هفت‌برکه – گزارش آگهی: در قرعه‌کشی جشن بزرگ پلاسکو، یاسر اسدی و آریا رحیمی از بیدشهر و ده‌فیش دو برنده خوشانس خودرو پراید بودند. اما جعفر کشوری بعد از برگزاری این جشن بزرگ از عدم حضور مسئولین شهرستان گلایه‌مند است.

به گزارش هفت‌برکه، جمعه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ چهارمین فستیوال بزرگ پوشاک پلاسکو با حضور حمید شکیبا‌مهر مدیر دفتر فنی و نظارت بر اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان و حضور پرشور مردم در سالن سه هزار نفری مجموعه ورزشی محبی برگزار شد. در این جشنواره دو خودروی پراید و ۵۰ بن خرید ۵۰۰ هزار تومانی به قید قرعه به افرادی که در یک سال گذشته از تمامی شعب پلاسکو خریده کرده بودند اهدا شد. به دلیل شرایط کرونا و عدم برگزاری قرعه‌کشی سال گذشته، هر دو قرعه‌کشی با هم انجام شد و دو دستگاه خودروی پراید اهدا شد.

در این جشن گروه موسیقی با هدایت عباس امانی هنرمند، جنگ شادی با اجرای کمدینی از شیراز اجرا شد. سید کمال علوی، از مجریان سرشناس فارس اجرای این برنامه را بر عهده داشت. هر ساله این جشن یک میهمان ویژه دارد که در سال‌های گذشته بازیکنان ملی پوش فوتبال و بازیگران معروف مهمان جشن بودند اما مهمان امسال یکی از مدیران وزارت ورزش و جوانان بود.

پلاسکو بزرگترین مجموعه پوشاک در منطقه است که در حال حاضر ۳۵ نفر در هفت شعبه پلاسکو در شهرهای گراش و لار به طور مستقیم شاغل هستند. دو شعبه پلاسکو در گراش و ۵ شعبه آن در مجتمع نگین لار قرار دارد. پلاسکو یک فروشگاه بزرگ با زیربنا ۲۵۰۰ متری در بلوار خلیج فارس در ورودی گراش در دست احداث دارد.

کشوری: عدم حضور مسئولین در مراسم بی احترامی به سرمایه‌گذار است

جعفر کشوری،مدیر پوشاک پلاسکو از عدم حضور مسئولین در مراسم گلایه‌مند است و به هفت‌برکه گفت: «این چهارمین سالی است که ما جشنواره برگزار می‌کنیم و مهمانان مطرح کشوری را دعوت می‌کنیم، هر بار هم از مسئولین شهرستان گراش با ارسال دعوت‌نامه دعوت می‌شود ولی کسی حضور پیدا نمی‌کند، عدم حضور حتی یک مسئول شهرستانی در مراسم یک بی احترامی بزرگ به سرمایه‌گذار گراشی است که تمام تلاش خود را برای اشتغال‌زایی می‌کند. امسال یکی از مدیران وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه برنامه ما بود ولی حتی یک مسئول هم حاضر نشد چند دقیقه برای خیر مقدم بیاید.»

مدیر پوشاک پلاسکو با تاکید بر موضوع اشتغال‌زایی گفت : «من یک گراشی و یک سرمایه‌گذار در گراش هستم که با تمام سختی‌ها سعی می‌کنم باز هم زمینه اشتغال‌زایی را فراهم کنم. دو خودرو پراید جایزه گذاشتم فقط برای اسم گراش که از تمامی شهرهای اطراف مردم را برای خرید به گراش بکشانم، این یک اشتغال‌زایی فقط برای مجموعه من نیست، کسی که از داراب برای خرید به پلاسکو آمده است فقط نیامده کت و شلواری بخرد و برود، در چند ساعتی که در گراش حضور دارد خریدهای دیگری هم دارد، مشترهای ما از داراب، فسا، خنج، لامرد و … است آیا این اشتغال‌زایی برای کل شهر گراش نیست؟ من نیاز به تقدیر و تشکر از طرف مسئولین ندارم، نیاز مالی هم ندارم که بخواهم برای درآمد خودم این همه هزینه کنم، فقط توقع بی احترامی هم ندارم، وقتی مسئولی از وزارت ورزش و جوانان به دعوت من به گراش می‌آید و من هم از قبل برای تمامی روسای ادارات دعوتنامه ارسال کرده‌ام، مدیر وزارتخانه از من می‌پرسد آقای کشوری چه خواسته‌ای از من برای گراش دارید، چه بگویم؟ لااقل به مهمانی که می‌توانست برای گراش موثر باشد بی‌احترامی نشود؟»

کشوری با بیان اینکه امروز برای بیان کردن گلایه‌های خود مستقیم به فرمانداری و حراست مراجعه کردم گفت: «روز بعد از جشن به فرمانداری مراجعه کردم و گلایه کردم، وقتی معاون وزیر می‌آید هیچ خواسته‌ای ندارید ولی هر مراسم فرهنگی ورزشی که پیش می‌آید دستتان به سمت خیرین دراز است. من در فرمانداری هم گفتم که از این به بعد هر ارگان فرهنگی، ورزشی که برای برگزاری مراسم و بودجه از من کمک خواست دستش را می‌گیرم و می‌آورم فرمانداری می‌گویم جوابگو باشید.»

کشوری گفت: «مگر در جشن پلاسکو چه خبر بود که حضور پیدا نکردید؟ موسیقی مراسم را هنرمندان گراش اجرا کردند. اشتغال‌زایی از نظر مسئولین چیست؟ مگر همین جشن که ده‌ها میلیون خرج شد در جیب چه کسانی رفت؟ غیر از این بود که حتی همان آب معدنی هم از گراش خرید شده، اشتغال‌زایی نیست؟ اگر نمی‌توانید مدیریت کنید صندلی مدیریت را رها کنید و بروید. شهر ما مذهبی است، درست است ولی من هم که برای مراسم خودم مطرب و رقاص که نیاورده‌ام که چهار سال است اینجوری با من برخورد می‌شود.»

جعفر کشوری در ادامه اظهار داشت: «من کارم را از یک مغازه ۹ متری شروع کردم و هفته پیش بعد از سال‌ها تلاش هشتمین شعبه پلاسکو افتتاح شد. یک مجتمع پوشاک برای پلاسکو در حال ساخت است آیا این‌ها اشتغال‌زایی نیست؟ وظیفه شخصی هر انسانی است اگر توان مالی دارد و می‌بینید فردی نیاز دارد به آن کمک کنند و بی تفاوت از کنارش رد نشود، در مقابل مشکلات دیگران کور نباشیم. ۳۵ نیرو مستقیم در شعبات پلاسکو مشغول کار هستند.»

علی بیضایی تنها عضو شورای شهر در این مراسم بود. کشوری با گلایه از عدم حضور دیگر مسئولین گفت: «شورای شهری که من شهروند رای دادم چرا باید یک نفر، آن هم کسی که دوست من بوده و دعوت شخصی هم شده بود به تنهایی در مراسم حضور پیدا کند، کدام مراسم را دیده‌اید که اعضای شورا یک نفر حضور پیدا کند؟ حداقل سه نفر با هم به مراسم‌ها می‌روند. همانطور که من هوای کارمندان خودم را دارم و توقع دارم جایی که کار من گیر است مسئولین حمایت کنند. از سال بعد این مراسم را در شهرهای مجاوری که شعبه داریم برگزار می‌کنیم. بلافاصله بعد از اهدای خودروی پراید به برندگان، برای قرعه‌کشی سال بعد خودروی کوئیک جایگزین می‌شود.»

09