بستن

آتش‌نشان‌ها مشغول کارند؛ مزاحم نشوید

هفت‌برکه: آتش‌نشان‌ها در حال گذراندن تابستانی سخت و پرکارند. وقوع چند آتش‌سوزی در مراتع و علفزار‌ها، و همچنین در یک ساختمان و محل جمع‌آوری زباله‌ها از جمله حوادث اخیری است که آتش‌نشان‌های گراش را به تکاپو انداخته است.

به گزارش منصور دهرامی، روابط عمومی آتش‌نشانی گراش، یک مورد آتش‌سوزی در خیابان مطهری که یکی از همشهریان به صورت عمدی برای از بین بردن مراتع کنار خیابان آن را ایجاد کرده بود، یک آتش‌سوزی در ساختمان نیمه‌کاره به دلیل اتصال برق، و آتش‌سوزی در محل جمع‌آوری زباله‌های شهرداری، با دخالت آتش‌نشان‌ها به خیر گذشت.

روابط عمومی آتش‌نشانی برای کمتر شدن حوادث آتش‌سوزی، چند درخواست و توصیه برای همشهریان دارد: «از همشهریان تقاضا داریم که در صورت درگیر شدن و مشاهده‌ی حادثه، قبل از هر چیز خونسردی خود را حفظ کنند و آدرس محل را با دقت و صحت به آتش‌نشان‌ها بدهند. چندین بار اتفاق افتاذه است که نیرو را به آدرسی اعزام کرده‌ایم ولی آدرس درست نبوده است.»

دهرامی با تاکید بر لزوم آموزش به استادکاران و کارگران ساختمانی می‌گوید: «دلیل یک مورد آتش‌سوزی که در یک ساختمان نیمه‌کاره اتفاق افتاده بود، استفاده‌ی هم‌زمان استادکار و خوش‌کاران از یک کابل بود که باعث فشار به کابل برق و آتش‌سوزی شده بود. این مساله لزوم آموزش به این افراد را نشان می‌دهد.

آتش گرفتن زباله‌ها در محل جمع‌آوری زباله‌های شهرداری برای چندمین بار، از دیگر دردسرهای آتش‌نشان‌ها است. دهرامی می‌گوید: «چندین بار زباله‌های جمع‌آوری شده توسط شرکت خصوصی شهرداری به دلایل مختلف آتش گرفته و از آتش‌نشان‌ها درخواست کمک شده است که بلا‌فاصله آتش‌نشان‌ها برای خاموش کردن آتش به محل اعزام شدند و مانع گسترش آتش شدند.»

درخواست آخر آتش‌نشانی گراش، درخواست عدم مزاحمت است: «درخواست بعدی ما این است که با دور نگه داشتن تلفن از دسترس کودکان و شوخی‌های خودسرانه، از ایجاد مزاحمت برای آتش‌نشان‌ها خودداری شود. متاسفانه برخی افراد شبانه‌روز مزاحمت‌های زیادی برای آتش‌نشان‌ها ایجاد می‌کنند که باعث اشغال شدن شماره تماس آتش‌نشانی می‌شود که در مواقع خطر و اتفاقات اورژانسی ممکن است تبعاتی داشته باشد.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top