هفت‌برکه : مدیر کل راه و شهرسازى لارستان از اراضى ١١ هکتارى نهضت ملى مسکن شهر اَرَد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستان مهندس شبانى مدیر کل راه و شهرسازى لارستان ضمن بازدید از زمین محل احداث منازل مسکونى طرح نهضت ملى مسکن در شهر اَرَد بر تسریع روند اجرایى پروژه‌ نهضت ملى مسکن در این شهر تأکید کرد.

 شبانى در این بازدید با تأکید بر اینکه روند اجراى پروژه نهضت ملى مسکن باید به عنوان یکى از اهداف مهم دولت، تسریع و تدابیر زیر ساختى با جدیت بیشترى در شهرها دنبال شود گفت: پیمانکار آماده سازى اراضى بایستى با بهترین عملکرد در اجراى طرح انتخابى رضایت حداکثرى متقاضیان را در پى داشته باشد .

وى افزود : زمین پیش بینى شده براى متقاضیان شهر ارد ١١ هکتار است که تاکنون ۲۳۵ نفر دارای شرایط بوده که ١۵٨ واحد از این میزان تحویل بنیاد مسکن گردیده است .

شبانى با اشاره به اینکه پیمانکار آماده سازی این ١١ هکتار انتخاب شده ، افزود : اقدامات لازم براى اخذ پروانه صورت گرفته است و امیدواریم تا هفته آینده پروانه‌ها صادر گردد .

وى در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر ، در این شهر ۳۶ متقاضى طرح جوانى جمعیت تاکنون ثبت نام کردند که از این تعداد قرار داد واگذارى ١٨ نفر انجام شده است.

طرح نهضت ملی مسکن در ارد به صورت واگذاری زمین به متقاضیان اجرا می‌شود. 

قاسم منصوری رییس شورای اسلامی شهر ارد، روند مسکن ملی ارد را مطلوب دانست و گفت: زمین اختصاص یافته در مرحله آماده‌سازی است و افراد برای دریافت پروانه در حال مراجعه به شهرداری هستند. 

منصوری با اشاره به مشکل زمین در ارد گفت: ما در ارد مشکل احتکار زمین داریم و کاش بنیاد مسکن می‌توانست کاری کند و به مالکین زمین‌های واگذاری در دور‌ه‌های مختلف نامه بزند که یک یا دو سال بیشتر مهلت ندارید تا افراد مجبور به ساخت شوند و این روی قیمت زمین و اجاره خیلی می‌تواند تاثیر داشته باشد. 

Maskan Arad 2