بستن

کتابخانه آبشار اندیشه سرانجام افتتاح شد

کتابخانه عمومی شماره دو گراش ۱۵ ماه پس از واگذاری به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افتتاح شد.

به گزارش گریشنا با سفر صبح امروز ۲۲ آذر ۱۳۹۱ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرکل نهاد استان فارس کتابخانه آبشار اندیشه افتتاح و کلنگ ساخت کتابخانه محبی نیز به زمین زده شد. کتابخانه آبشار اندیشه در مجموعه فرهنگی ورزشی آبشار اندیشه و با هزینه تقریبی یک میلیارد تومان در سال ۱۳۸۹ به پایان رسید. این کتابخانه فعالیت خود را از یک سال پیش آغاز کرده بود اما افتتاح رسمی آن دو بار به تاخیر افتاد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که برای افتتاح کتابخانه به گراش سفر کرده بود در سخنان خود با اشاره به سابقه تمدن اسلام در نشر کتاب گفت: در قرون گذشته بزرگترین کتابخانه‌ها در جهان اسلام قرار داشت. امروز نیز باید از این کار خیر محترم که با نگاهی صد در صد فرهنگی انجام شده تقدیر شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این جلسه قول داد که به اندازه کتاب‌های موجود در کتابخانه از سوی اداره کل فارس کتاب به کتابخانه آبشار اندیشه داده شود. اسماعیل‌پور در این مراسم لوح تقدیر خیر نمونه را به عبدالمطلب وخشوری سازننده کتابخانه آبشار اندیشه اهدا کرد. این لوح را احمد نوروزی نماینده خیر دریافت کرد.

قاسمعلی وقارفرد رییس هیات مدیره آبشار اندیشه درباره روند ساخت کتابخانه آبشار اندیشه گفت: کتابخانه آبشار اندیشه طی هشت سال با هدف ایجاد فضایی برای تولید اندیشه و فکر ساخته شد. در واقع بخش‌های ورزشی مجموعه در سایه کتابخانه ساخته شده است. وقافرد با توجه به هزینه ۵ میلیاردی ساخت این کتابخانه گفت: توقع همکاری بیشتری داریم. نهاد برای تجهیز کتابخانه همکاری کند.

مهندس کریمی‌فرد  فرماندار گراش درباره مشخصات این طرح گفت: کتابخانه عمومی آبشار اندیشه در مساحت سه هزار متر و زیربنا ۲۲۰۰ متر در دو طبقه ساخته شده است. وی با اشاره به خدمات سازنده مجموعه آبشار اندیشه گفت: جناب وخشوری با شناخت دقیقی از نیازهای زمان و منطقه اقدام به ساخت مجموعه‌ای کرد که نمونه‌ای در شهرستان‌های استان فارس ندارد.

فرماندار از مسئولین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درخواست کرد هر چه سریع‌تر  چارت سازمانی نهاد کتابخانه‌های عمومی گراش تصویب شود و افراد مورد نظر از طریق آزمون‌های استخدامی جذب شوند.

خبر مرتبط : کتابخانه عمومی آبشار اندیشه به زودی افتتاح می‌شود.

کتاب‌ها در خانه‌های اجاره‌ای

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top