بستن

پستچی سابق، قربانی زنبور قرمز شد

هفت‌برکه: اسماعیل خازنی‌پور کارمند پیشین اداره پست گراش دومین مردی است که امسال قربانی زنبور قرمز می‌شود.

اسماعیل خازنی‌پور ۳۹ ساله امروز ساعتی بعد از گزیده شدن توسط زنبور قرمز در ناحیه گردن در بیمارستان درگذشت. خازنی‌پور حدود ۱۰ سال در اداره پست گراش خدمت می‌کرد و بسیاری از مردم چهره‌ی او را به عنوان پستچی به یاد می‌آورند او در سال‌های اخیر به شغل آزاد اشتغال داشت.

هادی هادی‌پور مدیر بیمارستان گراش در مورد این حادثه گفت: «ساعت ۵ و ۳۹ دقیقه امروز ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ بیمار با سابقه حساسیت به زنبورگزیدگی با یک وانت‌بار شخصی به بیمارستان منتقل شده بود. تورم شدیدی در ناحیه گردن وجود داشت و تا ساعت ۷ تلاش برای احیا ادامه داشت اما متاسفانه تلاش‌ها به نتیجه نرسید. شاید اگر بیمار سریع‌تر به بیمارستان منتقل شده بود امکان جلوگیری از حادثه وجود داشت.»

هادی‌پور در مورد پیشگیری از این گونه حوادث گفت:‌ «داروی اپینفرین یک داروی زیرجلدی است که افراد دارای حساسیت باید در منزل هم داشته باشند زیر تزریق سریع این دارو خیلی اهمیت دارد. ولی در مورد ایشان وقتی به بیمارستان رسید تنفس کاملا از دست رفته بود.»

دو هفته پیش در ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ نیز یدالله زمانی بعد از نیش زنبور قرمز در اثر سکته قلبی درگذشت. زمانی اصالتا اهل چهار محال بختیاری بود ولی سال‌هاست در گراش سکونت داشت.

فرزانه دختر مرحوم زمانی در گفتگو با هفت‌برکه در مورد این حادثه گفت: «حدود ساعت ۴ عصر بود که پدر برای تعمیر ماشین‌اش به پارکینگ رفت. مثل که پشت در پارکینگ زنبور لانه کرده بوده و با باز کردن در زنبورها به پدرم حمله می‌کنند و سه نقطه بدن‌اش گزیده می شود.»

فرزانه زمانی می‌گوید: «پدرم که بالا آمد گفت بدنم دارد داغ می‌شود. بدن‌اش قرمز هم شده بود به تاکسی زنگ زدیم و خواهرم به همراه پدرم به بیمارستان رفت. نیم ساعت بعد از بیمارستان زنگ زدند و خودم هم رفتم.»

او در مورد دلیل مرگ پدرش می‌گوید: «پدر سابقه بیماری و عمل قلب داشت و در بیمارستان گفتند که به قلب‌اش شوک وارده شده و مجددا سکته کرده است. رضایت دادیم که یک آمپول را تزریق کنند اما این اثربخش نبود در نهایت متاسفانه ساعت چهار و نیم صبح به ما خبر دادند که فوت شده است.»

فرزانه در مورد سابقه حساسیت پدرش به نیش زنبور گفت: «پدرم قبلا چند بار به نیش زنبور عسل گزیده شده بود و مشکلی نداشت اما سابقه گزیده شدن با زنبور قرمز را نداشت که بدانیم حساسیت دارد یا نه.»

دو سال پیش در خرداد ۱۳۹۷ نیز علیرضا صمیمی راننده مینی‌بوس دانشجویان دانشکده در اثر زنبورگزیدگی درگذشت. (خبر در گریشنا)

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش برای جلوگیری از تکرار این حوادث توصیه کرد: «اولین کاری که اطرافیان باید انجام دهند، تماس با اورژانس ۱۱۵ است. بعد هم باید پای بیمار را بالا نگه دارند و به او مایع زیاد بدهند. اینها کارهایی است که با رسیدن اورژانس انجام می‌شود: احیای اولیه، مایع‌درمانی و تزریق دارو. افراد دارای حساسیت به زنبور حتما آمپول اپی‌نفرین را در دسترس داشته باشند.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

12 نظر

  1. متاسفانه نحوه آمپول زدن باید آموزش داده شود .یادم هست یک دوست داشتیم که بدنسازی می رفت و برای تزریق مواد عضله ای جلو اینه می ایستاد و خودش به آمپول به باسن اش تزریق می کرد .به هرحال اگر آمپول ان در خانه تهیه شود نحوه آمپول زدن آن نیز آموزش داده شود خیلی مشکلات حل می شود .باید در کلاس هلال احمر و کمک های اولیه روی این امر بسیار تاکید شود .شهری که نام اش به نام دانشکده علوم پزشکی عجین شده هست هیچ گاه برای شهروندان و جوانان شهر ما نباید کلاس نحوه سرم و آمپول زدن و … آموزش بدهند .این همه پرستار و دانشجو در شهر ما هست اگر کلاس های این چنینی در هنگام مواجه به مشکلات بگذارند بسیار موثر هست

  2. خدا رحمتش کنه دوستی صمیمی و یکرنگ صادق و دوست داشتنی بود رفتنش واقعا سخت و باور نکردنی خداوند به همسر و فرزندانش مخصوصا مادرش صبر عنایت کنه🌹🌹🌹

  3. جواب الناز
    شما به کسی که شما را به اونجا تبعید کرده لعنت کن شما حق نداری به این شهر به قول شما تبعیدگاه لعنت بفرستی.مجبور نیستی بمونی.در شهرهای دیگه روزانه شاید چندین نفر بر اثر زنبور عقرب و مار گزیدگی از دنیا برن مقصر شهر نیست.مرگ و زندگی دست خداست.

  4. در جواب آغای اچمی از بندرعباس.
    اول گیرنده‌تو قوی کن بعد واکنش نشون بده.
    منظور من از تبعیدگاه این کره‌ی زمینه که آدم و حوّا را به خاطر اشتباهشون به اینجا فرستادن(تبعید کردند).

  5. سلام قولامن رب رحیم
    آدم وحوابخاطراشتباهشون،تبعیدنشدندبلکه باآن اشتباه،مهلت ماندنشان دربهشت روکم کردن؛چراکه خداقبل ازخلقت آدم وحوابه فرشته هاگفنه بودکه:من این آدم وحوارو برای زندگی برکزه زمین خلق می کنم.
    انی جاعل فی الارض خلیفه۳۰بقره
    همیشه مویدباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top