گریشنا: محمد حسین زاده، مدیرعامل شرکت بازرگانی نوین تجارت فارس در نامه‌ای محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی از سیاستگذاری‌ها در بخش تولید خرما انتقاد کرده است. او با مقایسه قیمت و اهمیت خرما در ایران و عربستان خواستار توجه به این محصول  کشاورزی شده است.

13900415 Fasil (14)

محمد حسین‌زاده: میلیون‌ها باغدار نخیلات جنوب ایران کم کم در حال نابودی و خشک کردن درخت نخیلات خود هستند که متأسفانه بر اثر سیاست غلط و بی تدبیری دولت ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. در چند دهه اخیر باعث شده که بازار خرمای ایران به شدت کاهش یابد و هیچ توجیه اقتصادی برای باغداران نداشته باشند. از وزیر محترم استدعا داریم همچنین که چاه نفت و گاز جنوب را دوست دارید نخل‌های جنوب هم که با هزاران مشقت توسط کشاورزان دست و پا ترک خورده و پینه بسته محصول آن را روانه‌ی بازار می کنند دوست بدارید.

در پایان فرمول قیمت جهانی خرمای ایران و عربستان به شرح ذیل خدمت‌تان اعلام می گردد که شاید شوکی به مسوولین وارد شود و فکری به حال کشاورزان بکنند تا مردم خرمای خود را بالای درختها جا نگذارند. قابل ذکر است، خرما، این طلای سیاه و استراتژیک دومین محصول صادراتی عربستان سعودی بعد از نفت می‌باشد. می توان با احداث چند کارخانه فرآوری خرما و قندخرما توسط دولت تا حدودی مشکل برطرف شود.

۱-   قیمت خرمای عربستان سعودی از کیلویی ۲۵ ریال سعودی تا ۲۰۰ ریال است.

 تومان۲۱۷۵۰ =۸۷۰*۲۵

تومان۱۷۴۰۰۰=۸۷۰*۲۰۰

۲-   قیمت خرمای ایران از کیلویی ۵۰۰ تومان تا ۴۰۰۰ هزار تومان.

حال قضاوت با مسوولین است! که می گویند ما خدمتگذار هستیم!!! قبلاً از همکاری شما کمال تشکر را داریم.