بستن

دوشنبه عجیب: مرگ ۵ نفر در حادثه‌های گوناگون

هفت‌برکه – گریشنا: سقوط از ساختمان، مرگ در مرحله درمان کرونا، کشف جسد در برکه و مرگ یک کودک در اتاق عمل بیمارستان باعث شد شانزدهمین روز تیرماه ۱۳۹۹ در گراش با مرگ چهار نفر پر از خبرهای حوادث باشد. 

کرونا باز هم قربانی گرفت

روز دوشنبه با خبر مرگ در اثر کرونا آغاز شد. یک بیمار ۶۵ ساله مبتلا به کرونا که دارای بیماری‌های زمینه‌ای دیگر نیز بود در مراحل پایانی درمان به علت سکته قلبی درگذشت.

مرگ افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان گراش با این مرگ به ۵ نفر رسید. هنوز هم ۸ بیمار دیگر در وضعیت خطرناک و زیر دستگاه مراحل درمان خود را طی می‌کنند.

این حادثه باعث شد دکتر مطلبی متخصص بیمارهای عفونی بیمارستان گراش در اخطاری اعلام کند: با این همه تاکید برای جدی گرفتن بیماری کرونا، بخصوص برای بیماران کلیوی، کبدی،قلبی افراد دارای بیماری دیابت، فشار خون، و نیز مادران باردار، متاسفانه تعداد زیادی از این بیماران بستری هستند که حال مساعدی نیز ندارند.

مرگ یک پدر در سقوط از ساختمان

دومین خبر تلخ، مرگ محمدرضا جعفریان پدر چهار فرزند به دلیل سقوط از ساختمان بود.

به گزارش هفت برکه صبح امروز ۱۶ تیرماه ۱۳۹۹ محمدرضا جعفریان برای آب دادن به پشت بام منزلش که به تازگی سیمان کرده بود می‌رود و بر اثر حادثه و لیز خوردن پایش سقوط می‌کند، برخود سر با سنگ باعث مرگ او می شود. دو فرزند او و یک کارگر افغانستانی شاهد حادثه بودند.

طی تماس تلفنی ما با جواد مفرح، داماد خانواده‌ی جعفریان: محمد رضا جعفریان فرزند خدارحیم جعفریان متولد ۱۳۶۰ است و دو فرزند دختر و دو فرزند پسر دارد.

در تماس تلفنی ما با اورژانس این حادثه ساعت ۸ صبح به اورژانس گراش اطلاع داده می‌شود با وجود نداشتن علایم حیاتی نیروهای اورژانس او را برای انجام عملیات احیا و نجات به بیمارستان منتقل می‌کنند و در نهایت خبر نهایی مرگ به خانواده‌ی او اطلاع رسانی می‌شود.

کشف جسد زن جوان در آب‌ انبار 

صبح امروز جسد یک زن جوان در آب انباری واقع در قلعه کلات گراش کشف شد.

سرهنگ اسلامی‌مهر فرماندهی انتظامی شهرستان گراش در مورد فرد متوفی گفت: جسد کشف شده متعلق به یک خانم ۲۰ ساله شیرازی ساکن گراش که تحقیقات در مورد علت مرگ آغاز شده است.

این جسد حدود ساعت ۹ صبح روز ۱۶ تیرماه در حالی که روی آب شناور بود، کشف شد که بعد از حضور نیروی انتظامی با حضور نیروهای هلال‌احمر و آتش‌نشانی جسد به پزشکی قانونی تحویل داده شد. مدارک شناسایی و لباس متوفی در کنار برکه قرار داشته است. 

خبرنگار گریشنا از محل حادثه گزارش می‌دهد از حضور افراد متفرقه در محل جلوگیری شده است. این پرونده به عنوان مرگ مشکوک باز شده است اما با توجه به شواهد موجود در صحنه به احتمال زیاد دلیل مرگ خودکشی بوده است. 

