بستن

۱۳ صنف جدید که باید مالیات بر ارزش افزوده بدهند: از لوازم آرایشی تا دزدگیر

هفت‌برکه: از اول دی‌ماه، ۱۳ گروه شغلی جدید ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند. 

بر اساس اطلاعیه اتاق اصناف گراش، در پی دستور العمل اداره مالیات گراش، برخی از اصناف که تاکنون مالیات بر ارزش افزوده شامل آن‌ها نمی‌شده است، از ابتدای دی‌ماه سال جاری ۱۴۰۲ باید مالیات بر ارزش افزوده بدهند.

اداره امور مالیاتی گراش از مشمولین درخواست کرده است برای جلوگیری از تعلق جرائم مالیاتی مربوطه، نسبت به اصلاح و یا تکمیل ثبت‌نام خود (اضافه نمودن مشمولیت ارزش افزوده) در سامانه کد اقتصادی به نشانی Tax.gov.ir اقدام کنند.

این مودیان مشمول مکلف هستند هر ۳ ماه یک بار اظهارنامه ارزش افزوده خود را در موعد مقرر (۱۵ روز بعد از پایان هر فصل) به صورت الکترونیکی در سامانه ارزش افزوده (My.tax.gov.ir) ثبت کنند.


‌ به موجب فراخوان مرحله دهم نظام مالیات بر ارزش افزوده، فعالان اقتصادی به شرح زیر مکلف به ثبت‌نام و اجرای مقررات مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ هستند:

۱- فروشندگان حیوانات خانگی شامل سگ، گربه، ماهی، پرنده زینتی و حیوانات وحشی و کلیه مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی و تمامی ارائه دهندگان هرگونه خدمات به این حیوانات؛
۲- فروشندگان انواع غذا، لوازم و تجهیزات حیوانات خانگی موضوع بند (۱) فوق از قبیل پت‌شاپ‌ها (فروشگاه حیوانات خانگی)؛
۳- فروشندگان انواع ادوات و آلات موسیقی از هر نوع؛
۴- فروشندگان انواع لوازم آرایشی، تجهیزات آرایشگاهی و آرایشی، عطر و ادکلن؛
۵- ارائه‌دهندگان خدمات اخذ پذیرش تحصیلی و مشاوره و راهنمایی در امور تحصیلی خارجی؛
۶- ارائه‌دهندگان خدمات ماساژ از هر نوع؛
۷- ارائه‌دهندگان خدمات طرح و نقشه بهره‌برداری از معادن و مشاوره فنی، حفاری، آتشیاری و انفجار معدن؛
۸- صاحبان آتلیه‌های عکس و فیلم؛
۹- ارائه‌دهندگان خدمات مربوط به برگزاری سمینار، همایش، کنفرانس، جشنواره، گردهمایی و انواع مراسم؛
۱۰- فروشندگان انواع عینک آفتابی و لنزهای تماسی؛
۱۱- فروشندگان انواع ضایعات فلزی؛
۱۲- فروشندگان قهوه، کاکائو، نسکافه، پودر و خمیر حاصل از آن‌ها؛
۱۳- فروشندگان انواع لوازم و تجهیزات حفاظتی از قبیل دزدگیر.

اداره امور مالیات برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و جلسات هم‌اندیشی و تبادل نظر به‌ منظور رفع ابهامات فعالان اقتصادی مشمول اعلام آمادگی کرده است.

15 نظر

  1. هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد !اقتصاد بیمار جز نکبت و فلاکت چیزی عاید مردمش نخواهد شد ! مالیات بیشتر ، در اقتصاد مفلوک منفعت بیشتر برای عموم نیست بلکه تورم بیشتر و فزاینده تری در بر خواهد داشت ، روایتی است که قافله ای را دزد زده بود و در این قافله یک نفر بود که در این میان مرکبی نداشت ! مال همه را سوار مرکب خودشان برده و مال این شخص را سوار بر دوش خودش بردند ! حال قضیه ماست

  2. آخه این دیگه چه داستانیه؟؟ باز هم فشار روی مردم؟؟ بسه دیگه. ارزش افزوده از نفس کشیدن مردم هم بگیرید. خیال همه رو راحت کنید. خجالت بکشید.

