بستن

بهمنی پر از خنده: فصل جُنگ و نمایش از راه رسید

هفت برکه (گریشنا): تمرین‌های گروه‌های نمایشی برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر آغاز شده است. دو گروه نسیم و گریش به ترتیب در سالن سراجی به روی صحنه می‌روند. جشن لبخند هم در یک شب برگزار می‌شود. بعد از این گروه‌ها، گروه نمایشی صبا در اسفندماه یک نمایش کودک را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گریشنا، امشب اولین شب اجرای گروه نمایشی نسیم در سالن سراجی است و بعد از آن جنگ شادی با نام جشن لبخند در سالن ورزشی شهدا خواهیم داشت. از دوازدهم بهمن هم گروه نمایشی گریش به روی صحنه می‌رود و هشت شب اجرا از این گروه را شاهد خواهیم بود. صبا آخرین گروه نمایشی است که به کارگردانی علی فخری یک نمایش کودک را به روی صحنه می‌برد.

گروه نمایشی نسیم

گروه فرهنگی هنری نسیم اولین گروه نمایشی است که از امشب سوم بهمن‌ماه اجرای خود را شروع می‌کند. گروه نسیم به نویسندگی و کارگردانی سعید رجایی از سوم الی ششم بهمن‌ماه از ساعت ۲۰ در سالن سراجی به روی صحنه می‌رود. نام نمایش این گروه «اراذل و اوباش» است. محمد نظامی، علی مهرزاده و سعید شیروان از بازیگران این مجموعه هستند.

محمد نظامی در این نمایش‌نامه در نقش صفدر است و می‌گوید: «درست است که اولین سال از اجرای این گروه است ولی بازیگران باتجربه هستند و از مردم هم دعوت می‌کنیم ما را در این شب‌ها با حضور در سالن حمایت کنند.»

علیرضا مهرزاده هم در نقش زندانی است و هدف از اجرای این نمایش را رضایت تماشاگران دانست و گفت: «چون در سال یک بار اجرا داریم از همه دعوت می‌کنم که با حضور خود باعث دلگرمی ما شوند.»

قرار است گروه موسیقی نیز در کنار نمایش، گروه نسیم را همراهی کند.

c6f1f3d9-994a-4d69-aa53-e538f567af7e

گروه نمایشی گریش

اجرای گروه گریش به مدیریت احمدرضا حیدری از دوازدهم بهمن‌ماه شروع می‌شود. این گروه به مدت هشت شب از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سراجی اجرای طنزهای شاد خواهد داشت. جعفر گایانی نویسنده و کارگردان و سمیرا حسنی، علی شهریاری، حمید گایانی، حبیبه پیشکار، محسن صحرا گرد، شاهرخ نوشادی، امیرحسین کمالی، بهروز نصرتی، طاها عبداللهی، علی عبداللهی، امیر روحی، علی شمشادی،  محمد صادق رزاق‌پور و امیر علی عبداللهی از بازیگران گریش هستند.

گروه موسیقی باران نیز به سرپرستی عباس امانی این گروه را همراهی می‌کند.

2cf9050b-9f3e-44ec-9f4a-cf779c0dc955

 

جنگ شادی جشن لبخند

جشن لبخند با مشارکت تالار پلاسکو برگزار می‌شود و قرار است روز پنجشنبه هفتم بهمن‌‌ماه ساعت ۲۰ در سالن شهدا با مجری‌گری سمانه خسروی از تهران و سید کمال علوی از صدا و سیمای فارس برگزار شود.

بر اساس پوستر این برنامه، شبم قلی‌خانی، بازیگر سینما و تلویزیون؛ علیرضا روزگار، خواننده محبوب نسل جوان؛ و محمدرضا ذریه، سلطان تقلید صدای کشور؛ از مهمانان برنامه هستند. جنگ شادی جشن لبخند در سالن ورزش شهدای گراش برگزار می‌شود و پلاسکو با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس این برنامه را برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به ویدیو کلوپ جام جم، جنب بانک صادرات گراش؛ تالار پوشاک پلاسکو گراش، سیما فیلم لار، کانون تبلیغات جنوب خنج، و تبلیغات آفتاب اوز مراجعه کنند. قیمت بلیت جایگاه ویژه ۵۰ هزار تومان و جایگاه معمولی ۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

68bbb00e-eb2a-46ba-9ebf-d1495886eeea

گروه نمایشی صبا

گروه نمایشی صبا قرار است از دهه اول اسفند در سالن سینما نمایش کودک «غول جنگل سبز» را اجرا کند. دوره‌خوانی این نمایش به پایان رسیده است و گروه وارد مرحله تمرین مقدماتی شده است.

علی فخری، کارگردان این نمایشنامه، می‌گوید: «امیدواریم با کمک و حمایت اداره آموزش و پرورش و تلاش بچه‌ها، کار خوبی از آب در بیاید. هدف ما از اجرای اینگونه برنامه‌ها، لذت بردن بچه‌های نونهال و نوجوان است تا بتوانیم از دل این نمایش‌ها، بازیگران علاقه‌مند را پیدا کنیم.» حمید عبداللهی، نویسنده نمایش‌نامه «غول جنگل سبز» است.

