هفت‌برکه: ادارات تا چهاردهم خردادماه از ساعت ۷ تا ۱۴:۳۰ موظف به ارائه خدمات هستند. با گرم‌تر شدن هوا، از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، ساعت اداری از ساعت ۶ آغاز و ساعت ۱۳ به پایان می‌رسد.

به گزارش هفت‌برکه، طبق مصوبه دولت، ساعت رسمی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تغییر نکرد. خبرگزاری ایرنا استان فارس در خبری اعلام کرد: «ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان پس از پایان ماه مبارک رمضان تا چهاردهم خرداد سال جاری هفت صبح الی ١۴:٣٠ خواهد بود. ساعت آغاز به کار مدارس مقاطع متوسطه و ابتدایی نیز در گراش تغییر نکرده است.»

در این خبرگزاری آمده است: «دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از والدینی که هر دو کارمند دولت هستند، مکلف شدند با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت کنند.»

برای جلوگیری از اتلاف نیرو در مناطق گرمسیری، ساعت شروع به کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می‌کند: «۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری ساعت شروع به کار ادارات از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ تعیین شده است.»

کارکنان دستگاه‌های اجرایی در استان فارس همچنین می‌توانند تا پایان تیرماه، پنج‌شنبه‌ها دورکاری کنند. بر اساس خبر منتشر شده در این خبرگزاری، «شورای تامین استان به منظور توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، مدیریت بهینه مصرف انرژی و ارتقای بهره‌وری، پیشگیری و ارتقای آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی، حمایت از خانواده با دورکار شدن کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا پایان تیرماه در روزهای پنجشنبه به مدت سه ماه‌ در سال ١۴٠٢ موافقت کرد.»

edarat2