بستن

چراغانی فضای مجازی گراش در میلاد شمس الشموس

هفت‌برکه – گریشنا: برگزارکنندگان همایش رضوی هشتمین آفتاب گراش، ششمین دوره این همایش را به دلیل وضعیت قرمز شهرستان گراش به مدت چهار شب در فضای مجازی برگزار کردند. 

محمدعلی شامحمدی دبیر و تهیه‌کننده همایش هشتمین آفتاب گفت: «امسال همانند سال‌های گذشته با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های میلاد و همایش هشتمین آفتاب بودیم. حتی صحن انقلاب به همت دوستداران اهل بیت(ع) در حسینیه ابوالفضل(ع) گراش به زیبایی بازسازی شد. متاسفانه در روزهای کرامت وضعیت شهرستان گراش از نظر کرونا قرمز بود و حتی دستور تعطیلی اصناف داده شد به نحوی که حتی با برگزاری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز موافقت نشد.»

شامحمدی در مورد نحوه اجرای همایش امسال گفت: «چهار شب برنامه مداحی، اجرای سرود و سخنرانی در صحن بازسازی شده بدون حضور مردم برگزار شد و بخشی از برنامه‌های به صورت لایو اینستاگرام و همه برنامه‌های بعد از ویرایش به صورت ۲۰ کلیپ کوتاه در شبکه‌های مجازی آپارات، اینستاگرام، تلگرام و واتساپ منتشر شد. هر چند جشن میلاد امام رضا(ع) امسال غریبانه برگزار شد ولی تمام سعی ما این بود که این مناسبت مذهبی به هر شکلی و در حد توان گرامی داشته شود و خوشحالیم ضمن به خطر نیافتادن سلامت همشهریان مراسم نیز بر پا شد.»

دبیر ششمین همایش رضوی هشتمین آفتاب از برنامه‌های خاص امسال گفت: «محدودیت‌هایی در مورد پرچم‌گردانی وجود داشت به خاطر همین با تهیه دوربین سه بعدی واقعیت مجازی سعی کردیم که به شکل متفاوتی این کار را انجام دهیم که خوشبختانه هم نحوه اجرا و هم کلیپ منتشر شده با استقبال همشهریان روبه‌رو شد.

محمد رستم‌‌پور دبیر اجرایی همایش رضوی گفت: «۲۰ کلیپ تهیه شده در نشانی آپارات aparat.com/playlist/444180 در دسترس است. با انتشار در شبکه‌های اجتماعی هر کدام از کلیپ‌ها به طور متوسط حدود ۵۶۰۰ بازدید داشته است که با توجه به جمعیت شهر گراش قابل قبول است. همایش امسال هر چند به شکل متفاوتی برگزار شد اما با همکاری بنیاد امام رضا(ع) برای برگزاری، تجربه متفاوتی از خدمت به اهل بیت بود.»

خبر آماده‌سازی محل برگزاری همایش

http://www.gerishna.com/archives/104070

گزارش تصویری همزمان مجید افشار و مقایسه همایش امسال و سال‌های پیش

http://www.gerishna.com/archives/104255

عکس‌های نازنین کشاورز از ششمین همایش: 

http://www.gerishna.com/archives/104269

در ادامه کلیپ‌های تهیه شده در چهار شب را می‌توانید مرور کنید. 

https://www.aparat.com/playlist/444180

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top