گریشنا: نمازجمعه این هفته ی گراش به مناسبت هفته ی بسیج و همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان,میهمان  جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج وگراش و هیات همراه ایشان بود.

در این جلسه پس از سخنرانی،دکتر جعفرپور به سوالات مردم گراش پاسخ گفت و پس از اقامه نماز گراش را به سمت لار ترک گفت. سایت دکتر جعفرپور گزارش جلسه جمعه را بر اساس دیدگاه خود این گونه به چاپ رسانده است:

پایگاه شخصی و اطلاع رسانی دکتر جمشید جعفرپور: دکتر جعفرپور نماینده لارستان ، خنج و گراش همزمان با هفته بسیج و ایام سوگواری سالار شهیدان ظهر جمعه در جمع نمازگزاران گراشی در نماز جمعه این شهرستان حضور داشت .

در این دیدار نماینده را هیئتی دوازده نفره متشکل از معتمدین و افراد سرشناس منطقه و شهر لار همراهی می کردند . در هنگام ورود به حسینیه اعظم شهر گراش ، دکتر جعفرپور مورد استقبال و خوشامدگویی جمعی از نمازگزاران قرار گرفت . پس از خطبه های نماز جمعه و اقامه نماز توسط حجت الاسلام  حسینی ملایری  امام جمعه گراش ، دکتر جعفرپور به ایراد سخنرانی پرداخت .

وی ابتدا با تسلیت ایام سوگواری ابا عبد ا… حسین ، عاشورا را تابلویی کامل از اسوه ها و الگوهای زندگی معرفی کرد که همه افراد با هر جنسیت و سن و طبقه اجتماعی می توانند در زندگی از قهرمانان کربلا الگو بگیرند .

دکتر جعفرپور در صحنه سیاسی ، واقعه غزه را یک پیروزی برای جمهوری اسلامی وصف کرد و در صفحه اقتصادی بدلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی ، دشواری های به وجود آمده در مدیریت کشور را تبیین نمود و تأکید کرد که به لطف الهی این دوران دشوار نیز پایان می یابد .

در ادامه وی به نیازها و مطالبات منطقه پرداخت . دکتر جعفرپور بر وحدت میان سه شهرستان لارستان ، خنج و گراش تأکید و اظهار کرد بروز اختلاف ، شکست منطقه است .

وی گفت : همه ما خواهان پیشرفت هستیم و نباید اجازه دهیم چشم و هم چشمی ها ، موازی کاری و رقابت های غیر منطقی باعث هرز رفتن ظرفیت ها و توانایی های منطقه شود .

سپس وی به تشریح آخرین وضعیت شهرستان گراش پرداخت که در رأس آنها تعیین محدوده شهرستان و استقرار ادارات می باشد .

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مورد استقرار ادارات به پیگیری های در دست انجام در خصوص ثبت اداره اسناد و املاک گراش اشاره کرد و اینکه در مورد سایر ادارات نیز این پیگیری ها انجام می شود .

وی همچنین به تصویب رساندن نمودار سازمانی دانشکده علوم پزشکی گراش را نمونه ای از اقدامات ذکر کرد و اینکه برای تصویب بودجه مستقل آن پیگیری ها ادامه می یابد .

در زمینه محدوده شهرستان وی تاکید کرد که قانون فصل الخطاب است و صرفا تقسیمات و نقشه های وزارت کشور مبنا باشد و همه باید به قانون گردن بگذارند .

پس از صحبت های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، وی به سؤالات کتبی نمازگزاران حاضر در حسینیه اعظم گراش پاسخ داد .

این دیدار با حواشی نیز همراه بود . در این دیدار ، جمعی از حاضران در حسینیه ، به سردادن شعار درخواست تعیین محدوده شهرستان گراش بر اساس مرزهای سال ۴۵  اقدام کردند .

رئیس شورای شهر گراش نیز در خلال صحبت های دکتر جعفرپور اقدام به سخنرانی قابل تأملی کرد .

رئیس شورای شهر گراش در سخنان خود گفت : باید مرزهای شهرستان بر اساس تقسیمات سال ۴۵ باشد . وی همچنین در ادامه سخنان خود وضعیت اداره کشور را بر اساس خواسته های عمه و خاله ! دانست و از کاربرد واژه ” لارستان بزرگ ” توسط نماینده ابراز ناراحتی کرد و با بیان سخنانی قابل تأمل موجب واکنش نماینده مردم شد .

دکتر جعفرپور ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از شنیدن سخنان رئیس شورای شهر گراش افزود :  کشور ما ، کشور قانون مدار است و بر اساس قانون اداره می شود و ” لارستان بزرگ ” نیز از صفاتی است است که رهبر معظم انقلاب به منطقه نسبت داده اند و ما با افتخار آن را به کار می بریم .

وی افزود بنده به وظایف شرعی و قانونی خود عمل خواهم کرد و موظف به رساندن پیام مردم به مسئولین هستم .

دکتر جعفرپور در سخنان پایانی خود گفت : برای خودم و همه برادران و خواهران آرزو می کنم که از عزاداران واقعی اباعبدا…حسین باشیم و درس های عاشورا که همان ارزش ها و اصول ماست فراگیریم .