مرگ یک کودک بیمارستان را به هم ریخت

بامداد امروز مرگ یک کودک پنج ماهه و خشم خانواده نوزاد متوفی باعث درگیری و تخریب برخی از تجهیزات بیمارستان گراش شد. روایت‌های مختلفی از دلیل مرگ این نوزاد منتشر شده است و قرار است روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش بعد از بررسی خبر را منتشر کند.

برآورد می‌شود در این حادثه نزدیک ۴۰۰ میلیون تومان به تجهیزات بیمارستان گراش آسیب وارد شده است.

تصحیح و پوزش: این خبر در زمان واقعه به سرعت تنظیم شده بود و برخی از اطلاعات آن دارای دقت کافی نبود. تخریب تجهیزات بیمارستان ارتباطی با خانواده کودک فوت شده ندارد و مبلغ خسارت نیز بسیار کمتر از مبلغ اعلامی بوده است. پرونده این واقعه به دلیل قصور پزشکی در دادگاه در دست بررسی است. 

اگر انتشار خبر باعث جریحه‌دار شدن احساسات این خانواده شده است از طرف مجموعه هفت‌برکه از ایشان پوزش می‌خواهیم.

مرگ در تصادف در دبی

یوسف جعفری در اثر تصادف در دبی جان خود را از دست داد تا مرگ بر اثر تصادف نیز به لیست حوادث تلخ امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه اضافه شود.

مهدی خوشبختی، باجناق یوسف جعفری، با تایید فوت او در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: این حادثه عصر امروز، حوالی ساعت ۱۷ اتفاق افتاده است. شنیده‌ها حاکی از این است که فردی از مغازه‌اش جنس می‌دزدد و یوسف او را دنبال می‌کند و وسط خیابان یک اتوموبیل با او برخورد می‌کند.

یوسف جعفری متولد سال ۱۳۵۱ است و ۲۰ سال از حضور و سکونت او در شارجه و دبی برای کسب و کار می‌گذرد. محمد تنها یادگار او ۲۶ ساله است.

مهدی خوشبختی در ادامه می‌گوید: هنوز از چگونگی حادثه اطلاعات دقیقی در دسترس نداریم. فقط در همین حد که جسد او به یکی از بیمارستان‌های دبی منتقل شده است و ما در تلاش هستیم تا مراحل قانونی برای برگرداندن جسد او به گراش را طی کنیم.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

12 نظر

  1. راجع به جسد توی برکه و مرگ نوزاد پنج ماهه روایت های مختلفی شنیدیم. زودتر خبر تکمیلی اش و بزنید تا از شایعه پراکنی جلوگیری شه. و راجع به مرگ نوزاد پنج ماهه باید بگم طبق شنیده ها واقعا متاسفم. آگه برای یک رگ گیری این حادثه پیش اومده کادر درمان باید پاسخگو باشن. و خدا به خانوادش صبر بده. خیلی سخته. خیلی.

  2. خانم ابراهیمی،شماخودتون میگید که زودترخبرتکمیلی رو بزنیدتاشایعه پراکنی نشه
    اونوقت خودتون اون علت نامعلوم رو توکامنتتون قیدمیکنید که اگه تاحالاکسی نمیدونسته هم حالایاشایعه یاواقیعت، بدونه.

  3. خانم ابراهیمی،و این گونه شایعه ها پخش میشود،
    لطفأ قضاوت رو کنار بگذارید، و بجای متاسف شدن از تلاش کادر درمان،،،کمی صبر پیشه کنید تا اخبار تکمیلی رو هم بفرستن

  4. عمر دست خداست و ان شاالله با صدقه مانع مرگ بد بشویم .به هرحال پرسنل و کادر پزشکی برای احیای نوزاد و بیماران کرونایی تلاش کرده اند و اینکه موفق نشده اند جان آنان را نجات بدهند نباید دلیل به سهل انگاری باشد .در لحظه خشم خسارت زدن به اموال عمومی تعجب برانگیز هست .اموال بیت المال را نابود کردند بی معنی هست .من قبول دارم واقعا غم انگیز هست ولی این رقم خسارت را چه کسی پاسخگو هست .

