هفت‌برکه – گریشنا: دزد به گله‌ی رضا پورشمسی، از عشایر دشت بالای گراش، زد و با سرقت ۳۸ دام او، حدود هشتاد میلیون تومان به او ضرر رساند.

سرهنگ اسلامی‌مهر، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، در گفت‌وگوی تلفنی با هفت‌برکه در مورد مشخص نبودن تعداد دام‌های سرقت شده گفت: «ما روز سرقت دام‌ها به آغل آقای پورشمسی سر زدیم و از او تعداد دام‌های سرقت شده را پرسیدیم؛ ولی او از تعداد دام‌های سرقت شده اظهار بی‌اطلاعی کرد و حتی نمی‌دانست چند دام دارد. از طرفی در گشت نیروی انتظامی در همان روز اطراف آغل ۵ دام او نیز پیدا شد. در هر صورت ما پیرو این پرونده چند مظنون را دستگیر کرده‌ایم و پرونده تحت بررسی است.»

رضا پورشمسی از دامداران گراش در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: «این اتفاق در تاریخ چهاردهم دی‌ماه افتاد. برای اذان صبح بیدار شدم و بعد از نماز به آغل دام‌ها رفتم که دیدم به جز چند بز کوچک، تمام بز و گوسفندها را دزدیده‌اند. ده گوسفند، یک قوچ و ۲۷ بز از آغل من دزیده شده است. حساب و کتاب که کردم فهمیدم تمام دام‌های سرقت شده‌ی من حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان قیمت داشتند. دو سال پیش نیز دام‌های یکی از دامداران در این منطقه سرقت شد ولی دام‌های او هیچ‌وقت پیدا نشد.»

او در ادامه می‌گوید: «این موضوع را همان روز با نیروی انتظامی گراش در میان گذاشتم. امروز، بیست و نهم دی‌ماه نیز برای پیگیری مجدد این سرقت به پاسگاه گراش رفتم و جواب آن‌ها این بود که پرونده در حال پیگیری و تکمیل شدن است. گویا چند مظنون را نیز در این رابطه دستگیر کرده‌اند اما هنوز قطعی نیست و پرونده در حال پیگیری است.»

Serghat