هفت برکه: حیاط حسینیه‌ی ابوالفضل گراش در سومین شب مهمانی همایش هشتمین آفتاب در حالی که هنوز برنامه شروع نشده بود مملو از جمعیت بود. مردم از تجربه‌ی دو شب قبل می‌دانستند که باید متمرکزتر باشند تا آن‌هایی که از وسط مراسم می‌رسند جا داشته باشند.

ashtomin aftab 1403 11
‌‌‌
مجتبی فردفانی، قاری و حافظ قرآن نام آشنای گراشی که در روزهای ماه مبارک رمضان از قاب تلوزیون بیشتر دیده می‌شود، در سومین شب مهمانی در کنار همشهریانش بود. فردفانی کمی از خاطرات روزهای مسابقات بین‌المللی و حضورش در حج برای حاضران در مراسم گفت.

مردم باز هم با صلوات خاصه‌ی امام رضا (ع) با پای دل به زیارت امام رئوف رفتند. این سومین زیارت از راه دور مردم در این شب‌های مهمانی است.

مجری برنامه با تسلط و فن‌بیانی که داشت باز هم صحنه را به دست گرفت و مردم را با خودش همراه کرد. مسابقه که یکی از بخش‌های جذاب همه مراسم‌هاست در شب سوم اولین حضور خودش را اعلام کرد، قرعه به نام پسربچه‌ها افتاد و مسابقه و رقابت بین آن‌ها کمی فضای حسینیه را شادتر از قبل کرد.

شب، شبِ مدح و ستایش کردن صاحب مجلس بود، مداحان و ذاکرانی که مهمان شب سوم بودند، با مردم همراه شدند. حجت‌اله حسن‌زاده از مشهد و عارف ابراهیمی دو مداح و ذاکری بودند که میزبانی سومین شب از پنج شب مهمانی این همایش را به عهده داشتند. رقابت بین جمعیت‌های دست‌زن و کِل‌زن دیدنی بود، در کنار این ارکستر سمفونی دست و کِل برای ما زمانی خاطره انگیزتر می‌شود که پای بَرَنِش به میان بیاید. رقابت شکلات و پول‌های نوی تانخورده برای فرود آمدن و به آغوش گرفتن مردم دیدنی‌تر است و لذت‌بخش‌تر.

گروه سرود راویان آفتاب در شب دوم هنرنمایی‌شان باز هم به روی صحنه آمدند و برگی از خاطره‌ی همایش هشتمین آفتاب ۱۰ را رقم زدند.