بستن

کرونا مهمان ناخوانده یک عروسی: ۴۰ نفر مبتلا شدند

هفت‌برکه – گریشنا: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شد عروس و داماد گراشی زندگی مشترک خود را با دردسرهای کرونا آغاز کنند.

دکتر مهروری معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گراش در جلسه ستاد کرونا فرمانداری با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم و مجالس عروسی یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در شهرستان گراش بوده است گفت: یک نفر مبتلا با حضور در یک مراسم عروسی، موجب ابتلای حدود ۴۰ نفر دیگر به ویروس کرونا شد.

به گزارش گریشنا از ۴۰ نفری که در سنین مختلف مبتلا به کرونا شده بودند، حداقل ۷ نفر در بیمارستان بستری شدند تا تحت نظر پزشک قرار گیرند.

این عروسی خبرساز هفته گذشته برگزار شد و همزمان آمار کرونا گراش جهش یک‌باره‌ای داشت. چهارشنبه ۲۱ خردادماه آخرین روزی بود که آمار مبتلایان به کرونا منتشر شد در دو روز آخر به ترتیب ۲۹ و ۳۰ نفر به آمار مبتلایان اضافه شد که تعدادی از آن‌ها متعلق به شرکت‌کنندگان در این عروسی خبرساز بود البته اضافه شدن موارد دیگر باعث شد که آمار کرونا در گراش به مرز قرمز شدن برسد.

از روز پنجشنبه با دستورالعمل وزارت بهداشت اعلام آمار در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها متوقف شد و تنها آمار به صورت متمرکز و ملی اعلام می‌شود.

بر اساس گفته یکی از حاضرین در این عروسی: «اول گفته شد ابتلا افراد برای خوردن کیک از قاشق مشترک بود ولی سر سفره قاشق یک بار مصرف وجود داشت. عروسی سه روز طول کشید و در طی این مدت افراد بدون رعایت در کنار هم بوده‌اند که احتمال انتقال ویروس وجود داشته است.»

از زمان آغاز کرونا مساله برگزاری مراسم عروسی از موضوعات چالش‌برانگیز بود. از اسفندماه تا ابتدای خرداد عملا مراسم‌های عروسی تعطیل شده بود اما از خرداد به تدریج برگزاری جشن‌ها عروسی آغاز شد. با وجود تاکیدهای زیاد در مورد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی این عروسی‌ها یکی از متهمان اصلی گسترش کرونا هستند.

فرماندار گراش در جلسه ۲۷ خرداد ستاد مقابله با کرونا گفت: مراسمات عامل اصلی انتشار بیماری کرونا در گراش است و برگزاری هرگونه مراسم عروسی، ختم، دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در شهرستان با تصمیم ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا در شرایط فعلی ممنوع است.

نظرسنجی گریشنا نیز نشان می‌دهد شهروندان تمایلی برای حضور در جشن‌های عروسی ندارند. در این نظرسنجی ۷۴ درصد گفته‌اند به دعوت عروسی پاسخ منفی می‌دهند و ۱۶ درصد دیگر گفته‌اند با توجه به شرایط تصمیم می‌گیرند. از هر ۱۰ نفر تنها یک نفر اعلام کرده است که در عروسی‌ها شرکت می‌کند.

 

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

13 نظر

  1. آغا اگه خیلی عجله داری دست
    عروستو بگیر برو زندگی مشترکتو
    شروع کن.
    چی از جون مردم میخوای که
    حتما بایدجشن عروسی‌بپا کنی‌آخه؟!
    و ای‌کسانیکه‌توی‌این‌گیرودار کرونا
    توی مراسمهاشرکت‌می‌کنین‌شما چی
    از جون مردم‌می‌خواین‌که‌با رفتنتون
    کرونا رو زیادمی‌کنین‌وباعث‌تشویش
    و نگرانی‌دیگران‌و سرایت‌به مردم
    میشین آخه؟!
    از دست شماها به خدا پناه می‌بریم.

