هفت‌برکه – گریشنا: بررسی مشکل ورودی آغصه، اضافه شدن سه سرعت‌گیر و بحث فرهنگسازی در بخش ترافیک مهمترین موضوعات مطرح شدن در سومین جلسه شورای ترافیک شهرستان گراش بود.

به گزارش هفت‌برکه جلسه شورای ترافیک صبح یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۷ در سالن فرمانداری گراش برگزار شد. فرماندار گراش گفت: «تلفات حوادث ترافیکی در شهرستان گراش سالانه ۴ تا پنج نفر است که نسبت به آمار کشوری پایین‌تر است. اما یک نفر کشته نیز برای ما زیاد است و خوشبختانه امسال از ابتدای سال موردی از تصادف منجر به مرگ در محدوده شهرستان نداشته‌ایم.»

فرماندار گراش با ارائه آمار کشوری تلفات تصادفات جاده‌ای از دبیر شورا و پلیس راهور خواست تا این آمار برای شهرستان گراش نیز استخراج شود.

13970715 Teraffic

فرماندار: من هم در قضیه معاینه فنی گله دارم

فرماندار گراش مهمترین نکته را فرهنگسازی دانست: «فرهنگسازی مهمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. الان که مدارس باز شده است فرصت خوبی برای انتقال مفاهیم رانندگی است. باید تلاش کنیم مردم با شخصیت و محترم رانندگی کنند.»

فرماندار ضمن درخواست برخورد با متخلفین گفت: «برخوردهای نیروی انتظامی نیز باید در چارچوب قانون و محترمانه باشد. در بحث کلاه امینی هم باید فرهنگسازی  و هم سختگیری شود. ما باید تلاش کنیم فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی را نهادینه کنیم.»

فرماندار در مورد بحث مرکز معاینه فنی گفت: «من دو سال قبل به شدت انتقاد کردم که شهرداری چرا راه‌اندازی نمی‌کند. در آن زمان کسی از قبل معرفی شده بود و تا بحث خلع‌ ید انجام شد طول کشید. این گلایه از شورای و شهرداری هست که نسبت به این امر کوتاهی کردند و مردم اگر اعتراضی کردند حق دارند. در اسرع وقت این قضیه  پیگیری شود و در کنار آن مرکز خدمات پلاک خودرو هم دارد پیگیری می‌شود.»

باقرزاده سخنگوی شورای شهر در مورد گله فرماندار گفت:  از زمان آغاز شورای پنجم ما کار را به سرعت انجام دادیم و اولین نامه آقای پورشمسی معرفی شد و در شورای تطبیق هم تایید شد. بنده خدا چند ماه پیگیر بود ولی نظر آقای فقیهی کیا برگشت و از استانداری استعلام شد که گفتند باید فراخوان باشد. فراخوان نقص داشت و شهردار کار را به شورا حواله کرد. ما چند بازدید داشتیم امکانات آقای پورشمسی بیشتر بود و هم به دلیل چند ماه پیگیری حقی برای ایشان ایجاد شده بود. نکته دیگر این که زمین آقای پورشمسی از نظر مکانی بهتر بود و در سمت اوز قرار داشت. شورا با این شرایط تصمیم گرفت که مجوز به آقای پورشمسی واگذار شود.»

باقرزاده با گلایه از پیگیری گریشنا برای این خبر گفت: «من هم از گریشنا گله دارم و نباید تفسیر به رای شود و شورای تخریب می‌شود و باید جلو این کارها گرفته شود. فردی ادعایی کرده است و ادعای ایشان نباید در فضای مجازی منتشر شود شاید به ناحق باشد. ما صبرمان به جایی رسیده است  و می‌گویند که چرا عکس‌العمل نشان می‌دهید. مسائل تخریبی هم حدی دارد.»

سه سرعت‌گیر مصوب شد

ورودی معدن شیرگیر در نزدیکی سه راه آغصه مشکلاتی را به وجود آورده است. در این جلسه با حضور مالک معدن مصوب شد که ورودی معدن به عقب‌تر منتقل شود و کامیون‌ها مستقیم وارد سه راهی نشوند. تنها در زمان بارندگی اجازه داده شد از مسیر فعلی استفاده شود.

یکی از موضوعات همیشگی جلسات شورای ترافیکی بحث درخواست‌‌های مکرر برای نصب سرعت‌گیر است. مهندس محمدکاظم جعفری دبیر شورای گراش گفت: «در طی این چند سال  با ۹۰ مورد درخواست سرعت‌گیر مخالفت کرده‌ایم. از جمله در جلسه دوم شورای ترافیک در تیرماه با سرعت‌گیر در خیابان صادق‌فرد، خیابان دروازه، خیابان ساحلی و روبه‌روی دبیرستان ممتاز مخالفت شد. سرعت‌گیر در ذهن مردم اولین راه‌حل است ولی از نظر ما آخرین راه حل است.»

در سومین جلسه شورای ترافیک با نصب سه سرعت‌گیر و سرعت‌کاه موافقت شد. یک سرعت‌گیر در سوپرمارکت کنار حوزه علمیه نصب خواهد شد. بنا به اعلام نظر رییس پلیس راهور شهرستان: «در سال ۹۶ چهار مورد تصادف فوتی داشته‌ایم که دو مورد آن در بلوار معلم بوده است. در باند جنوبی بلوار معلم قبل از دوربرگردان روبه‌روی بانک‌ملی سرعت‌گیر نصب می‌شود.» همچنین در ورودی مسکن‌مهر به بلوار شهدا تا زمان ساخت جزیره‌ای یک سرعت‌گیر نصب می‌شود.

سروان رنجبر رییس پلس راهور همچنین پیش‌نهاد داد: «خرابی سرعت‌گیرهای پلاستیکی زیاد است و پیش‌نهاد ما این است که به جای این مورد از آسفالت استفاده شده است.» این پیش‌نهاد به علت غیر استاندارد بودن با مخالفت فرماندار همراه شد. »

Sorat Gir

برای فرهنگسازی آماده‌ایم

مهرداد بدیع‌زادگان نماینده آموزش و پرورش در جلسه گفت: ما ارتباط خوبی با پلیس راهور داریم و هرساله طرح همیار پلیس اجرا می‌شود. در مورد کلاه ایمنی ما به مدارس اعلام کرده‌ایم موتور موتورسوار بدون کلاه اجازه ورود به مدرسه راه ندهند. آموزش در مدارس ارد نیز انجام شده است.

بدیع‌زادگان در مورد سرویس مدارس گفت: یکی از معدود شهرستان‌هایی هستیم که سرویس‌های مدارس را منظم کرده‌ایم و با خاطر ارتباط خوب پلیس و اداره حمل و نقل و شورای ترافیک کمترین مشکل را داشته‌ایم و بحث صلاحیت به طور کامل انجام می‌شود.

سروان رنجبر با تاکید بر آموزش در مدارس گفت: «ما در هفته ناجا به صورت روزانه در دو مدرسه حضور خواهیم داشت.»

خواجه‌پور مدیر گریشنا با اشاره به پیام‌های مردمی گفت: «در برخی از خیابان‌های شهر مانند بلوار معلم یا بلوار روبه‌روی بیمارستان که بحث روکش آسفالت انجام شده است. دهنه کانال‌های مخابرات پایین‌تر از سطح آسفالت قرار دارد. به همین علت عملا یک لاین از استفاده خارج می‌شود. شهرداری و مخابرات با تعامل هم باید برای همسطح‌سازی این معابر اقدام کنند.» مهندس باقرزاده قول داد این مشکل از طریق شهرداری حل خواهد شد.