بستن

۴۰۰ نفر ایرانی و افغانستانی در کلاس‌های نهضت درس می‌خوانند

هفت برکه (گریشنا): ۴۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی نهضت سوادآموزی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ آموزش دیده‌اند و ۲۸۷ نفر در آزمون نهایی شرکت کردند. 

امیری،کارشناس نهضت سوادآموزی، هم‌زمان با بزرگداشت هفته معلم، گزارشی از عملکرد این حوزه را ارائه داد. در این گزارش آمده است: «تمامی حجم ابلاغی در سال تحصیلی برای جذب سوادآموز، هزینه شد. تعداد ۴۰۰ نفر از افراد بی‌سواد و کم سواد در دوره‌های مختلف تحت آموزش قرار گرفتند، از مهم‌ترین شاخص‌های سوادآموزی نگهداشت سوادآموزان تا پایان دوره و مشارکت آنان در آزمون پایانی است که خوشبختانه امسال ۲۸۷ نفر در آزمون شرکت کردند و ۶۱ درصد از آنان موفق به کسب نمره قبولی شدند. همچنین با تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری جهت تعداد محدودی از سوادآموزان دوره آموزش کامپیوتر نیز برگزار می‌شود.»

امیری می‌گوید:«براساس رایزنی‌های انجام شده با اداره کل در دو سال گذشته توانستیم سهمیه جذب اتباع خارجه ساکن در شهرستان را نیز دریافت کنیم که در حال حاضر ۸۳ نفر از اتباع مشغول به تحصیل هستند.»

وی ضمن تشکر از ادارات همکاری‌کننده با سوادآموزی، از دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط درخواست کرد:«تمام ظرفیت خود را برای ارتقای جایگاه سواد در شهرستان گراش بسیج کنند.»

امیری درخصوص وضعیت برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز گفت:«از اواسط اسفند ماه کلاس‌های حضوری تعطیل و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی صورت پذیرفته است. از آنجا که آزمون‌های پایانی حتماً باید با حضور سوادآموزان برگزار شود، سعی داریم با رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و در نظر داشتن اولویت سلامت سواد آموزان، از همین هفته آزمون‌ها را برگزار نماییم.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top