هفت برکه: ۹۰۶ متقاضی فاز ۲ طرح نهضت ملی مسکن، تا چهاردهم تیر ماه فرصت دارند مبلغ ۵۰ میلیون تومان دیگر به حسابی که به‌نام خود در بانک افتتاح کرده‌اند واریز کنند در غیر این صورت از لیست متقاضیان کنار گذاشته خواهند شد.  این افراد ۴۰ میلیون تومان نیز آورده اولیه داشته‌اند که این ۹۰ میلیون تومان خرج هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌های نظام مهندسی خواهد شد. 

به گزارش هفت برکه در تاریخ چهارم تیرماه ۱۴۰۲ پیامکی از شورای مسکن شهرستان برای ۹۰۶ متقاضی فاز ۲ طرح نهضت ملی مسکن با این شرح ارسال شد: «پیرو اعلام اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس مبنی بر تکمیل وجه متقاضیان محترم طرح نهضت ملی مسکن (فاز۲) شهر گراش، مقتضی است جهت واریز وجه نقدی مرحله ۲ به مبلغ پانصد میلیون ریال تا تاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۴ اقدام نمایید. بدیهی است عدم واریز وجه مذکور در موعد مقرر، به منزله انصراف از طرح نهضت ملی مسکن تلقی می گردد.»

مهندس محمد مهرابی، روابط عمومی و کارشناس بنیاد مسکن گراش در گفت و گو با هفت برکه با اشاره به این که فاز ۲ طرح نهضت ملی مسکن به مرحله‌ی صدور پروانه رسیده است، گفت: «۴۰ میلیون تومانی که به عنوان ودیعه در حساب متقاضی بلوکه شده بود، آزاد می‌شود برای عوارض پروانه ساخت و ۵۰ میلیونی که درخواست شده است برای هزینه تایید نقشه و انتخاب ناظر در نظام مهندسی و هزینه‌های شهرداری برای اجازه کار و بیمه ساختمانی و تامین اجتماعی، صرف خواهد شد.»

او در ادامه می‌گوید:«اداره‌ی راه و شهرسازی می‌بایست زمین را آماده و تحویل بنیاد مسکن و متقاضیان بدهد. محل اجرای پروژه پشت ساختمان آبشار اندیشه است و نقشه‌ فاز دوم فاز نهایی شده است. سلمان رضایی و شرکت بتن راه، پیمانکار تسطیع زمین و شروع جاده‌کشی، است.»

روابط عمومی بنیاد مسکن گراش گفت:«وضعیت همه‌ی بلوک‌ها در سایت مسکن ملی مشخص شده است اما شیوه ساخت هنوز قطعی نشده است. این فاز به صورت دو طبقه است که یا همانند فاز یک تحویل انبوه‌ساز خواهد شد یا بعد از صدر پروانه، شروع ساخت توسط خود متقاضیان خواهد بود.»

او در پایان گفت:«نقشه مصوب را بنیاد مسکن آماده می‌کند و بعد از گرفتن اجازه کار، با نظارت مهندس ناظر نقشه نهایی اجرا می‌شود اما هنوز این نقشه تاییدیه نظام مهندسی نگرفته است و به مرحله‌ی انتخاب ناظر نرسیده است.»

Maskan Meli Faz 2