بستن

اصناف در آزمون کرونا سربلند بودند

هفت‌برکه – گریشنا: یکم تیرماه ۱۳۹۹ روز اصناف در حالی گذشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا در گراش، برخی واحدهای صنفی به حالت تعطیلی در آمده است.

به گزارش هفت برکه، یکم تیرماه هر سال روز اصناف است. به همین مناسبت، یوسف امینی، رئیس اتاق اصناف شهرستان گراش، ضمن تبریک این روز به همه بازاریان و کسبه شهرستان گراش، از حال و هوای این روزهای بازار و صنف‌های مختلف در ایام کرونا می‌گوید.

امینی با اشاره به تعداد اصناف گراش گفت:‌ «مجموع اصناف در شهرستان حدود ۱۵۰۰ و در شهر گراش حدود ۱۳۰۰ واحد صنفی وجود دارد.» 

رئیس اتاق اصناف شهرستان گراش با بیان اینکه ویروس کرونا یک امتحان الهی است افزود: «کسبه و بازاریان علی‌رغم برخی فشارهای اقتصادی و رکود بازار جهانی هوشیارانه عمل کردند و تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند. در وقوع شیوع ویروس کرونا اصناف پیشگام پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بودند و با تعطیلی داوطلبانه واحد صنفی خود سلامتی شهروندان عزیز را به درآمد پر رونق شب عید خود ترجیح دادند. و امیدواریم بازاریان عزیز از این امتحان الهی سربلند و پیروز بیرون بیایند.»

از چهارشنبه بیست و هشتم خردادماه ۹۹ مجدد برخی تعطیلی‌ها برای اصناف گراش در نظر گرفته شده و کم و بیش در حال اجرا شدن است.

تبریک روز اصناف

یوسف امینی، رئیس اتاق اصناف شهرستان گراش، در پیامی این روز را به همکاران خود تبریک گفت: 

اولین روز از تیرماه به نام روز ملی اصناف نامگذاری شده و این نامگذاری خود گویای اهمیت ، جایگاه ویژه و دیدگاه خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این قشر بزرگ از جامعه است.

اصناف در تمام مراحل انقلاب شکوهمند ایران اسلامی همراه مردم بوده است ، سختی های مسیر انقلاب با حضور اصناف هموار شد و تداوم این حضور پس از انقلاب نیز موجب موفقیتهای بیشماری در کشور شده است و در واقع بنا به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، اصناف بازوان اصلی انقلاب اسلامی می باشند.

برای داشتن اقتصادی سالم و پویا٬ باید به بخش صنوف کشور توجه بیشتری شود و می‌توان به همت همه بازاریان و همراهی متصدیان امر با یک برنامه‌ریزی اصولی و مدون٬ از پتانسیل عظیم این قشر عظیم استفاده نمود و از آن برای بهبود فضای کسب وکار و اشتغال استفاده بهینه نماییم.

این روز بزرگ و خجسته را بر خانواده بزرگ اصناف کشور و همه تلاشگران  این عرصه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top