بستن

بنیاد نوبهار در طرح برات سلامت، ۵ هزار ماسک به لار، خنج و اوز اهدا کرد

هفت‌برکه – گریشنا: بنیاد فرهنگی نوبهار که با فعالیت توزیع کتاب و تجهیز کتاب‌خانه‌ها شناخته می‌شود، طی دو ماه گذشته در راستای ایجاد همدلی برای مقابله با بیماری کرونا، مسئولیت جدیدی برای خود تعریف کرده است و بر این مهم متمرکز شده است. این بنیاد فرهنگی تا امروز توانسته است بیش از ۱۰ هزار ماسک و تعدادی اقلام بهداشتی را در شهرستان‌های گراش، لارستان، اوز و خنج توزیع کند.

عزیز نوبهار، مدیر بنیاد فرهنگی نوبهار، در مورد دلیل این حرکت به گریشنا گفت: «با ورود کرونا و تغییر سبک زندگی مردم، نیاز مبرم به اقلام بهداشتی در منطقه احساس می‌شد که ما نیز تصمیم گرفتیم این حرکت را ابتدا در گراش و سپس در کل منطقه ایجاد کنیم. امروز نیز مفتخریم که تا حد توان به تمامی بخش‌هایی که به صورت اضطراری نیازمند این اقلام بوده‌اند، کمک‌هایی ارسال کرده‌ایم.»

نوبهار در مورد نحوه توزیع این اقلام بهداشتی که شامل ماسک، الکل، دستکش، مواد ضدعفونی و دستمال کاغذی بوده است، گفت: «گروه‌های مختلف در شهرستان‌های گراش، لارستان، خنج و اوز در این زمینه فعال هستند و ما نیز تلاش کرده‌ایم با آن‌ها همراه شویم. به همین منظور ۱۵۰۰ ماسک در لارستان، ۱۵۰۰ ماسک در شهر اوز، ۱۳۵۰ ماسک، اقلام بهداشتی و الکل در خنج توزیع شده است. خوشبختانه خیرین زیادی در این شهر‌ها در زمینه رفع نیازهای بهداشتی فعال هستند و این تعداد، بخش کوچکی از نیازهای بهداشتی منطقه است که نمادی از همدلی ماست.»

مدیر بنیاد فرهنگی نوبهار در مورد دیگر فعالیت‌های خیریه این بنیاد بعد از شیوع کرونا گفت: «جمعیت هدف ما گروه‌های آسیب‌پذیر و کم‌توان بوده‌اند و تمامی کمک‌ها با رعایت شان و شخصیت این اقشار انجام گرفته است. مکان‌هایی مانند ندامتگاه لارستان، مرکز توانبخشی گراش و اقشار محروم تحت پوشش کمیته امداد که ممکن بود کمتر مورد توجه قرار گیرند نیز بخشی از گروه هدف ما بوده‌اند که برای آن‌ها بسته‌های بهداشتی شامل مایع دستشویی، دستمال کاغذی، دستکش و ماسک تهیه شد.»

نوبهار با ابراز خوشحالی از حجم زیاد فعالیت خیرین در این مدت گفت: «لازم است نهادهای متولی مانند کمیته امداد در بخش افراد نیازمند و دانشکده علوم پزشکی در بخش بهداشتی این گروه‌های مردمی و کمک‌ها را ساماندهی کنند تا از موازی‌کاری خودداری شود. در مجموعه علوم پزشکی، دکتر محقق و دکتر محسن‌زاده، معاونان بهداشت و توسعه مجموعه علوم پزشکی، همکاری خوبی با ما داشته‌اند. البته خود این گروه‌ها برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی از همان ابتدا با یکدیگر همکاری داشته‌اند. موسسه شباب‌البرکه، شرکت غذایی تبسم، شورای هیئات مذهبی و آقایان حاج‌ مهدی جعفری، حاج‌ احمد حقیقی و خانم دکتر مرضیه ایزدی و مهندس محمدامین رحیمی از یاوران ما در این مدت بودند که نوعی تقسیم کار بین خودمان ایجاد کرده‌ایم و همان‌طور که ذکر شد، هدف همه‌ی ما بیشتر اقشار آسیب‌پذیر بوده است.»

