بستن

عید آتشین آتش‌نشان‌ها: سه آتش‌سوزی در یک روز

هفت‌برکه – گریشنا: سال پرباران خطر آتش‌سوزی را چند برابر کرده است. در ده روز گذشته ۱۳ بار زنگ خطر آتش‌نشانی گراش برای حضور در ماموریت‌ها به صدا در آمده است. 

روز یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ همزمان با روز عید فطر، یکی از روزهای پرکار آتش‌نشانی گراش بود. حسینعلی مولایی، مسئول آتش‌نشانی گراش، گفت: «پیش‌بینی شده بود با توجه به سال پرباران، امسال آتش‌سوزی‌های زیادی در مراتع و مزارع داشته باشیم. از ۲۴ اردیبهشت تا امروز همکاران من به ۱۳ عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند. این بخشی از ماموریت‌های ما است در کنار آن ۱۱ ماموریت دیگر مانند مارگیری و حوادث رانندگی نیز انجام شده است.»

مولایی در توصیه‌ای به همشهریان گفت: «در این فصل علف‌های خشک زیادی در مراتع وجود دارد. همشهریان به هیچ وجه اقدام به روشن ‌کردن آتش در طبیعت نکنند و حتما به محض مشاهده آتش به هر علت به آتش‌نشانی خبر بدهند. اقدام به آتش زدن باقی‌مانده‌ی کاه در مزارع هم از عوامل دیگری است که باید از آن خودداری شود.»

در ماموریت نخست روز عید، ماموران آتش‌نشانی در بلوار دانشجو، آتش در یک زمین خالی جنب خانه‌های مسکونی را خاموش کردند. سپس تیم آتش‌نشانی به زینل‌آباد اعزام شدند. دز زینل آباد حدود ۹۰ نخل بر اثر صاعقه دچار آتش‌سوزی شدند و پنج هکتار زمین کشاورزی در آتش سوخت. 

دیگر حادثه روز عید آتش‌سوزی در نزدیکی شهر ارد بود. 

یکی از اتفاقات خوب این هفته بهبود و رهاسازی یک روباه بود. مولایی گفت: «دم این روباه توسط برخی افراد کنده شده بود و وضعیت مناسبی نداشت. با همکاری انجمن حافظان محیط زیست، این روباه درمان شد و بعد از ۱۰ روز، روز سوم خرداد به طبیعت برگردانده شد.»

مولایی با تشکر از نیروهای مردمی گفت: «با وجود این که محدوده خدماتی آتش‌نشانی در شهر گراش است، اما با همکاری خوب نیروهای مردمی و هلال‌احمر، یکی از فعالیت‌های عمده ما خاموش کردن آتش در مناطق اطراف گراش است. امیدوارم با افزایش امکانات بتوانیم در این مورد سریع‌تر اقدام کنیم.»

به دلیل نبودن آتش‌نشانی در شهر ارد، آتش‌نشانی گراش در آتش‌سوزی‌های بخش ارد نیز اعزام می‌شود که بعد مسافت مشکلاتی را در پی دارد.  

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top