  3. امیدوارم قبل از اینکه نفرین مردم شما تصمیم گیران بی منطق زور گو رو نابود کنه بخود بیایید و ازادامه فشار و محاصره اقتصادی مردم شهید داده دست بردارید.

  4. باسلام‌‌این‌همه‌مالیات‌ازمردم میگیردبدون هیچ گونه‌خدماتی بعلاوه‌انکه‌شماکه‌ازمردم‌مالیات‌میگیریدازطریق اتحادیهاطریقه‌‌وروش‌اموزش‌‌ارسال‌وپرداخت مالیات رابه‌صنف‌هاازطریق اتحادیهاباکارشناسان اداره‌مالیات اموزش‌بدیدوانهای که‌مجوزکارمیگیرن آموزش چگونه‌مالیات دادن‌یادبگیرند ۹۵درصداصناف‌روش‌مالیات دادن بلدنیستن‌تابرسه به روش الکترونیکی…..لامصبا نشستیدمیگیدبدیدلاقل یه حرکتی ازسوی اداره مالیات‌بایدانجام واموزش‌بدیدبعدبخواهیدمالیات

  5. سلام دوستانی که هنوز مالیات بر ارزش افزوده شاملتون نشده وخندانید همانگونه که شما به قبلی ها میخندیدید الان شامل شما شده پس ملتی که میگن هنوز شامل ما که نشده باید به حالشون گریست

  6. واقعا دیگه خیلی ازکارهاازرونق خواهد افتاد…فقط ازحیوانات خانگی فروش ،،مالیات بر ارزش افزوده بگیرید..تمام.

  7. دولت قبل از درخواست ارزش افزوده باید راهکاری داشته باشد تا کلیه مشاغل ملزم به ارائه فاکتور رسمی صادر باشند
    تا فروشنده نهایی فقط بابت سود خود ارزش افزوده بدهد
    چون فروشند موقع خرید ارزش افزوده را پرداخت کرده است ولی بعلت نداشتن فاکتور رسمی باید ارزش افزوده مضاعف پرداخت کند و این تورم تورم تورم …..

  8. سلام .گرفتن مالیات بر درآمددرست است ولی وقتی کشوری با ملتی ضعیف روبروست و کشوری که از نظر منابع و معادن غنی است شرعا و سهوا از مردم مالیات گرفتن حرام میباشد چرا که زمانی ملتی میتواند به کشورش ببالد و بنازد که احساس کند از نظر مالی غنی است نه اینکه احساس کند وجودی بی روح است و هر لحظه باید انتظار تزلذل را در خانواده و خویشتن داشته باشد .

  9. دزدی روز روشن از هر طریقی بتوانند ظلم درحق مردم بدبخت می‌کنند به امید خدا که عمرتان تمام هست

  10. کشوری که غنی از استعداد هست مالیات نباید گرفته بشه مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس.دزدی داخلتون رو کم کنید همه چیز حل میشه..

  11. هم مرگ برجهان شما نیز بگذرد هم رونق کار شما نیز بگذرد
    در سرزمینی که غرش شیران گذشت. این عو عو سگان شما نیز بگذرد

  12. ظلم میکنید به همه مخصوصا با کاسب های بدبخت که اکثرا هشتشون گرو نهشونه.
    از قدیم گفتن:
    هر چیزی از نازکی میپوکه ظلم از کلفتی

  13. حداقل از صنف روحانیون، امامزاده ها و مداحان که بیشترین درآمد رو تو این شرایط دارند مالیات بگیرید،قشنگ داریم تو زمان داروغه ناتینگهام زندگی میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top