  5. خانم ابراهیمی بچه ی شیش ماهه خودش رگاش زود پیدا نمیشه وقتی تب گرفت اونچیزی که امکان پیدا شدن داره از بین میره بخاطر همین بیمار رو بردن اتاق عمل. اتفاقی که تو هرجای امکانش هست بیوفته. خیلی حرفه کادر درمان برای یه رگ پیدا کردن پاسخگو باشد.

  6. روز ترسناکی بود
    به جز موارد فوق تعدادی اتفاق دیگر مثل ضرب و شتم هم وجود داشته.
    اما ترسناک‌ترین بخش، کشف جسد روی کلات بوده. از مسئولین و رسانه ها تقاضا داریم که اطلاعات واقعی در خصوص اون اتفاق رو منتشر کنند تا هم از شایعات جلوگیری بشه و هم استرس مردم کاهش پیدا کنه.

  7. خانم ابراهیمی از شما که اهل قلم و فرهنگید بعیده به شایعات دامن بزنید- به بچه زیر یک سالت نصف روز شیرو مایعات نده ببین چه اتفاقی میفته چه برسه دو روز، نوزاد معصوم برای رگ گیری فوت نشده است واین نهایت جهل و نادانیه که علت را رگ گیری بدانند- شما عکس قفسه سینه رو بلدی بخونی -شما کم ابی شدید میدونی یعنی چی

  8. خانم یا اقای راز،اگه این اتفاق برفرض بخاطر کم آبی باشه،ایا نباید مسول مربوطه این رو در نظر بگیره؟که ممکنه کم ابی برای این سن و برای عمل خطر داشته باشه؟یا هر احتمال دیگه ایی

  9. درمورد مرگ نوزاد پنج ماهه چند نکته رو باس مطرح کرد:
    ۱- مرگ نوزاد تو هر جای دنیا رتبه بیمارستان رو تو کشور و نظام پزشکی رو تو دنیا با شدت بالاتری پایین میاره نسبت به مرگ و میرهای دیگه. پس منطقیه که کادر بیمارستان که میتونن عکس قفسه سینه رو بخونن بیان کامنت بزارن و دفاع کنن از کار خودشون و منکر تقصیرشون بشن. هیچ ماست بندی نمیگه ماست من ترشه.
    ۲- معمولا بیمارستانایی که تابلوی آموزشی ان از اسمشون معلومه یعنی این جور اتفاقا طبیعیه تو روند آموزش. مث ماشینای آموزشگاه رانندگیه که بالاشون تابلو زدن تحت تعلیم. باس با احتیاط از کنارشون‌رد شین.
    ۳- خانم یا آقای راز شما چطور عکس محرمانه قفسه سینه نوزاد ۵ماهه رو دیدی و دسترسی داشتی و تونستی با سواد بی نهایتت بخونیش! مگه اینکه از کادر بیمارستان ماست بند باشی.
    ۴- آقا یا خانم ناشناس شما از کجا میدونستی که نوزاد تب داشته و نتونستن رگ رو پیدا کنن مگه اینکه خودت بالاسرش بوده باشی و در حال کیسه انداختن ماست خودت!
    ۵- درمورد کم آبی بدن نوزاد میدونین کل آب بدن هر نوزادی به اندازه یه نصف لیوان آب هم نیس و حتی آدم سالم هم وقتی چند ساعت تلاش کنن رگشو پیدا کنن و تحت فشار باشه طاقتی براش نمیمونه.
    ۶- من بیسواد میدونم هر مرکز درمانی مدعی، که مث بیمارستان بزرگ ما هارت و پورت داره میتونه یه دستگاه خیلی ارزون بخره که تو این جور موارد بتونه با قرار دادن رو پوست نوزاد رگ رو با اشعه به صورت تصویری پیدا کنه. و کادر درمان آزمون خطا نکنن رو پوست نوزادی که به خاطر لطافت بدنش حتی نمیشه بوسش کرد.
    ۷- کسایی که بواسطه تاسف خوردن خانم ابراهیمی ایشون رو مورد انتقاد قرار دادن نشون میده اینقد مرگ آدما براشون طبیعیه که دارن تقسیم بندی میکنن انواع مرگ ها یا قتلها رو. خانم ابراهیمی فقط ابراز تاسف کردن همین! اونم بخاطر مرگ یه نوزاد که میتونست نوزاد هر کدوم از ماها باشه. حتی اگه این نوزاد به خاطر کم آبی تلف شده باشه که البته محل بحثه. برای مرگ یه گنجشک هم باس تاسف خورد چه برسه به یه نوزاد بیگناه!
    ۸- این مورد مرگ نوزاد تنها مورد نبوده و آخرین مورد هم نخواهد بود. فقط در جامعه ای آخرت خواه و قضا و قدر بین، اینجور موارد به راحتی ازش گذشت میشه و میگن خواست خدا بوده.
    ۹- به این فک کنین که ممکنه فرزند من و شما تو زایشگاه به خاطر اشتباه های این شکلی که کم هم نیس اصلا فرصت دنیا اومدن پیدا نکنه. ممکنه پدر ومادر و بستگانمون به خاطر قضا و قدر پنداری بی جای ماها تلف شن. ممکنه همسر من یا شما به خاطر سهل انگاری برخی خیلی خیلی راحت از بین برن. فقط خواهشا نگین آخرالزمانه! خواهشا با سکوت آخرت نگرانه تون نذارین این موارد تکرار شه.
    ۱۰- در آخر اینکه آقای گراشی همینقدر که اموال بیت المال براتون مهمه، جون آدمیزاد هم باس مهم باشه. طبیعیه تو جامعه ای که زمین و ساختمان و خودرو و اسباب خونه ملاک برتریه، در اولین نگاه اصل موضوع فراموش میشه و مبلغ خسارت پررنگ میشه. منم موافقم همونطور که خسارت زدن به اموال عمومی اشتباهه, ساکت موندن و توجیه کردن تلف شدن این نوزاد بیگناهم حماقت محضه چون سکوت یعنی بستن راه پاسخگویی و مسئولیت پذیری و اجازه به پذیرش موارد اینچنینی در آینده. شاید خودمون قربانی بعدی باشیم.