  2. درست است که بیشتر مردم متاسفانه رعایت توصیه های بهداشتی نمی کنند ولی علت مهمتر عدم مدیریت صحیح اعضای ستاد کرونا مخصوصا خانم مهروری و رئیس دانشکده است خانم مهروری در این زمان حساس و بحرانی نباید مسولیت قبول می‌کردند ایشان یک پزشک متخصص است و تازه فارغ التحصیل شده بود حالا به دلایلی دو پست مهم به دو خانم جوان داده شده معاونت بهداشت و معاونت غذا و دارو که همه مسولیت در خطر افتادن جان همشهریان عزیز بعهده ریاست دانشکده علوم پزشکی است که باید پاسخگو باشد بنظرم باید هر چه زودتر این سه نفر برای جلوگیری از بیشتر ویروس کوید ۱۹ و بخطر افتادن چان مردم از سمت خود استعفا دهند و مدیران قوی‌تر جانشین آنان شوند و به کار طبابت ادامه دهند مردم مقصر نیستند شما دستور برگزاری مراسم‌ها دادید شما دستور به بازگشایی مغازه ها و پاساژها دادین بدون اینکه کمترین وسایل پیشگیری در اختیار مردم بگذارید داروخانه ها فاقد ماسک و دستکش و ژل هستند نظارت بر توزیع ندارید تصمیمات اشتباه گرفته اید فقط بسنده کردین به عکس گرفتن و کلیپ و مصاحبه تهیه کردن الان هم تا به وضعیت قرمز نرسیده ایم لطفا استعفاه بدین و مدیران با تجربه و قوی تر بیایند سر کار در غیر اینصورت هر اتفاقی برای مردم بیافتد مقصر شما هستید و باید پاسخگو باشید

  3. ان الله یغیر ما بقوم حتی یغیر ما باانفسهم
    آقا یا خانم خیام ضمن احترامی که برای نقدتون قائلم ولی باید بدونید خانم دکتر مهروری با اینکه تازه کار هستن توی معاونت شبکه ولی خیلی کارها توی همین مدت کوتاه انجام دادن، درضمن کی بدش میاد توی این اوضاع داغون کرونا بشینه تو خونه و استراحت کنه بدون ترس از مبتلا شدن. کار ما فقط نقده که بعضی هاش به جاست بعضی جاهاش غیرمنصفانه است. شما که نقد دارید بسم الله پیشنهاد هم بدید. تا وارد کار نشید نمیتونید منصفانه نقد کنید.با این محدودیت های زیادی که باهاش مواجهیم ولی شبانه روز شاهد تلاش بی وقفه ایشون و همکارانشون هستیم. یک خداقوت جانانه بهشون میگیم. باارزوی تندرستی وسلامتی براشون. الحق که از جان مایه میزارن چه برای طبابت چه برای شبکه.

  4. درجواب خیام
    اولا،از لحن شمامعلومه بامدیریت زن جماعت و نیروی جوان مشکل داری
    ثانیا
    اتفاقا دکترمهروری دراین برهه زمانی سخت،خیلی خوب درخشیدند و ثابت کردن علاوه بر طبابت،درحوزه مدیریت نیز بسیار کارامد و پرتلاش هستند.
    ثالثا
    شما اول مطمئن‌شو که اجازه پرپایی مجالس عروسی و مراسمات غیرمهم رو چه کسی صادر کرده بعدنظربده(ایشون اصلاهمچین مجوزی صادرنکردن)
    رابعا
    چرا از مردم و امثال خودت نمیپرسی که چرا وقتی دستور بازگشایی مغازه ها و صنوف دیگر داده میشود قبل از دستور،مردم رو ملزم به رعایت اصول بهداشتی میکنن ولی مردم فقط دستور بازگشایی رو شنیدن واصول بهداشتی رو نادیده گرفتن

    لطفا
    خواهشا
    منصفانه قضاوت کنید.

  5. قابل توجه خیام

    شما مشکلت یه جای دیگه است که ما خبر داریم. اینکه ویروس در کا کشور هم هست کار اینهاست؟؟ بهتره قبل از نوشتن پیام به همه جوانب فکر کنی و از روی هوا حرف نزنی. ماسک و محلول در داروخانه ها و مغازه ها وحود داره.

    دکتر مهروری عملکردشون خیلی هم خوب بوده.. شما اگه راست میگی خودت رعایت کن تا….

  6. سلام
    به خیام…
    کافر همه را به کیش خود پندارد
    شمایی که جرئت و وجود این را نداری که حتی هنگام انتقاد نام خود را بنویسد پس این ارزش را هم ندارید که با شما بحثی شود چون از لحن شما مشخص است که مشکل شما جای دیگری است ودر نهایت تشکر از تمام کادر درمانی بیمارستان.
    ومن الله توفیق

  7. سلام و عرض ادب خدمت خیام گرامی جاداردتشکرویژه ازخانم دکتر مهروری وهمکارانشون درمرکزومعاونت بهداشت داشته باشیم الحق والانصاف طی مدت حدوداً سه ماهه هیچ کم رسی نداشته وچون شماازنزدیک شاهد عملکرد ایشان نیستید این صحبت کرده اید

