بستن

گزارش گروه ده‌نفره از روند ثمر دادن طرح اجماع

هفت‌برکه – گریشنا: بعد از به‌سرانجام‌رسیدن طرح اجماع نامزدهای مجلس در گراش و انتخاب حسین حسین‌زاده به عنوان نامزد گراش (خبر در گریشنا) گروه ده‌نفره‌ای که مسئولیت طراحی و اجرای این سازوکار را به عهده داشت، گزارشی منتشر کرده است. در این گزارش، روند اجرای فرآیند اجماع مرور و چگونگی حصول نتیجه توضیح داده شده و در نهایت، همگان به حمایت از نامزد برگزیده دعوت شده‌اند.

گزارش گروه ده‌نفره را در ادامه بخوانید و عکس‌های هادی افشار را نیز ببینید.

بسمه تعالی

جمعه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۸، روزی سخت اما شیرین را پشت سر گذاشتیم. ثمره‌ی ماه‌ها تلاش برای هم‌راستایی (اجماع) نامزدهای گراشی انتخابات مجلس، کام همه‌ی مردم شهر را شیرین کرد.

فرایند اجماع با حضور حدود ۱۳۰ نفر از معتمدینی که توسط نامزدها انتخاب شده بودند، انجام شد؛ یعنی بیش از ۷۰ درصد دعوت‌شدگان در این برنامه حاضر شدند. هر نامزد ۵۰ نفر را برای حضور در فرایند انتخاب کرده بود. از این بین، ۱۹ نام در لیست‌ها مشترک بود و در مجموع ۱۸۱ نام یکتا وجود داشت. روز پنجشنبه تقریبا با همه‌ی این افراد تماس گرفته شد و در نهایت ۱۳۰ نفر در این جلسه حاضر شدند. هرچند با خروج چند نفر از حاضرین قبل از شروع فرایند رای‌گیری، این آمار قدری کاهش یافت.

از آن‌جا که نام همه‌ی افراد حاضر در جلسه ثبت می‌شد، مشخص شد بیش از ۵۰ درصد معتمدین از فهرست هر نامزد در این برنامه حضور دارند. این‌جا لازم است از آنان که با حضور خود، این فرایند را به نتیجه رساندند قدردانی کنیم؛ بی‌شک اگر این حضور مسئولانه نبود، این اتفاق هرگز رخ نمی‌داد.

و اما فرایند اجماع…

فرایند اجماع، چهار برنده‌ی بزرگ داشت. حسینعلی حسین‌شیری، حسین حسین‌زاده، ناصر دلخوش و حسین فقیهی چهار نامزد انتخابات مجلس، یک روز تاریخی را برای گراش رقم زدند. حضور هر چهار نامزد گراشی در این فرایند، سنگ بنایی است که می‌توان امیدوار بود در دوره‌های بعد نیز تکرار شود و این مدیون بزرگ‌منشی آنان است.

در این فرایند، ۳ مرحله رای‌گیری و یک مرحله رای اضطراری، برای شرایط مساوی شدن آرا، در نظر گرفته شده بود. پیش از شروع فرایند رای‌گیری، هر یک از نامزدها ۱۰ دقیقه وقت داشتند از برنامه‌ها و راهکارهای خود برای آینده‌ی منطقه بگویند. بعد از این، نوبت به رای‌گیری رسید.

در مرحله‌ی اول، رای‌دهندگان باید از بین هر چهار نامزد، نام تنها یک ‌نفر را در برگ رایی که ابتدای جلسه تحویل گرفته بودند، می‌نوشتند. در این دور، از میان ۱۲۸ رایی که به گلدان‌ها ریخته‌ شده بود، ۵۵ رای به حسین حسین‌شیری، ۵۱ رای به حسین حسین‌زاده، ۱۲ رای به ناصر دلخوش و ۹ رای به حسین فقیهی اختصاص داشت و ۱ برگ رای نیز باطله محسوب شد. به این ترتیب، حسین فقیهی که کمترین رای را به دست آورده بود از روند رای‌گیری کنار رفت.

در دور دوم، ۱۲۷ رای مورد شمارش قرار گرفت که حسین‌شیری ۶۰ رای، حسین‌زاده ۵۴ رای و دلخوش ۱۲ رای را به دست آوردند و در این دور ناصر دلخوش از روند رای گیری حذف شد. در این مرحله هم یک برگ رای باطله وجود داشت.