عاطفه امین‌زاده که نقش خرگوش را در این نمایش اجرا می‌کند، بیشترین تاثیرگذاری در نمایش برای کودکان را موسیقی و اجرای زنده نمایش می‌داند. محمود علیپور در نقش گرگ در این نمایش حضور دارد و می‌گوید: «این نمایشنامه کار متفاوت، خاص، شاد و ریتمیک است که در منطقه کم اجرا می‌شود و برای خانواده و فرهنگ‌سازی مسائل اجتماعی روز است.»

علی مقتدری در نقش موش خاکستری، محمود علیپور در نقش گرگ، هادی افشار در نقش کرم، عارفه امین‌زاده در نقش خرگوش، سارا آذربادگان در نقش کبوتر، مریم محسنی راوی قصه‌گو، زهرا راستی در نقش موش سفید، مجتبی سراجی در نقش خرس و عبدالرضا افشار در نقش غول از بازیگران این مجموعه هستند.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

14 نظر

  1. قیمت بلیطها پنج هزار تومنه …شما حق داری جناب ..ولی نسبت به وقت و زمان و هزینه ایی که دتره صرف میشه حتی پول دستمزد هنرمندها هم به زور در میاد..البته من منظورم فقط بلیط تئاتر گروه نسیم هست و کاری به برنامه های دیگه ندارم..

  2. همه ى پلاسکویی ها تو غم و اندوه هستن ولى تو تالار پلاسکو گراش جنگ شادى و لبخند گذاشتن.
    جالبه

  3. آقای شکری،شما هم که همش انتقاد میکنی.
    به خاطر بی کفایتی یه عده ای،اتفاقات ناگواری افتاده و مطمئنا هر کسی ناراحت و غمگین شده ولی این دلیل نمیشه که زندگی تعطیل بشه.
    واقع بین باشیم.

  4. نمیدوم چرا از نمایش های طنز گراشی ها خوشم نمیاد…!!!
    شاید به خاطر اینه که خیلی ساده و پیش پا افتاده است…
    (در حد بچه مدرسه ای)
    مثلا مرد گنده شلوارو تا جایی که میشه میکشن بالا و بعدش هم بالا و پایین میپرن…!!!
    یعنی ما باید با این کارا بخندیم؟!؟!
    – همچنین همراه با کمی جلف بازیه

  5. با این اوضاع بودجه که گروههای نمایشی دارن و این اوضاع اقتصادی خراب مردم که هزینه بلیط اگه سنگین باشه قدرت پرداخت ندارن.نمیشه بیشتر از این وقت و بودجه گذاشت و باید در همین حد راضی باشیم ..شمایی هم که خوشت نمیاد بفرما بودجه بزار وسط تا با نمایشنامه با کیفیت تمرین کنن ..

  6. سلام/ حداقل زمان برنامه پنجشنبه رو تغییر میدادین؛ همون روز دقیقا قراره شهدای پلاسکو تشییع بشن؛ از این طرف پلاسکوی گراش جشن گذاشته

  7. نمایش به اصطلاح طنزی که گراشیها اجرا میکنن در واقع بی ادبی و مسخره کردنه ک بیشتر جنبه منفی داره.ادم افسوس میخوره با دیدنش نه خنده‌ت میاد نه گریه.وسط دوراهی میمونی.کاش کمی با محتواتر اجرا میکردن.به هر حال دستشون درد نکنه برای شهری که هیچ تفریحی وجود نداره،سرگرمی بوجود اوردن

  8. همش ریا
    مثلا این پلاسکو اومد از اتش نشان ها تشکر کرد و …. حالا اومدن جشن گرفتن
    من نمیگم کارشون درسته یا اشتباهه اما هیچ موقع ریا کاری نشه هیچ موقع.

  9. اصلا تو گراش کار فرهنگی نشه بهتره..چون اقای ایین افروز صلاحیت نظر دادن در مورد کارهای فرهنگی ندارن..در واقع سطح سوادشون به اون حد نیست..ایشون کارمند متعهدی هستن ولی ریاست فقط تعهد نمیخواد تخصص و تعقل هم میخواد..به امید اینده روشن برای هنر دوستان گراش..

  10. واقعا واسه اداره فرهنگ و ارشاد متاسفم که پر شده از یه عده افراد که از یک گروه خاص نمایشی حمایت میکنند فقط شده باند بازی؟؟؟؟؟؟
    من نمیدونم دلیل تمدید نکردن نمایش گروه نسیم با اون همه مخاطب چی بود ؟؟؟؟؟ واقعا متاسفم کاش یک غیر بومی رئیس بود شاید حال و روزمون بهتر بود…….متاسفانه ما تا الان خیری از ریاست گراشی ها واسه شهرمون ندیدیم دلمون به حال شهرمون میسوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top