بستن

برخورد قضایی با افراد و اماکن عامل شیوع کرونا در گراش

هفت‌برکه – گریشنا: مراسم‌ها به ویژه برگزاری عروسی متهمان اصلی گسترش کرونا در گراش هستند. موضوع چگونگی جلوگیری از برگزاری عروسی، مجالس ختم خانگی و اجتماعات بحث اصلی اعضای ستاد کرونا بود.

به گزارش گریشنا در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان گراش در تاریخ سوم تیرماه ۱۳۹۹ درخواست اجرای مجازات برای تهدید کنندگان سلامت جامعه بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی از سوی بخشداری و بعضی از اعضای جلسه مطرح شد. 

سید رحیم روان‌بین رییس دادگستری گراش گفت: «از حیث فرهنگی خود مردم و مسئولین باید رعایت کنند و متاسفانه نه مردم و نه مسئولین رعایت نمی‌کند. شاید در کرونا مشیت الهی این بوده که فقیر و غنی در یک سطح باشند. بنابراین تمام تاکید ما بر این است که از نظر فرهنگی غنی شویم و رعایت کنیم.»

رییس دادگستری گراش در مورد برخورد قانونی با برگزاری مراسم‌ها گفت: «از نظر قانونی برای برخورد با اشخاص حقیقی ما ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی را داریم و بر اساس آن افرادی که با اعمال‌شان زمینه شیوع این بیماری را فراهم می‌کنند برخورد می‌شود. ما نظرمان این است که  مشاغل تاثیر زیادی ندارند و افرادی که تجمعات و مراسمات را برگزار می‌کنند تاثیر زیادی دارند طبق ماده ۶۸۸ اگر موردی را تهدید علیه بهداشت تلقی می‌کنیم و بر اساس این قانون عمل می‌کنیم که تا یک سال حبس دارد.  در مورد مکان‌هایی که برای مراسم‌ها استفاده می‌شود، می‌توانیم پلمب کنیم.»

عبدالله فضلی فضلی بخشدار مرکزی گراش نیز در اطلاعیه‌ای گفت: «برای سلامت مردم برگزارکنندگان مراسم‌های جشن ازدواج را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.»

فضلی گفت: «متاسفانه علیرغم هشدارهای متعدد در مورد وضعیت قرمز شهرستان در مورد بیماری کرونا و تذکرات مختلف در مورد ممنوعیت برگزاری مراسمات جشن ازدواج شاهد هستیم که همچنان این جشن‌ها در بخش مرکزی شهرستان و سایر مناطق در حال انجام است.»

بخشدار مرکزی گراش از معرفی برگزارکنندگان مراسم‌های به مراجع قضایی خبر داد: «از امروز در کنار سایر محدودیت های در نظر گرفته توسط ستاد کرونای شهرستان، ضمن درخواست مجدد جهت تعویق مراسم از کسانی که قصد برگزاری این جشن ها را دارند، طبق هماهنگی با مراجع قضایی شهرستان، برگزارکنندگان این جشن ها را طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به اتهام اقدام علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.»

فضلی در پایان یک بار دیگر درخواست خود را تکرار کرد: «از همه مردم شریف بخش مرکزی خواهشمندیم با توجه به اهمیت موضوع و لزوم مراقبت از خود و همشهریان و مصونیت از مجازات در نظر گرفته در این قانون کلیه جشن‌های ازدواج خود را به زمانی دیگر موکول کنند.»

در جلسه هفته گذشته ستاد کرونا اعلام شد که در یک جشن عروسی در گراش ۴۰ نفر به کرونا مبتلا شده و حداقل ۷ نفر آن‌ها در بیمارستان بستری شدند. 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top