گریشنا: دکتر حسن وقارفرد در طرحی پیش‌نهاد داده است مناطقی از فارس و هرمزگان با یکدیگر ادغام و استانی با نام پارسیان تشکیل شود. وقارفرد می‌گوید طرح خود را چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۲ در روز ملاقات نخبگان با مقام معظم رهبری تقدیم دفتر ایشان کرده است.

دکتر وقارفرد در توجه طرح خود نوشته است: «استان‌های ساحلی باید به طور عمودی نسبت به ساحل خلیج‌فارس و مرزهای آبی ایران اسلامی تقسیم گردند، لذا علاوه بر استان‌های موجود که باید تغییر و تحولاتی در مرزهای آن‌ها به وجود آید، پیش‌نهاد می‌گردد که استانی به نام استان پارسیان ایجاد گردد زیرا دنیا ایران و ایرانی و منطقه‌ای به نام پارسیان را به خوبی می‌شناسد.»

دکتر حسن وقارفرد دکترای خود را در رشته آب از دانشگاه کارولینای شمالی گرفته است و در حال حاضر در دانشگاه هرمزگان مشغول تدریس است. دکتر وقافرد اردیبهشت ماه امسال نیز خبرساز شده بود. او یکی از ۶۸۶ نفری بود که برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد ولی شورای نگهبان صلاحیت‌اش را احراز نکرد. (خبر در گریشنا

به توجه به تاکید دکتر وقافرد مبنی بر این که متن طرح ایشان بدون تغییر بر روی گریشنا قرار گیرد فایل PDF این طرح را می‌توانید دانلود کنید. (+)

واضح است که این طرح همانند دیگر مطالب ارسالی خوانندگان نظر گردانندگان گریشنا نیست و صرفا جهت اطلاع‌رسانی و لزوم تضارب آرا بر روی سایت قرار گرفته است. خواهشمند است در بیان نظرات خود از نوشتن مطالبی علیه مناطق و افراد که دارای شائبه ایجاد اختلاف قومی و منطقه‌ای باشد، خودداری کنید. 

Hasan Vegharfard