در دور سوم، آرای حسینعلی حسین‌شیری و حسین حسین‌زاده برابر شد تا رای اضطراری بتواند به ادامه‌ی مسیر کمک کند. از میان ۱۲۸ رای، سهم هریک از نامزدها ۶۳ رای بود. ۲ رای نیز جزو آرای باطله به شمار می‌رفت.

پس از سخنرانی سه دقیقه‌ای هر یک از نامزدها برای معرفی برنامه‌های خود، رای‌گیری اضطراری انجام شد و از بین ۱۲۷ رای، حسین‌زاده توانست ۶۸ رای را به خود اختصاص دهد و به عنوان نامزد مورد اجماع معرفی شود. در این دور حسین‌شیری ۵۹ رای به دست آورد.

به این ترتیب، معتمدین بار سترگی را بر دوش حسین‌زاده گذاشتند. باری که برای حمل آن، نیاز است همه‌ی مردم فهیم شهرستان گراش وارد میدان شوند. یک‌هفته‌ی نفس‌گیر پیش روست و ما از همه‌ی مردم و گروه‌های اجتماعی دعوت می‌کنیم تا او را در این مسیر یاری کنند.

واضح است حمایت سه نامزد دیگر از حسین‌زاده، موج همدلی را در شهر و منطقه گسترش خواهد داد و می‌توان امید داشت یک‌ بار دیگر بهارستان به ما لبخند بزند.

در پایان لازم می‌دانیم قدردانی صمیمانه‌ی خود را از جمعیت جوانان که همکاری و تلاش شایسته‌ای را برای به اجرا درآوردن این فرایند داشتند، و همه‌ی نهادها و گروه‌هایی که ما را در تهیه‌ی فهرست ۶۰۰ نفره‌ی معتمدین و فعالان شهر کمک کردند، اعلام کنیم. از هیات امنای حسینیه‌ی حضرت ابوالفضل(ع) نیز برای میزبانی از این برنامه سپاسگزاریم. بی‌شک این همکاریِ همدلانه موجب به ثمر نشستن این تلاش‌ها شد.

گروه ده‌نفره برگزارکننده‌ی طرح اجماع در گراش:

غلامرضا آرمان‌مهر

محمد خواجه‌پور

مهدی عالمی

حامد عبدالهی

مسعود غفوری

حسین فولادی

مهدی قنبری

سلمان مهرابی

مهدی نوروزی

مهدی وفایی‌فرد

13 نظر

  1. باید به این گروه ده نفره خدا قوت گفت
    کار ارزشمندی انجام دادند .
    بعضی ها باید از آنها یاد بگیرند .
    منظورم آنهایی است که برای شورای شهر کاندیدا می شوند و بعد می گویند چرا مردم به ما رای نمی دهند .
    مگر قبل از کاندید شورای شهر شدن چه کاری برای مردم انجام داده اید که مردم به شما رای دهند .
    حالا ببینند
    هر کدام از این عزیزان اگر بخواهند در دوره ی بعدی شورای شهر کاندیدا شوند ،
    چگونه اعتماد و رای مردم را خواهند داشت .
    این عزیزان بدون اینکه مسوولیت رسمی در شهر داشته باشند
    کار کارستانی برای مردم کردند .
    ضمنا اشخص دیگری هم می بایست از این رخدداد مهم درس بگیرند .
    آنهایی که رای مردم در شورای شهر را به همراه داشتند
    ولی نتوانستند با هم کنار بیایند .
    یا استعفا دادند و یا ….
    اینها باید به چهار نفر کاندیدای مجلس نگاه کنند که چگونه مصلحت شهر را به خودشان ترجیح دادند و با یکدیگر کنار آمدند .
    فکر می کنید کار اسانی است .
    نه ، واقعا تصمیم سختی است که این چهار عزیز از عهده ی گرفتن آن بر آمدند .
    خدا قوت گروه ده نفره
    خدا قوت کاندیداهای همراه
    وآرزوی موفقیت برای کاندیدای منتخب فرایند اجماع

  2. باسلام
    هرگاه صحبت از شهرستان میشه نباید بخش ها و دهستان های گراش نادیده گرفته بشه و خوب بود از معتمدین محلی این مناطق نیز حتی المقدور دعوت میشد تا جای گله گزاری وحود نداشته باشه و از نظر مشورتی این عزیزان نیز استفاده میشد.
    رای مناطق کم جمعیت و روستایی هر چند کم هم باشد باز گله بومی گرایی دوستان گراشی مطرح نمیشد و شاهد آرای این مناطق به کاندیدا های لاری نبودیم

