Jashnvareh Namayesh Poster سومین دوره جشنواره نمایش‌های کوتاه گراش در شهریورماه برگزار می‌شود.

دوره قبل این جشنواره به نام «جشنواره نمایش کوتاه کل» در سال ۸۹ برگزار شد، و اکنون پس از سه سال وقفه، موسسه فرهنگی هفت برکه گراش برای امور اجرایی آن به کمک خانه فرهنگ گراش شتافته است. مهلت ارسال متن نمایشی به جشنواره تا پایان خرداد تعیین شده است، و جشنواره در هفته اول شهریور برگزار خواهد شد. فراخوان و فرم شرکت در جشنواره در وبلاگ جشنواره + قرار داده شده است.

مسعود غفوری دبیر این دوره از جشنواره درباره خصوصیات و تغییرات این دوره از جشنواره می‌گوید: «سعی کردیم در این دوره، زمینه‌ی اجرای انواع دیگر هنرهای نمایشی را هم در جشنواره به وجود بیاوریم. این شد که علاوه بر بخش نمایش صحنه‌ای، سه بخش دیگر را نیز به جشنواره افزودیم که شامل نمایشنامه‌خوانی، نمایشنامه رادیویی و نمایشنامه‌نویسی است. در هیات برگزاری حتی پیشنهاد افزودن بخش‌های دیگر نیز بود، که امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم آنها را نیز در در جشنواره بگنجانیم.»

این یعنی هیات برگزاری تصمیم گرفته امسال با فرم‌های ساده‌تر و جمع و جورتر شروع کند، و امیدوار است این امر بتواند علاقه‌مندان را به شرکت در جشنواره تشویق کند. غفوری می‌گوید در روزهای آینده مطالبی برای معرفی این فرم‌های جدید در وبلاگ جشنواره + قرار خواهد گرفت.

دبیر جشنواره درباره تغییر نام جشنواره هم توضیح می‌دهد: «نام «کل» با جشنواره فیلم کوتاه مترادف شده است، و نمی‌خواستیم جشنواره نمایش زیر سایه آن جشنواره بماند.» او می‌گوید احتمال افزوده شدن نام خاصی به جشنواره در اعلام‌های بعدی وجود دارد.