هفت‌برکه – گریشنا: به بهانه‌ی بازنشستگی علی شهابی، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گراش، بنیاد فرهنگی نوبهار با تشکیل محفلی دوستانه از زحمات چندساله‌ی او قدردانی کرد. در این محفل که روز سه‌شنبه ۲۴‌ دی‌ماه ۹۸ برگزار شد، حدود ۵۰ نفر از مدیران، فرهنگیان و فعالان اجتماعی گراش حضور داشتند.

احمد نوروزی، از فرهنگیان باسابقه گراش، در سخنانی کوتاه، از زحمات شهابی تشکر کرد و گفت: «ایشان از طرف مدیر کل استان، به عنوان مدیر پاکدست معرفی شده است. ایشان زندگی ساده‌ای داشته است و همیشه با خلق‌وخوی خوش در خدمت محرومین بوده است.»

هدایایی نیز از طرف عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی؛ دکتر محمود سرخی، جعفر رسولی‌نژاد و بنیاد فرهنگی نوبهار به علی شهابی تقدیم شد.

مهندس محمود نوروزی، یکی از حاضرین در این محفل، یادداشت کوتاهی درباره‌ی ارزشمند بودن این اقدام فرهنگی و اجتماعی نوشته است، که می‌خوانید.

Bonyad Noubahar Shahabi 7

 

محمود نوروزی:

 

به نام خداوند جان و خرد

من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق

روز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۸ در محفلی شرکت نمودم که در عمر ۶۲ساله خود ندیده بودم: جلسه‌ای که به همت و ابتکار بنیاد فرهنگی نوبهار برای قدردانی از جناب آقای شهابی، رییس محترم کمیته امداد امام خمینی(ره) گراش که به افتخار بازنشستگی نایل شده‌اند، برگزار گردید.

این جلسه از سطح ارزشی والایی برخوردار بود، به طوری که هیچ چشم‌داشت مادی در آن دیده نمی‌شد و انسان‌دوستی و اخلاق اسلامی به بهترین شکل در آن حس می‌شد. به همین دلیل، صفا و صمیمیت به خوبی و شایستگی در آن موج می‌زد.

در صحبت کوتاهی که اینجانب با آقای شهابی داشتم، گفتم که شما در جایی خدمت می‌کردید که با ضعیف‌ترین قشر جامعه یعنی مستضعفین سروکار داشتید و دغدغه‌ی شما برای آنهایی بوده که به فرموده امام راحل(ره) ولی‌نعمتان جامعه ما هستند. پس خدمت شما بالاترین ارزش را داشته و قطعا بالاترین پاداش معنوی را هم داشته و دارد. پس در دوران بازنشستگی، بیشترین آرامش را خواهید داشت، چون بیشترین آرامش وقتی به دست می‌آید که رضایت خداوند و رضایت خاطر خود فرد حاصل شود. بسا خوشبختی برای شما.

این محفل ارزشمند برای پاسداشت چنین خدمت ارزشمندی برگزار شد، و من هم به سهم خودم از بنیاد فرهنگی نوبهار تشکر می‌کنم و این اقدام شایسته را در جهت رونق‌بخشی و نهادینه کردن فرهنگ تشکر و قدردانی در جامعه ارج می‌نهم. اعتقاد دارم که اگر فرهنگ قدردانی و سپاسگزاری در جامعه رواج بهتری داشته باشد، بخش بزرگی از مشکلات جامعه ما حل خواهد شد. بنیاد فرهنگی نوبهار با انجام اینگونه اقدامات نوآورانه، قطعا در فرهنگ مردم و جامعه‌ی اخلاق‌مدار اثرگذار خواهد بود.