هفت‌برکه: تیم فوتبال جوانان زیر ۱۸ سال هلال احمر گراش با اقتدار کامل و بدون گل‌خورده، قهرمان استان فارس شد و به مسابقات کشوری راه یافت.

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی هلال احمر، مسابقات زیر ۱۸ سال استان فارس با حضور ۱۳ تیم از شهرستان‌های استان در دو گروه از اوایل مردادماه ۱۴۰۳ آغاز شد. بیشتر تیم‌های باسابقه رده‌های پایه استان فارس در این مسابقات حضور داشتند. در نهایت این هلال‌احمر بود که با ۱۴ گل زده و بدون گل خورده، با اقتدار قهرمانی را به دست آورد.

بسته ماندن دروازه تیم هلال احمر گراش در تمام بازی حاصل تلاش خط دفاعی مستحکم و به ویژه گلر جسور آنها علی جهاندیده بود.

Helal Javan 01

صدرنشینی بدون گل خورده

هفت‌ تیم گلستان فاروق مرودشت، آینده‌سازان نورآباد، خلیج فارس شیراز، شهید وفایی شیراز، انقلاب نوین کازرون، سپاهان شیراز و ولی عصر مرودشت در گروه یک حضور داشتند که در نهایت دو تیم خلیج فارس شیراز و آینده‌سازان نورآباد از این گروه صعود کردند.

در گروه دوم شش تیم هلال احمر گراش، پیشگامان شیراز، هلال داراب، ستاره ساز علم و ادب فیروزآباد، سپاهان مرودشت، میمندی میمند حضور داشتند.

بازیکنان هلال احمر که بیشتر آنان بومی و از آکادمی مدرسه فوتبال هلال احمر به شمار می‌رفتند با ارایه بازی‌های زیبا و چشم‌نواز از همان بازی اول برای تک تک حریفان خط و نشان کشیدند. هلال‌احمر بدون گل خورده و با ۹ گل زده مقتدرانه صدرنشین گروه خود شد. پیشگامان شیراز نیز به عنوان تیم دوم صعود کرد.

نتایج گروه دوم مسابقات زیر ۱۸ سال استان فارس

سپاهان مرودشت صفر – هلال احمر گراش۴

هلال احمر گراش صفر – پیشگامان شیراز صفر

میمندی میمند صفر – هلال احمر گراش ۲

هلال احمر گراش۳ – هلال داراب ۰

ستاره ساز علم و ادب فیروزآباد صفر- هلال احمر گراش صفر

همچنان مستحکم

چهار تیم صعود کننده در مرحله دوم به صورت دوره‌ای با هم رقابت کردند که بر اساس قرعه هلال‌احمر باید دو بازی این مرحله را در شیراز برگزار می‌کرد.

در بازی نخست هلال‌احمر برابر خلیج فارس شیراز در یک بازی زیبا و هوشمندانه حریف شیرازی را در زمین خودش شکست داد تا نیمی از راه قهرمانی را طی نماید.

برای بازی دوم آینده سازان نورآباد بنا به دلایلی به گراش نیامد و با نتایجی که تیم پیشگامان شیراز به دست آورده بود همه نگاه ها به بازی فینال گونه پیشگامان شیراز و هلال احمر گراش به میزبانی شیرازی‌ها بود.

گراشی‌ها که عملکردی فوق العاده داشتند به دنبال خلق شگفتی و آماری خارق العاده بودند تا قهرمانی بدون گل خورده را به افتخارات خود اضافه نمایند. بازی پایانی تیم فوتبال هلال احمر در ادامه نمایش بی‌رقیب خود این بار ۲ بر صفر پیشگامان شیراز را شکست داد. هلال‌احمر رکورد ۱۴ گل زده و ۹ کلین‌شیت را به نام خود ثبت کرد.

مراسم اختتامیه با حضور مسلمی، دبیر هیات فوتبال استان فارس، حاجی‌پور، مسئول کمیته مسابقات و دیگر مسئولین برگزار شد. همراه با اهدای جام قهرمانی، تک تک بازیکنان مدال طلای مسابقات زیر ۱۸ سال استان را به گردن آویختند.

Helal Javan 02

مربیگری تیم زیر ۱۸ سال هلال احمر بر عهده ابوالحسن غلامی بود و هاشم محمودی، مهدی ابراهیمی، حسین گنجی و مصطفی تابش به سرپرستی حسن جبرالدینی کادر فنی این تیم را تشکیل می‌دادند.

محمودی، مربی هلال احمر، ضمن تشکر از مجموعه هیات فوتبال استان و همکاران زحمتکششان مخصوصا کمیته اجرایی و کمیته داوران که نقش بسزایی در برگزاری این مسابقات داشت گفت: «جا دارد از تیم های شرکت کننده در این مسابقات هم تقدیر نمایم که حضور آنان و شرکت ۱۳ تیم از نخبگان فوتبال فارس نشان از دید بلند و آینده‌گری آنان نسبت به فوتبال استان و حتی کشور دارد. ما با هدف آماده‌سازی تیم جوانان برای حضور در مسابقات پیشِ روی جوانان کشور پا به این مسابقات گذاشتیم و با شناختی که از بازیکنان مستعد و بومی تیمم داشتم تا حدودی قهرمانی برایم قابل پیش بینی بود که خدا رو شکر به این مهم نیز دست یافتیم که جادارد این قهرمانی را به‌کادر فنی ، بازیکنان و خانواده های محترمشان تبریک عرض نمایم.»

محمود گفت: «این مسابقات هر چند به پایان رسید ولی برای ما تازه کار شروع شده است و تمامی این بازیکنان عضو تیم جوانان هلال احمر گراش در لیگ برتر کشور هستند که بایستی این هفته در هفته اول مقابل تیم پیشگامان شیراز قرار بگیریم.»