بستن

جعفر سعیدی نوحه‌های «تنهایی علی»‌ را برای فاطمیه خواند

هفت برکه (گریشنا): ۹ نوحه جعفر سعیدی، مداح هیات قاسم‌بن‌الحسن(ع) به مناسبت ایام فاطمیه در قالب آلبوم تنهایی علی(ع) منتشر شد.


به گزارش هفت‌ برکه جعفر سعیدی ۲۵ ساله است و به مدت ۱۴ سال در زمینه‌ی نوحه‌خوانی و مداحی اهل‌بیت(س) فعالیت داشته است. آلبوم او به نام تنهایی علی در قالب ۹ نوجه به مناسبت دهه‌ی دوم فاطمیه در کانال هیات قاسم‌بن الحسن(ع) و گریشنا منتشر شد. این آلبوم را به صورت یکجا می‌توانید از این آدرس دریافت کنید.

فاطمیه، قرار می‌بری، خدایا مادرم را کجا می‌برند، دار و ندارمی مادر، مرو ز برم، زیر بیرق امام و شهدا، به التماس نگاه، تو یاور حیدری، به سبک سینه‌زنی گراشی و شعله در شعله به سبک واحد نام اثرهایی است که سعیدی در این آلبوم خوانده است و در استودیو پارسینا ضبط شده است.

او در گفت‌وگو با هفت برکه در مورد دلیل انتشار این آلبوم گفت:«نباید کارمان معطوف به دهه اول ماه محرم باشد. و از طرفی چون برای ایام فاطمیه کار با کیفیتی نداشتیم تصمیم به ضبط این آلبوم گرفتم. البته پیش از این ما در هیات این کار را انجام می‌دادیم اما کیفیت صدا زیاد مناسب نبود و دلیل دوم این است که بعضی از دوستان من را تشویق کردند تا برای شنیده شدن این اثرها آن را به صورت عمومی‌تر منتشر کنم تا بیشتر شنیده شود و مزیت دیگری که داشت این بود که در این صورت آرشیوی از کارهایم را هم داشتم.»

او از میان مداحان گراشی به سبک و صدای احمد رضا تاج‌بخش و محمد نیکخو علاقه دارد و می‌گوید:«اثرهای این دو مداح گراشی را می‌پسندم و در مسیری که طی کردم خودم را مدیون مجموعه هیات حضرت قاسم ابن الحسن(ع) مسجد حضرت ولی عصر(عج)، حاج مصطفی خورشیدی، محمد علی ستوده و محمد نیکخو می‌دانم.»

سعیدی با اشاره به این که در مداحی محتوای اشعار نیز مهم است، ادامه می دهد:«اشعاری که انتخاب می‌شود باید محتوای مناسبی داشته باشد من معمولا از اشعار شاعران گراشی مثل مصطفی خورشیدی، مصطفی کارگر و مهدی کهندلی استفاده می‌کنم. و موضوع دیگری که باید مدنظر داشت این است که هدف ما مداحان نباید صرفا دنبال دیده شدن باشد. وقتی دلی و با عشق مداحی کنیم مخاطبان معمولا بیشتر جذب می‌شوند.»

این مداح جوان گراشی از فعالیت‌های گذشته‌ی خود نیز صحبت می‌کند و می‌گوید:«معمولا در هر دهه‌ی ماه محرم هفت تا هشت مداحی جدید به سبک بوشهری ارائه می‌کنم که در کانال هیات قاسم‌بن الحسن(ع) مسجد حضرت ولی عصر(عج) منتشر می‌شد. یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها که می‌توانم بگویم زیاد هم شنیده شده است، نوحه‌ای به زبان عربی به اسم «له یا قوم تریدون» است که یکی از تراک‌های آلبوم مداحی به اسم نسل آسمان است که به صورت کاست در سال ۱۳۸۴منتشر شده است.» همچنین می‌توان از آثار شاخص این مداح جوان به نوحه های امان ، سحری غرق دعایم، بی پناهم حسین و نوحه‌های حماسی با موضوعات شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه منا اشاره کرد.

او ادامه می‌دهد: «از وقتی بچه بودم به مداحی اهل‌بیت(س) علاقه داشتم و از سوم ابتدایی در هیات سینه‌زنی قاسم‌بن الحسن مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) حضور داشتم ولی فعالیت‌های من تنها معطوف به این هیات نبود و با هیات‌های دیگر از جمله هیات ثارالله(ص) و هیات زنجیرزنی امام حسین(ع)، هیات زنجیرزنی علی‌اصغر(ع) نیز همکاری داشتم. ولی در حال حاضر بیشتر در هیات قاسم بن الحسن(ع) کارهایم را ادامه می‌دهم.»

🔻 دانلود نوحه فاطمیه

 

🔻دانلود نوحه قرار می‌بری

 

 🔻 دانلود نوحه خدایا مادرم را کجا می‌برند؟

 

🔻دانلود نوحه مرو ز برم

 

🔻 دانلود نوحه تو یاور حیدری

 

🔻 دانلود واحد شعله در شعله

 

🔻 دانلود نوحه زیر بیرق امام و شهدا

 

🔻 دانلود نوحه به التماس

 

🔻 دانلود نوحه دار و ندارمی

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top