بستن

سرهنگ ستاری به سپاه گراش برگشت

هفت‌برکه – گریشنا: سرگرد مجتبی دهقان بعد از سه سال حضور در گراش به عنوان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، جای خود را به سرهنگ دوم وحید ستاری داد.

مراسم تودیع و معارفه‌ی فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه صبح پنجشنبه پنجم تیرماه ۱۳۹۹ در حسینیه چهارده معصوم(ع) برگزار شد. این مراسم با حضور سرهنگ محمدی و سرهنگ عبدالله‌زاده، معاونان سپاه فجر، اعضای شورای تامین شامل معاون فرماندار، رییس دادگستری و دادستان، فرمانده نیروی انتظامی و تعدادی از بسیجیان شهرستان برگزار شد. حدود ۱۳۰ صندلی برای حاضرین در این جلسه پیش‌بینی شده بود.

سرگرد مجتبی دهقان از ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ به مدت نزدیک به سه سال فرماندهی ناحیه مقاومت گراش را بر عهده داشت. سرهنگ دوم وحید ستاری که پیش از این نیز به عنوان جانشین در گراش حضور داشته است، با حکم سرتیپ دوم پاسدار غیاثی، فرمانده سپاه فجر، به عنوان پنجمین فرمانده ناحیه مقاومت از زمان تاسیس این ناحیه در گراش، معارفه شد. ستاری از بهمن ۱۳۹۵ فرمانده ناحیه مقاومت خرم‌بید بود و پیش از خرم‌بید در گراش حضور داشت.

سرگرد دهقان، فرمانده پیشین ناحیه مقاومت، در توضیح زمان برگزاری این برنامه با توجه به مصوبه شورای مقابله با کرونا در لغو جلسات اداری غیر ضروری گفت: «دیشب یک سری پیام‌ها در فضای مجازی گذاشته شد و دوستانی تماس گرفتند. این برنامه قرار نبود به صورت عمومی و کلی برگزار شود و معدود به همین عزیزان و دوستانی است که در این جمع نشسته‌ایم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. شاید بعضی از دوستان به این فکر بودند که برنامه به صورت انبوه باشد و همه مردم بیایند، اما ما خودمان پایبند به مسائل بهداشتی هستیم و به این امر اهتمام داشته‌ایم.»

دهقان: هیچ وقت چهره نورانی شما را فراموش نمی‌کنم

سرگرد دهقان، فرمانده پیشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، با تبریک دهه کرامت و هفته قوه قضاییه گفت: «عامل اصلی موفقیت‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی گسترده مردم در مقابله با تهدیدات و اتفاقات بوده است. در ماجرای مقابله با ویروس کرونا و رزمایش کمک مومنانه همه دیدیم که نقش اصلی را ایفا کردند و این نقطه تمایز کشور اسلامی ما با کشورهای دیگر به ویژه کشور فروپاشیده‌ای مثل آمریکا است.»

فرمانده پیشین ناحیه مقاومت گراش گفت: «گام دوم انقلاب قطعا برای تمدن‌سازی خواهان حضور همه مردم نه بخشی از مردم هستیم. در شکل‌گیری انقلاب همه مردم پای کار آمدند. مصداق عینی این حرف حقیر، شما مردم ولایت‌مدار گراش بوده و هستید چون ثابت کرده‌اید در این راه محکم و استوار ایستاده‌اید.»

دهقان در حالی که احساساتی شده بود گفت: «محبت شما، کلمات پر مهر شما، روحیات روحانی و لبخندهای شما و حمایت‌های بی‌دریغ از این حقیر و مجموعه تحت امر در طول این سه سال با زبان، قلم و بیان قابل جبران نیست. شما همیشه دل‌تان پر از امید و مهر بود، دست‌های‌تان در کار و گام‌های‌تان پر صلابت بودید.»

سرگرد دهقان با تشکر از ادارات و‌ مسئولین مختلفی که با او‌ همکاری داشته‌اند گفت: «بنده حقیر شاید نتوانسته باشم خدمتی به شما مردم مومن و ولایت‌مدار گراش داشته باشم و گزارش‌ها را به صورت عملکردی داشته باشم و آنچه به دست آمده وظیفه این حقیر بوده است و از همه مردم شما تقاضای حلیت دارم. این لحظه برای من لحظه سخت و جانکاهی است و هیچ وقت چهره نورانی شما را فراموش نخواهم کرد.»