  3. لطفا مرد و مردانه گروه ده نفری و بعضی از دست اندر کاران برگزار کننده جلسه اجماع اعلام کنند ایا همگی انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه و مجلس شورای اسلامی و از همه مهمتر قانون اساسی جمهوری اسلامی قبول دارند اگر سوگند بخورید تا ان شک و شبه ای که در بین مردم شهید پرور و انقلابی گراش وجود دارد از بین برود همچنین اعلام کنید که هوادار کدام جناح در ایران هستید اصولگرا اصلاح طلب و یا پیروان ولایت و رهبری

  4. سلام و خدا قوت
    از اینکه مردم گراش افرادی خیر و سخاوتمند هستن و کارهای خیر بسیاری در منطقه و گراش انحام داذن شکی نیست و ما همیشه ممنون افراد خیر هستیم. منتها در خصوص رای به گراشی یا لاری باید به فردی رای بدیم که کارایی داشته باشه و بتونه از حق مردم در تهران که مرکز بودجه بندی هست دفاع کنه و و با رایزنی با مسیولین بودجه و امکانات بیاره. بین کاندیداهای این دوره دکتر بروجردی بنظر کاراتر و مفید تره حالا خارج از دیدگاه سیاسی ایشان. نباید احساسی رای بدیم.

  5. باسلام
    درجواب فداغی عزیز
    شما بی مسولیتی مسولان گراش را بحساب مردم گراش نگذارید چون ما هم از مسولین دل خوشی نداریم اگر گراش سرپا است از صدقه سری خیرین بزرگوار است.

  6. با سلام و عرض ادب
    از چهار کاندید محترم گراشی با توجه به زحمات و هزینه های زیادی کشیده اند ولی باز در اجماع شرکت کرده اند کمال تشکر داریم و قدردان زحمات دست اندرکاران این فرآیند هستیم .
    تمام مردم شهرستانهای گراش ، لار و خنج و اوز میدانند که گراشیها علاوه بر اینکه با جدیت و تعصب برای مردم خود کار میکنند برای تمام مردم منطقه کار کرده اند و در آینده هم تلاش میکنند ، نمونه بارز آن خیر بزرگ گراش و منطقه مرحوم شیخ احمد انصاری که در هر شهری حداقل یک خیریه درست کرد و صدها خیر دیگر گراشی که در کل منطقه شاهد خیریه آنها هستیم ، لذا از کل مردم منطقه درخواست میشود به کاندید برگزیده اجماع گراش اعتماد کنید تا انشالله شاهد پیشرفت کل مناطق چهار شهرستان باشیم . هنرور (دوستدار کل منطقه )

  7. به نظر بنده
    کاندیدای محترم جناب سپاده هوشمندانه تصمیم گرفتند
    که منظر نتیجه ی اجماع در گراش باشند و پس از مشخص شدن کاندیدای منتخب ، وارد مذاکره با کاندیدای برگزیده ی گراش شوند .
    اکنون وقت آن است که آقای مهندس حسین زاده مذاکرات مفصلی با ایشان برای ادامه راه داشته باشند .

  8. باسلام
    درجواب رضا از فداغ
    اگر اقای بروجردی کارایی داشت در شهر خودش میموند و به مردم خودش خدمت میکرد چرا بیاد به ما خدمت کنه الحمد لله در منطقه ما هم تشنگان قدرت و هم تشنگان خدمت زیاد داریم.
    منظورم این است که هیچکس نمیتواند مثل جوانان خودمان درد منطقه را درک کند.

  9. در پاسخ رضا از فداغ:
    شما لطفا مراجعه کنید به شهری که ایشان از آنجا نماینده بودند و ببینید چقدر مردم تمایل داشتند باز نماینده بمانند.
    سوال اساسی اینجاست: چرا مردم منطقه نباید به پیشینه فرد نگاهی بندازند و آگاهانه انتخاب کنند؟
    ۴ سال باید بگذرد تا انتخاب اشتباه خودش را نشان دهد.

  10. پیشنهاد می کنم لیست کامل حاضرین در جلسه روز جمعه و اینکه هر کدام از این افراد از طرف کدام کاندبدا معرفی شده بودن( هر کاندید ۵۰ نفر) را منتشر کنند تا مردم به صداقت آنها اطمینان حاصل کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top