بخش دیگری از فعالیت‌های انجام‌شده توسط بنیاد فرهنگی نوبهار، اعطای وام قرض‌الحسنه است. نوبهار در این‌باره گفت: «ویروس کرونا مشکلات زیادی به ویژه از نظر اقتصادی برای مردم ایجاد کرده است. برای کمک‌های اقتصادی ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده‌ایم که به صورت وام‌های قرض‌الحسنه بدون بهره پرداخت می‌شود. صندوق قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیا گراش به عنوان بانک عامل، این مبلغ را در قالب وام‌های یک و دو میلیون تومانی بدون کارمزد با بازپرداخت ۱۰ ماهه ارائه می‌کند. همچنین ۲۰۰ میلیون تومان نیز به عنوان قرض‌الحسنه در اختیار کارگروه بهداشت گراش و برخی از مراکز خیریه قرار گرفته است.»

در توزیع اقلام بهداشتی تهیه‌شده توسط بنیاد نوبهار، ارگان‌های کمیته امداد گراش، شبکه بهداشت خنج، شورای شهر اوز، بسیج سازندگی لار، ندامتگاه لار، مرکز بازپروری ترک اعتیاد گراش و مرکز توانبخشی بدر نینوا گراش مشارکت داشته‌اند. همچنین بخشی از این اقلام بین برخی از کسبه، اصناف، بانک‌‌های گراش توزیع شده است.

 

 

 

9 نظر

  1. چند سوال است که لطفا مسولین بنیاد نوبهار جهت روشنگری پاسخ دهند ۱_ آیا این بنیاد ثبت شده است یعنی نیروی انتظامی و فرمانداری و اداره ثبت اسناد از فعالیت این بنیاد اطلاع دارند و گزارش جمع آوری کمک‌های مردمی بحساب شخصی واریز می‌شود یا بنیاد ۲_ آیا حوزه فعالیت بنیاد مشخص است فعالیت فرهنگی حتما احتیاج به تایید مسولین ذیربط کشوری و تایید صلاحیت افراد فعال در این حوزه دارد آیا گواهی فعالیت فرهنگی دارند ۳_ این بنیاد چند ساله تاسیس شده و تاکنون چه مقدار کمک از خیرین گرفته اند و آیا تاکنون بیلان کاری و اطلاع رسانی شده است ۴_ آیا هیئت امنا و هیئت مدیره دارد و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره چه کسانی هستند و چه کسانی آنان را انتخاب کرده اند ۵_ اعضا هوادار کدام حزب هستند اصلاح طلب هستند یا اصولگرا و یا… ۶_ اگر امکان دارد کتابهاییکه تا کنون توزیع کرده اند مذهبی بوده یا تاریخی و یا رمان و یا…
    اگر این سوالات جواب دهید قطعا همکاری موسسات و خیرین بیشتر خواهد شد

  2. عده ای هستند که فقط بلدند سوالات عجیب و غریب بپرسند! معلوم هم نیست هدفشان چیست؟ مثلا یکیش همین کریم که کامنت گذاشته. اول که تو اول تشریف ببر سوابق حاج عزیز نوبهار از زمان جنگ تا کنون رو ببین بعد بیا سوالاتت را بپرس. بله این بنیاد تا جایی که من می‌دانم هنوز ثبت نشده، چرا که کلا مسئولین امر در زمینه ثبت انجمن ها و بنیادها پیگیر نیستند. به جای سوال از بنیاد نوبهار تشریف ببر از فرمانداری سوال کن. دوم اینکه چه ربطی به حزب و حزب بازی دارد؟ چرا میخواهید کار انسان دوستانه‌ای مانند بالا را به بزن بزن های سیاسی خلاصه بکنید؟
    تا اونجا که ما میدونم که بنیاد نوبهار تا کنون بیشترش از اموال شخصی خانواده نوبهار بوده و هزینه ها رو انجام داده. اینم برای سوالت.