  10. آقا یا خانم انسان نما،
    نمیدونم چرا شما این برداشت رو میکنین، که کادردرمان ، جان انسان ها براشون مهم نیست، و براشون عادی شده و خیلی راحت توجیه میکنن، نه عزیز من این طور نیست، کسی منکر آموزشی بودن این مرکز نیست، اما الان برین بپرسین،کدوم یک از دانشجویان توی کارهای بالینی حضور دارن؟اونم تو شرایط کرونا،اونم تو بخش های ویژه nicu, اتاق عمل؟
    گاهی اوقات شرایط بیمار طوری وخیم هست که تلاشهای کادر درمان به نتیجه نمیرسه،نه این کت بخوان کم کاری کنن،نه اینکه دست رو دست بذارم و منتظر بشن نوزاد جون بده، کمی شرایط رو در نظر بگیرین، توی این شرایط قضاوت نکنین

  11. من واقعا از روزهایی مث این دوشنبه همیشه میترسیدم.
    واقعا اسفباره 😔
    منم یکی از عزیرامو تو یه همچبن روز نکبت باری از دست دادم. خدا به خانپاده های همه این عزیزان صبر بده. مخصوصا خانواده آقای جعفریان و بچه هاش.
    خدا به خانواده این نوزاد پنج ماهه هم صبر بده مخصوصا مادرش😔😔
    من خانواده این نوزاد رو میشناسم، خیلی براشون متاسفم. بر طبق شنیده هام ظاهرا بچه ۶ ساعت تو بیمارستان بوده و بعد جون داده، فک میکنم کسی که حالش خیلی وخیم باشه نباس این مدت تو بیمارستان زنده بمونه.
    خدایا صبر همه رو تو مواجهه با این جور امتحانا زیاد کن. ان شاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top