  8. آقایان و خانمهایی که از انتقاد منطقی گله دارید کسی منکر صداقت و پاکدستی و تخصص خانم دکترمهروری نیست ایشان از خانواده با اصالت خدمتگزار و تاثیر گذار ارتقا و پیشرفت گراش هستند انتقاد از کسی است که این مسولیت در این زمان بحرانی به ایشان دادند بحران کرونا و کنترل آن برای یک مدیر ی که اولین کار اجرایش سخت است و نتیجه اش خودتان شاهد هستید چرا که تصمیم گیرنده اصلی در نحوه نظارت و دستور برای باز کردن و یا بستن اصناف و یا برگزاری مجلس عزا و عروسی و نماز جماعت و مراسم‌ها و غیره ایشان و ریاست دانشکده صادر می کنند دوستان تعصب بیجا نداشته باشید هر دستور اینها با سلامتی مردم و شهرستان سر کار دارد نتیجه اش دیدین که چی شد بعد از چند ماه قرنطینه و بستن همه مشاغل شیوع این ویروس کنترل شد و تقریبا به زیر یک درصد رسید اما متاسفانه با یک تصمیم اشتباه خودتان الان شاهد و ناظرید که چه بلایی سر مردم اومد اینکه بیاییم مردم را مقصر بدانیم بی انصافی است اگر چین و کره چین و ایتالیا و… قرنطینه را برداشتند برای بعد از برداشتن هم برنامه داشتن دیمی اینکار نکردند ولی گراش مسولین نامبرده چکار کردند. چرا تعصب بیجا بخرج میدین چرا روی احساسات صحبت می کنید اینها چه برنامه ای دشتن چکار کردن تنها مصاحبه و عکس گرفتن و… که نشد کار آقای رئیس دانشکده می‌توانستند مدتی صبر می کردند بحران کرونا تمام می‌شد و بعد از آن ایشان و بقیه مدیران جوان بومی حکم معاونت می‌داند و موجب خوشحالی مردم هم می‌شد در این زمان حساس بدون هیچ سابقه مدیریتی و اجرایی مهمترین پست به این بنده خدا دادند ستاد کرونا تابع دستورات این دو نفر بودند و اولویت اول برای بازگشایی و بستن و اجرای آن نظرات ایشان بودند لذا بعضی‌ها تعصب کورکورانه نداشته باشند انتقاد از یک مدیر و رئیس بمنظور تخریب آنان نیست سلامتی مردم و جامعه از همه چیز مهمتر است

  9. درجواب متن دوم خیام
    اگه کامنت منو بادقت خونده باشید متوجه میشید که نوشتم ایشون به هیچ وجه مجوز برپایی مجالس عروسی وعزا رو حتی درحد یکی دو دیگ صادر نکردند،لطفاخودتون پیگیری کنید تا متوجه شید که همه تصمیمات دراین زمینه،به عهده ریاست دانشگاه و معاونت بهداشت نیست.
    درمورد بازگشایی صنوف و دیگر ارگان ها نیز اول بر طبق بخش نامه های کشوری وبعدصلاحدیدعده ای مسول(نه فقط ایشون) عمل میشه.
    حالااگه مغازه ها باز نمیشدخودکسبه دادشون دراومده بودکه از کجا کسب درامد کنیم ولی بعداز بازگشایی،به علت بی توجهی به اصول و توصیه های بهداشتی،باز خودشون شدن عامل شیوع بیماری وحتی بسته شدن مجدد بازار
    من که واقعا بادیدن مردم وکسبه بیخیال که حتی درطول روز یک ماسک هم استفاده نمیکنند وخستگی رو به تن کادربیمارستان گذاشتند دلم به دردمیاد.
    الحق ووالانصاف،از بین معاونین بهداشت گراش،دکتر محمدی و دکتر مهروری واقعا خوش درخشیدند.
    به امید ریشه کنی این ویروس منحوس در سرتاسرجهان🙏

  10. درجواب خیام
    سلام، اظهار نظر غیر منصفانه و شاید مغرضانه اتان ناشی از بی اطلاعی از تلاش و زحمات قشری است که رهبری عزیز به طور ویژه با پیام از زحمات آنان تشکر کرده و یا اعمال و اجرای قانون توسط آنان که ترکش آن به شما اصابت کرده و ناخوشایندتان شده است وگرنه با تحقیق و اطلاعات بیشتر نه تنها زحمات شبانه روزی آنان با گذشت از امتیازات مادی را ارج نهاده بلکه قدردان آنان بودید.
    ولا تقف ما لیس لک به علم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top