هفت برکه(گریشنا): در سومین همایش چهره‌های ماندگار گراش اکبر باقرزاده، رئیس شورای پنجم گزارشی از فعالیت‌های انجام شده شورا و شهرداری از سال ۹۶ تا کنون داد و از وضعیت شورا برای حاضرین سخن گفت.

به گزارش هفت برکه، بیستم بهمن ماه۹۸ سومین همایش چهره‌های ماندگار گراش با هدف تجلیل از یک چهره ماندگار و هشت چهره برتر سال در زمینه‌های مختلف با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، مسئولین ادارات، نهادها و حضور پرشور مردم شهرستان گراش در سالن شیخ احمد انصاری برگزار شد. در این مراسم اکبر باقرزاده، رئیس شورای پنجم گراش برای اولین بار در سمت ریاست شورا پشت تریبون رفت و از کارهایی که برای اولین بار در شورای پنجم انجام شده بود سخن گفت.

همچنین در این مراسم عباس امانی، گروه موسیقی رستا گراش و فریاد خواجوی از اوز نیز اجرا داشتند و  در پایان از یک چهره ماندگار و هشت چهره برتر سال در زمینه‌های مختلف تقدیر شد. (خبر در گریشنا)

باقرزاده: فرماندار شورا را منحل کرد ما بی تقصیریم

اکبر باقرزاده، رئیس شورای پنجم گراش در این مراسم ضمن تبریک روز گراش و دهه فجر گفت:« تبریک ویژه باید گفت به مردم گراش برای رسیدن به خواسته‌های دیرینه این مردم که با زحمات اصغر حسنی به ثمر نشست، به همین مناسبت در این محفل جمع شدیم تا از چهره‌های ماندگار این شهر تقدیر به عمل آوریم.»

رئیس شورای پنجم گراش با اشاره به اینکه بعضی کارها و پروژه‌ها برای اولین بار در شورای پنجم کلید خورده است افزود:‌‌ «با توجه به اینکه از پروژه‌های عمرانی سطح شهر کلیپ هم تهیه شده است ولی مواردی را عرض کنم که برای اولین بار در شورای پنجم کلید خورده است و سابقه نداشته است در ادوار گذشته اتفاق بیفتد، یکی از این موارد افزایش بودجه عمرانی ۲۰۰ درصد توسط شهرداری و شورای پنجم در سال ۹۶ اجرایی شد و از ۳ میلیارد به ۱۲ میلیارد رسید. کارخانه آسفالت در شورای پنجم مجدد راه اندازی شد و شهرداری در درآمد حاصل از این کارخانه سهیم است. بیشترین دغدغه شورای پنجم مردم محروم شهرستان بوده است که در ادوار گذشته هیچ توجهی به این مناطق نشده بود. مثلا شهرک رزمندگان هیچ خدماتی داده نشده بود که در شورای پنجم این اتفاق افتاد، هر جایی که آسفالت شده است پشت سرش خدمات دیگر هم داده شده است.»

باقرزاده در ادامه خاطر نشان ساخت : «خیابان عاشورا یکی از بزرگترین پروژه‌های این شهر است که با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان انجام شده است و مشکلات مسکن مهر حل شد. برای اولین بار مشکل هفت برکه در شورای پنجم حل شد و به بهره برداری رسید و همچنین به موازات آن پروژه پنج برکه نیز انجام شده است. کشتارگاه در گراش بود  از آن هم استفاده می‌شد ولی بهداشتی نبود که با ورود رئیس دادگاه و رئیس نیروی انتظامی و با درایتی که به خرج دادیم در فاز اول ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد و مشکل بهداشتی حل شد.»

رئیس شورای پنجم با بیان اینکه شروع به کار پروژه احداث کمربندی در شورای پنجم بوده است اظهار داشت‌: «بعضی‌ها حرف می‌زنند ولی در عمل، ولی ما در شورای پنجم کمربندی را شروع کردیم و هزینه کردیم کار شروع شده و در ردیف بودجه تصویب شده است و هر ساله بودجه برای انجام آن اختصاص می‌یابد. ما به هیچ وجه با هیچ سرمایه‌گذاری مخالف نیستیم و هر سرمایه‌گذاری وارد شود حمایت می‌کنیم اما باید حق و حقوق شهرداری را بگیریم و نمی‌توانیم بخاطر اینکه بعضی افراد با نفوذ هستند از این مسئله چشم پوشی کنیم.»

اکبر باقرزاده در پایان اشاره‌ای هم به وضعیت شورای پنجم داشت و گفت‌:‌ «با توجه به اینکه سوال در ذهن همه شما عزیزان حاضر در جلسه است باید بگویم که ما تا وقتی این شورا است در خدمت همه شما هستیم و این فرماندار محترم بود که شورا را منحل کردند ما هیچ تقصیری نداریم.»

13981120 Chehrehaye Mandegar 3 9

 

مصطفی خورشیدی، دبیر سومین همایش چهره‌های ماندگار گراش با بیان اینکه این همایش باید برون سپاری شود گفت: «این همایش به مناسبت روز گراش است که از چندین ماه قبل برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده است، برای این همایش از سال‌های بعد باید برون سپاری انجام شود و همه مردم و ادارات برای برگزاری آن دخیل شوند و صرفا هر سال شورا و شهرداری نباشد که جشن روز گراش را برگزار کند. همه باید دور هم جمع شویم و با همفکری و کمک هم چندین برنامه مختلف به مناسبت این روز داشته باشیم.»