بستن

بازگشت ۲۲ محدودیت اجتماعی/ کدامیک عملا اجرایی می‌شود؟

هفت‌برکه – گریشنا: با افزایش تعداد مبتلایان ستاد کرونای گراش در جلسه‌ای محرمانه یک بار دیگر به بازگشت محدودیت‌های اجتماعی و تشدید فاصله‌گذاری رای داد. 

در ماه‌های نخست شیوع کرونا سخت‌گیری بیشتری در اجرای این محدودیت‌ها وجود داشت اما در وضعیت جدید باید دید نهادهای متولی چقدر در اجرای این دستورالعمل جدی هستند. 

در جلسه روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ فرماندار گراش با اشاره به شیوع و ورود به پیک دوم بیماری کرونا در شهرستان از آغاز ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها خبر داد و اظهار داشت: همان طور که آمارها نشان می‌دهد، به جهت عدم رعایت پروتکل‌ها و کاهش حساسیت‌ها متاسفانه آمار شیوع بیماری کرونا در شهرستان افزایش یافته است.

ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی، مراسم ختم، برپایی نماز جماعت و محدودیت فعالیت باشگاه‌های ورزشی مهمترین بخش مصوبات شورای کرونا شهرستان است. 

در بخش اصناف آرایشگاه‌ها دوباره تعطیل شد و فعالیت رستوران‌ها و فست‌فودها به حالت بیرون‌بر برگشت.پاساژها صبح‌ها تعطیل شده و شب تا ساعت ۲۳ مجاز به فعالیت هستند.

اجرای طرح محدود سازی تردد بین شهرستان‌ نیز از مصوبات شورا است که هنوز نحوه اجرای آن مشخص نشده است.

روز چهارشنبه اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا شهرستان گراش در مورد مصوبات جلسه منتشر شد. در این اطلاعیه آماده است:

🔴 همانگونه که مستحضرید سیر مبتلایان به کرونا در شهرستان گراش به مرحله هشدار شدید رسیده است. لذا با توجه به دستور ستاد مقابله با کرونا استان جهت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای حفظ سلامتی همشهرستانی‌های عزیز در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان تصمیمات ذیل برای اجرا به مدت دو هفته ازتاریخ ۱ تیر ماه ۹۹ تا ۱۴ تیرماه ۹۹ اتخاذ شد:

۱- تعطیلی کامل صنوف پر خطر از قبیل: آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، گیم‌نت‌ها، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، استخر، مراکز سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سالن‌های سینما و کنسرت، مراکز فرهنگی، مراکز بازی و تفریحی

۲- رستوران‌ها، فست‌فودها و اغذیه‌فروشی‌ها ضمن جمع‌آوری میز و صندلی مشتریان فقط به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند؛ اجازه خدمات‌رسانی به تجمعات را ندارند و حداکثر زمان فعالیت آنها تا ساعت ۲۴ شب می‌باشد.

۳-  تمامی پاساژهای سطح شهرستان صبح ها تعطیل و فعالیت آنها تنها از ساعت ۱۶ عصر تا ۲۳ شب مجاز می باشد.

۴- فعالیت سایر صنوف (به جز سوپرمارکت‌های دارای مجوز فعالیت شبانه و داروخانه‌های شبانه روزی) تنها تا ساعت ۲۳ شب مجاز است.

۵- تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌هایی که با حضور دانش‌آموزان یا هنرجویان فعالیت می‌نمایند.

۶- ممنوعیت برگزاری مجالس ختم، عروسی، جشن، عزاداری و هرگونه اجتماعاتی از این قبیل که موجب شیوع بیماری می‌گردد.

۷-  باتوجه به عدم برگزاری و ممنوعیت مراسم جشن عروسی؛ ارائه خدمات مرتبط به آن شامل سفارش گل کاری ماشین عروس و داماد، شیرینی و غذا، مزون عروس و وسایل عقد و عروسی و… توسط اصناف مربوطه ممنوع می‌باشد.

۸- آشپزخانه‌های مساجد تعطیل می‌باشد و این آشپزخانه‌ها برای ارائه خدمات بیرون از مسجد بعد از پایان محدودیت‌ها ملزم به اخذ مجوز هستند.

۹- پخت غذا توسط آشپزخانه های سطح شهرستان برای هرگونه تجمعی ممنوع می‌باشد.

۱۰- اصناف و کسبه‌ای که تاکنون کد بهداشتی از سایت وزارت بهداشت دریافت ننموده‌اند مجاز به فعالیت نمی‌باشند و تا زمان دریافت کد بهداشتی و نصب در محل مغازه تعطیل می‌باشند.

۱۱- فعالیت اصناف و کسبه براساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت بوده و در صورت عدم رعایت موارد خواسته شده پلمپ خواهند شد.

۱۲- لغو برپایی نماز جماعت در تمامی مساجد سطح شهرستان.

۱۳- تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر و روستا

۱۴- تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی شهرستان

۱۵- ممنوعیت فعالیت باشگاه‌های ورزشی و برگزاری مسابقات ازجمله فوتبال و فوتسال.

۱۶- در دستور کار قرار گرفتن گند زدایی و ضدعفونی مراکز و اماکن پر ترددتوسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها.

۱۷- لزوم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط سیستم حمل و نقل عمومی (تاکسی‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های برون شهری) و انجام نظارت لازم

۱۸- لزوم لغو سفرهای بین استان هرمزگان و شهرستان گراش با توجه به وضعیت قرمز استان هرمزگان

۱۹- الزام رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مطب‌های خصوصی پزشکان عمومی و متخصص

۲۰- الزام و اجبار استفاده از ماسک برای ارباب رجوع تمامی ادارات، دفاتر، بانک‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها

۲۱- الزام و اجبار استفاده ازماسک توسط تمامی کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی، بانک‌ها، شرکت‌ها، دفاتر خدماتی و مراکز خرید، کسبه و بازار

۲۲- لغو جلسات غیر ضروری ادارات

⚠️ بدیهی است سرپیچی از مصوبات فوق تخلف حساب شده و با متخلفین و تهدید کنندگان سلامت جامعه برابر مقررات شدیداً برخورد خواهد شد.

6 نظر

  1. آخه چرا عاقل کند کاری که باز آرَد پشیمانی؟!!
    چرا همه چیو ول کردید که دوباره کرونای بوق غالب بشه؟!!
    علاج واقعه قبل از وقوع یعنی پیشگیری، یعنی رعایت کامل نکات بهداشتی مربوطه، یعنی دقت نظر توی مسائل مهم این‌چنینی، اینا به معنی وسواس نیست آقایون محترم.
    و آگاه باشید هر کس اعم از مسوولین و مردم به هر نحوی رعایت نکرده و باعث شیوع دوباره آن شده حق‌الناس بر گردن او رفته وحق‌الناس هم صاحب بخشیدنش خدا نیست که با استغفرالله و قرآن‌به‌سر گرفتن بخشیده شود.

  2. باز عجله و جو زدگی. مثلاً قطع درآمد و خسارت وارده به مغازه‌ها و صنوف مختلف کی و چطور میخوان جبران کنند؟ یا تجمعات خانگی چکار می کنند؟ و…

  3. واجب ترین و مهم ترین اقدام ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزا هست که جمعیت زیادی دور هم جمع میشن فعلا باید مطلقا ممنوع باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top