سعادت‌پور: اقتدار سپاه در شهرستان به خوبی دیده می‌شود

سعادت‌پور، دادستان گراش، به نمایندگی از امام جمعه گراش گفت: «مقام معظم رهبری فرمودند سپاه هم فرزند انقلاب است و هم نگهبان آن است و سپاه نقش متقابل دارد و این تشکل عظیم سپاه و بسیج از شاهکارهای امام خمینی است.»

حجت‌الاسلام سعادت‌پور گفت: «اقتدار سپاه را در عرصه‌های مختلف می‌بینیم. در اقتدار نظامی سپاه آنچه در عین‌الاسد و فرستادن نفت‌کش‌ها به ونزوئلا مشخص شد. اما سپاه را نباید در سیستم نظامی خلاصه کنیم. سپاه در عرصه‌های مختلف از جهاد سازندگی و مقابله با محرومیت‌ها تا مقابله با فتنه‌ها نقش دارد.»

دادستان در تقدیر از عملکرد سرگرد دهقان گفت: «برادر عزیز ما سه سال خدمت صادقانه داشتند. هیچ‌ نیازی به گزارش عملکرد نیست. کسانی که در جلسه هستند عملکرد شما را در کف خیابان و ارتباطات با ادارات می‌بینیم و اقتدار سپاه به خوبی در شهرستان دیده می‌شود. حفظ جایگاه سپاه و بسیج و حراست از آن به درستی با برداشت درست شما از وظایف سپاه انجام شده است. امروز باید با برادری خداحافظی کنیم که به عنوان نیروی کارآمد، مردمی و انقلابی نقش‌آفرینی داشتند. مردم گراش سفید شدن موی شما را فراموش نخواهند کرد و نام نیکی که از شما در گراش باقی می‌ماند سرمایه آخرت شماست.»

سرهنگ محمدی: مخاطب فعالیت‌های سپاه همه مردم است

سرهنگ محمدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس، با اشاره به وقایع هفته حقوق بشری آمریکایی گفت: «تبعیض نژادی جزو خصیصه نظام سلطه است. در این هفته باید چهره واقعی آمریکا را ترسیم کنیم. هر کسی چهره پلید آمریکا را بزک کند همراه این جنایت‌هاست.»

سرهنگ محمدی در توصیه به فرمانده جدید ناحیه مقاومت گراش گفت: «اول تقویت انسجام بین بسیجیان است و محور انسجام در فعالیت‌ها باشند. سپاه متعلق یه همه مردم است و بسیجیان بخشی از مردم هستند. مخاطب فعالیت‌های سپاه همه مردم است و بسیج به عنوان فرزند ملت، خدمتگزار همه مردم است. سوم سازماندهی به گروه‌ها و جریان‌های انقلابی مد نظر است. سپاه باید محور فعالیت باشد نه متصدی آن. سپاه مانند لکوموتیو است که نیروهای دیگر را روی ریل انقلاب یه پیش ببرد. کمک کنید تا اثربخشی فعالیت‌ها بیشتر باشد.»

سرهنگ ستاری نیز در سخنان کوتاهی گفت: «خدای متعال را شاکرم که مجددا فرصت خدمت به شما خوبان را فراهم کرد. من علقه خاصی به مردم انقلابی گراش دارم. نان و نمک مردم را خورده‌ایم و احساس دین می‌کنم. امروز هم به جمع شما یک سرباز کوچک اضافه شده و نه قرار است اتفاق خاصی بیافتد نه مسیری تغییر کند. انشالله بتوانیم آنچه شایسته مردم است به جا بگذاریم.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. باسلام خدمت برادر ستاری عزیز و خیر مقدم میگم جناب میدونید تو این چندسال اخیر از پسربچه ۱۲ساله تا جوانای ۲۵ساله معفلهای دور همی گرو گرو تشکیل داند و ذر و ماری مشروبات الکلی میخورند و چقد این گروها تو گراش زیاد شده ک برای پدر ومادرها درد وسر درست میکنند یکیش پسرخودم نمیدونم شب کجا میره فردا پسین یادعواکرده یا نه پیداش میشه . خواهشمندم میتونید جلو این گروها و معفل نجسشون بگیرید و گراش پاک داشته باشیم . لطفا تو را خدا جلو اینها بگیرین ما ک پدرش هستیم اصلا و ابعدا جلوشون نمیتونیم بگیریم . ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top