  3. ضمن تشکر از این بنیاد .فقط کاش بنیاد یا نام مطهر چهارده معصوم متبرک می شد و تنها از آقای نوبهار می خواهیم با نام یکی از ایمه اطهار باشد چون بعضی تصور می کنند که شما در پی شهرت هستید .افرادی بودند که میلیاردها ساختند و کمک کردند ولی هیچوقت نامشان افشا نشد .کاش به نام سربازان گمنام و یاوران عشق نامگذاری می شد .اگر شما با نام افراد معصوم متبرک کنید باور کنید کارتان بسیار ارزش دارد و یاری بیشتری می شوید و خدا در امر خیر به شما کمک می کند .البته مقدار مبلغ کمک بسیار محدود هست ولی سرآغازی برای کمک بیشتر می باشد .ان شاالله خدا عوضش به خیرین بدهد .

  4. در این مدت اخیر می بینیم که به دلیل دوستی مدیران این سایت با آقایان نوبهار به هر نوعی از بنیاد نوبهار و یا پسران نوبهار در این سایت تبلیغ میشه ! به نظرم کار درستی نیست اگر کار خیر انجام میدن که ثوابش به جار نزدن و مخفیانه انجام دادن است و با این اوصاف به نظر میرسه هدفهای دیگری پشت این قضیه است. و بیشتر جنبه تبلیغاتی و کسب اعتبار و دنبال اسم و رسم هستن! چه بسا دوستان و گروههای زیادی در این مدت اخیر این فعالیتها حتی بیشتر هم انجام دادند اما هیچ وقت رسانه ایش نکردند چون میدونن پیش خداوند اجر و ثوابشان محفوظ است .
    گریشنا جان چند بار کامنت گذاشتم قبلا اما منتشر نکردید الان که اسم و فامیل بنده مشخص است به کسی هم توهین نکردیم. پس لطف کنید کامنت رو منتشر کنید اگر برای مخاطبینتون ارزش قایل هستید.

  5. وقت همگی به خیر خوشی
    والله من خودم به شخصه با نام گذاری بنیاد های خیریه به نام شخص بیشتر موافق هستم. دلیلش خیلی ساده است ، دوست دارم حداقل این کار به دیگران نیز سرایت کند و در کل زنجیره وار حرکت کند. و در هرصورت چه به نام شخص و یا اسامی امامان باشد خللی در اصل کار بوجود نمی آورد. حال اگر به خودم باشد و اگر قرار باشدهزینه کار خیری به دیگران واگذار کنم اولویت بنیاد فرهنگی نوبهار هستش و این بسیار شخصی است و کسی نمی تواند امر و نهی کند. چون در مدیریت نشان داده شده این گروه های کوچک و شخصی با وسواس بیشتربه موضوعات کمتر شناخته شده‌ای بولد میکنند که کمیته امداد امام خیلی خیلی کم توجه به آن نشان داده است.(خرید کتاب ، ژل ضد عفونی کننده،)
    هر کجا هستید فعلآ در خانه بمانید
    ولی همیشه تا ابد شاد و سالم باشید

  6. ضمن سپاس فراوان از بنیاد فرهنگی نوبهار امیدوارم اینگونه فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه زیاد شود و خداوند به حاج عزیز هم طول عمر عنایت کند.
    حسودان و تنگ نظران زیادی حرف میزنند، بهتر است به آنان توجه‌ای نکنید!

  7. من از نزدیک در جریان فعالیت بنیاد نوبهار هستم و هزینه های که میشه رو دیدم
    هدف اصلی بنیاد نوبهار دست رو کارهایی میزاره که کسی انجام نمیده و این تیم همیشه پیشکام تر از بقیه هستش مثلا هزینه سوم مرحوم پدرشون که برای لوازم التحریر دادن و بقیه یاد گرفتن یا برات کتاب و ….
    شما خرج کن کمک کن همفکری کن اصلا تو بلندگو جا بزن چه عیبی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top