بستن

نفوذ باند سارقین به سه خانه در شهرک شهید دستغیب

هفت‌برکه – گریشنا: باند پنج نفره سارقین با هدف سرقت پول نقد و جواهرات سه خانه در شهرک شهید دستغیب گراش را هدف گرفتند. سارقین از خانه‌های حاج علی موغلی و غلامحسین دستیار دست خالی برگشتند ولی از منزل جعفر کشوری مقداری جواهرات و پول نقد سرقت شد.

به گزارش هفت‌برکه، گزارش این سه سرقت دیروز، بیست و هشتم فروردین ماه به نیروی انتظامی گراش رسید. سرهنگ علی بابایی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گراش در پاسخ به سوال ما مبنی بر چگونگی این سرقت‌ها به این جواب کوتاه بسنده کرد: «دیروز تنها چند مورد اقدام به سرقت انجام گرفته است که همگی آن‌ها ناموفق بود.»

سه خانه‌‌ای که طعمه‌ی سارقین شد، در شهرک شهید دستغیب، محدوده بلوار منفرد قرار دارد و تنها چند کوچه از هم فاصله دارند. به نظر می‌رسد این سه سرقت به هم مربوط بوده و نقشه‌ی آن را یک باند پنج نفره کشیده باشند. یک خودروی پارس سفید رنگ با یک پلاک دزدی، وسیله‌ای است که سارقین برای اجرای نقشه‌ی خود از آن استفاده کرده‌اند.

می‌توان حدس زد که در اولین گام این باند با دزدیدن پلاک خودروی آقای حیدری که در عکاسی زارعی مشغول به کار است، نقشه خود را شروع کرده‌اند. حیدری در گفت‌وگو با گریشنا می‌گوید: «خودرو را کنار منزل پارک کرده بودم. یکی از زنان همسایه می‌گوید تا غروب که از کنار خانه رد می‌شده خودرو پلاک داشته است و ما حوالی ساعت ۲۰ متوجه سرقت پلاک ماشین شدیم.»

حاج علی موغلی که لحظه‌ی ورود سارقین در منزل حضور داشته و درگیر یک تعقیب و گریز کوتاه با آنان شده است، منبعی است که اطلاعاتی مبنی بر مدل، رنگ خودرو و پلاک آن و همچنین تعداد سارقین به خبرنگار گریشنا داد.

او می‌گوید: «ساعت ۲۱:۲۵ دقیقه وارد خانه شدم و در خانه را بستم و طبق عادت به سمت یخچال رفتم تا آب بنوشم که متوجه شدم افرادی در تلاش برای باز کردن در حیاط هستند. روی پاگرد پله، کمین نشستم اما بعد از مدتی که خبری از آن‌ها نشد به سمت آیفون رفتم و چیزی مشاهده نکردم حتی پشت در هم رفتم تا اگر در حال مکالمه هستند بتوانم شنود کنم اما خبری از آن‌ها نبود. منزل ما سر دو نبش قرار دارد و دو در ورودی دارد.  این بار متوجه شدم که دو نفر از در ورودی دیگر وارد حیاط منزل شده‌اند و در تلاش هستند تا در هال را باز کنند که من بلافاصله قفل در را باز کردم و آن‌ها که متوجه شدند کسی در خانه است پا به فرار گذاشتند. تعقیب‌شان کردم چهره‌ی آن دو نفر را نتوانستم ببینم اما خودروی روشن آن‌ها که چراغ نور بالا زده بود را تشخیص دادم و این که سه نفر دیگر در این خوردو حضور داشتند. من توانستم چهره‌ی راننده را ببینم و در حالی که خودرو نیز در حال حرکت بود توانستم پلاک خودرو را حفظ کنم و بعد مشخص شد پلاک خوردو دزدی و مربوط به آقای حیدری است.»

