس به نتیجه رسید. کل هزینه‌های این پروژه بیش از یک میلیارد تومان بوده است که بخشی از آن توسط خیرین پرداخت شده است.»

خورسند در مورد مشخصات این پروژه گفت: «برای آبرسانی به کسرالدشت ۲۴۰۰ متر خط انتقال و ۱۸۰۰ متر شبکه داخلی روستا انجام شده است و یک مخزن ۵۰ مترمکعبی پنج لایه ساخته شده است.»

روستای کسر الدشت در فاصله ۱۰ کیلومتری غرب گراش و در مسیر جاده چک‌چک قرار دارد. حمعیتی نزدیک به ۱۰۰ نفر در این روستا زندگی می‌کنند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top