هفت‌برکه – گریشنا: تعطیلی تنگ‌آب و پارک‌های شهری، محدودیت تردد خودروها و ممنوعیت تجمع در باغ‌ها، مهمترین مصوبات ستاد مقابله با کرونای شهرستان گراش برای اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی بود. 

Corona 1

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، شنبه ۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۹، ۶ مصوبه جدید ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در گراش اعلام شد.

۱- تردد خودروهـای امـدادی و درمـانی، پلـیس، حمـل بـار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشـمول ممنوعیت‌هـا نمـی‌گردد و اجازه تردد دارند.

۲‌- پرسـنل و خـودرو کارکنـان دولـت سـاکن در سـه حـوزه شهرستان لارستان، گراش و خنج با احراز کارت هویـت یـا برگ تردد اجازه تردد دارند.

۳- مقرر گردید بـه منظـور کـاهش زنجیـره انتقـال بیمـاری، شهرداری‌هـای گـراش و ارد و همچنـین دهیـاران ضـمن تشدید گشت و بازرسی، از حضور شهروندان و مسافران در پارک‌های سطح شهر و روستا جلوگیری به عمل آورند.

۴- مقرر گردید محل دفن افراد فوت شـده ناشـی از بیمـاری کرونا، ضمن رعایت دستورالعمل دفن بهداشتی اجسـاد، و با همــاهنگی خــانواده متــوفی، دادســتان و فرمانــداری شهرستان، در شهر گراش در محل قبرسـتان جعفرآبـاد و گلزار شهدا و در سایر شـهر و روسـتاهای تابعـه در محـل قبرستان‌های عمومی همان شهر و روستا باشد.

۵- با توجه به مصوبه کمیته طـرح فاصـله‌گـذاری اجتمـاعی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا وزارت کشور، مبنی بر ممنوعیت تجمعات رسمی و غیر رسمی، از آنجاییکـه دورهمی‌ها در باغ‌شهری‌ها بـه عنـوان تجمـع غیـر رسـمی محسوب می‌شود، به اطلاع مردم شریف شهرسـتان مـی‌رساند این عمل خلاف قانون محسوب گردیده و جرم مـی‌باشد. در صورت مشاهده، توسط ضابطین قوه قضـاییه برابـر مقررات برخورد خواهد شد و همچنین خدمات‌رسانی بـه چنین مکان‌هایی از قبیل آب و برق قطع خواهد شد.

۶- مقرر گردید به منظور کاهش تردد و جلـوگیری از هرگونـه تجمع، مسیر ورودی تفرجگاه تنگ آب توسط شهرداری و با هماهنگی نیروی انتظامی تا اطلاع ثانوی مسدود گردد.

Foroodi Farmandar 1