بستن

فراخوان هشتمین سوگواره عکس عاشورایی منتشر شد

هفت‌برکه: انجمن فیلم و عکس شهرستان گراش عکاسان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی را به شرکت در هشتمین سوگواره عکس عاشورایی که امسال نیز به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود دعوت می‌کند.

مجید افشار، دبیر این سوگواره، درباره‌ی شرایط برگزاری سوگواره می‌گوید: «استقبال از سوگواره‌های قبلی و پیگیری علاقه‌مندان به عکاسی باعث شد که امسال نیز با وجود همه‌گیری کرونا، برگزاری سوگواره را کلید بزنیم. به نظر می‌رسد امسال که مراسم‌ عزاداری محرم به شکلی کاملا متفاوت در حال برگزاری است، باید منتظر عکس‌های بهتر و متفاوتی نسبت به سال‌های قبل باشیم. امیدواریم شرکت‌کنندگان در این سوگواره بتوانند این سال سخت را به شکلی هنرمندانه در عکس‌هایشان ثبت و به آیندگان منتقل کنند.»

محورهای موضوعی هشتمین سوگواره عکس عاشورایی گراش شامل هر خانه یک حسینیه، رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های عزاداری، سیاه پوش کردن خیابان ها، معابر و منازل به مناسبت این ایام و برنامه‌های مساجد، حسینیه ها، تکایا و… است.

این جشنواره شامل دو بخش عکاسی با دوربین و اینستاگرام است. هر عکاس می‌تواند ۱۰ تک عکس (بخش آزاد) یا ۱ مجموعه عکس (بخش آزاد)؛ و ۱۰ عکس در اینستاگرام با هشتگ #AshoraGerash8 ارسال نماید. تاریخ ثبت عکس در بخش آزاد می‌بایست در محرم الحرام ۱۴۴۲ ه.ق (سال جاری) باید. محدودیتی از لحاظ تاریخ ثبت عکس در بخش اینستاگرام وجود ندارد.

آخرین مهلت ارسال عکس‌ها ۱۴ شهریورماه است. در تاریخ ۲۴ شهریورماه نیز نمایشگاهی از عکس‌های رسیده در نگارخانه فرهنگ گراش، جنب سینما فرهنگ، برگزار خواهد شد.

این جشنواره را انجمن فیلم و عکس شهرستان گراش و نگارخانه فرهنگ گراش با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش و با همکاری موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش، استودیو پلک، هیات رزمندگان اسلام، گراشیک، اپل سراج، و موسسه شباب‌البرکه برگزار می‌کند.

بخش‌ها و مقررات سوگواره را در فراخوان جشنواره بخوانید:

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در سطح جهان و ایران اسلامی، امسال مراسم های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفای ایشان، به گونه‌ای متفاوت نسبت به سال‌های گذشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

محورهای موضوعی فراخوان هشتمین سوگواره عکس عاشورایی گراش شامل: هر خانه یک حسینیه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری، سیاه‌پوش کردن خیابان‌ها، معابر و منازل به مناسبت این ایام و برنامه‌های مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و…

شرکت در این مسابقه صرفاً برای عکاسان شهرستان گراش امکان‌پذیر است. هر عکاس می‌تواند با حداکثر ده تک عکس یا یک مجموعه (شامل ۷ تا ۱۲ عکس) در هر یک از بخش‌های آزاد یا ویژه به دبیرخانه سوگواره (واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش) و ۱۰ عکس در فضای مجازی اینستاگرام به هشتگ AshoraGerash8# ارسال نماید.

کلیه عکس‌ها باید با وضوح dpi 300 در ابعاد ۷۰×۵۰ با فرمت jpg  و در قالب یک CD تحویل دبیرخانه سوگواره شود و یا به پست الکترونیکی ashora.gerash8@gmail.com  ارسال گردد.

تاریخ ثبت کلیه عکس‌ها در بخش دوربین می‌بایست در محرم الحرام ۱۴۴۲ ه.ق (سال جاری) و اربعین سال ۱۴۴۱ ه.ق (سال گذشته) باشد. محدودیتی از لحاظ تاریخ ثبت عکس جهت شرکت در بخش اینستاگرام وجود نخواهد داشت.

حک کردن نام عکاس بر روی عکس ممنوع است. آثار می‌بایست کاملاً مستند بوده و پردازش تصاویر نباید خدشه‌ای در رویکرد اسنادی تصاویر وارد نماید. بدیهی است اعمال کراپ، تنظیمات روشنایی، اصلاح رنگ و کنتراست عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است. دبیرخانه سوگواره ارسال کننده اثر را صاحب اثر می‌شناسد و در صورت اثبات خلاف این امر مسئولیتی متوجه برگزار کننده نیست.

امسال سوگواره عکس عاشورایی گراش همانند سال گذشته به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود. جوایزی به عکس‌های برگزیده بازدیدکنندگان اهدا خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۹ تعیین شده است. نمایشگاهی از آثار ارسال شده در تاریخ ۲۴ تا ۲۸ شهریور‌ماه ۹۹ در نگارخانه فرهنگ گراش برگزار می‌شود.

دبیرخانه جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، در بلوار سرداران مستقر است. علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۷۹۸۱۰۳۱۴ با دبیر برگزاری سوگواره آقای مجید افشار در تماس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top