برای گرفتن اطلاعات سرقت از منزل جعفر کشوری با برادر او باقر کشوری صحبت کردیم. او این حادثه را این‌طور توضیح می‌دهد: «برادرم در دبی مشغول به کار است و همسرش نیز برای گذراندن یک دوره آموزشی یک هفته‌ای به شیراز رفته است. اما با این وجود خانه خالی از سکنه نبود و تا ساعت ۱۳ همان روز دخترم و دختر برادرم در خانه بودند و بعد خانه را ترک کردند. حتی ساعت ۱۶ خودم از کنار کوچه رد شدم و متوجه یک مامور نیروی انتظامی شدم که برای حفظ امنیت در کوچه گشت می‌زد.»

کشوری در مورد نحوه اطلاع از سرقت می‌گوید:‌ «ساعت ۲۳ بود که خواهرم برای تعویض برنامه دختر برادرم وارد منزل شد و از آن‌جا با ما تماس گرفت و متوجه سرقت شدیم و با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتیم. یک انگشتر الماس با ارزش ۲۷ میلیون تومان و چند النگو و دست‌بند کوچک و همچنین چند ساعت مارک‌دار و قیمتی وسایلی بود که از خانه سرقت شده بود. با وجود در دسترس بودن لپ‌تاپ و  وسایل قیمتی دیگر، سارقین تنها وسایل وسایل خانه را به هم ریخته بودند و به نظر می‌رسید تنها با هدف طلا و پول نقد وارد منزل شده‌اند و به دیگر وسایل کاری نداشتند.»

تلاش ما برای صحبت با غلامحسین دستیار بی‌نتیجه بود اما بر اساس گفته‌های افرادی که در همسایگی این خانه قرار دارند: «دیشب این خانه، خالی از سکنه بوده و ساکنین در مسافرت بوده‌اند. سارقین وارد منزل شده‌اند و وسایل را هم به هم ریخته‌اند اما وسیله‌ خاصی از خانه سرقت نشده است.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

27 نظر

  1. چند روز قبل به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کردم‌. حتی اگر مردمی که مراجعه می‌کنند قانون بلد نباشند وظیفه ایشان است تا با توضیحاتی که می‌دهند مشکلات مردم را رفع کنند
    مردم شهر گراش مردم دنیا دیده هستند بعضی از رفتارهای اینگونه مسئولین در شهرستان به پای نظام نوشته می‌شود

    البته من به عنوان یک شهروند مهاجر چون قطع امید از فرماندهی نیروی انتظامی کردم مجبور شدم اینجا این مطلب را بنویسم تا شاید فرمانداری شهرستان این مشکلات مردم در در برخی ادارات ما در موضوع تکریم ارباب رجوع است پیگیری کنند.
    مردم به دلیل برخی رفتارهای ناشایست است که از یک ارگان نا امید و ناراضی می‌شوند

    اقای انصاری در نیروی انتظامی، اقای انصاری در دادگاه و دیگر مسئولین واحدهای مختلف فرماندهی نیروی انتظامی در گذشته خیلی بیشتر از امروز حق ارباب رجوع را رعایت می‌کردند و به مردم با زبان احترام صحبت میکردند .

    از رسانه انتظار می‌رود که زبان گویای مردم باشند و نترسند و واقعیت ها را انعکاس بدهند

    اگر امکان دارد شماره مافوق این افراد در نیروی انتظامی استان(اقای کشاورز)در اختیار مردم قرار دهید. به نظر می‌رسد مردم خودشان دیگر باید دست به کار شوند و نباید از دیگر مسیولین که توجه‌ای به این خواسته مردم ندارند، انتظار داشته باشند

    لطفا به نیروی انتظامی بگویید اگر نمیترسند یک نظر سنجی در مورد عملکرد راهنمایی و رانندگی و پلیس برگزار نمایند

    1. من یکبار فقط کارم به نیروی انتظامی خورد فهمیدم که چگونه با ادم رفتار می کنند

      همین که بیایند اینجا نکات نظرات مردم را بخوانند حساب دسشان میاد چه جایگاهی بین مردم دارن

  2. باید یک تبریک جانانه بگم به همه اونایی تا تق و توقی میشه میگن بروید خداراشکر کنید امنیت داریم !!!
    من معنی امنیت این ها را نفهمیدم !!!
    اخه
    هر هفته دزدی که داریم
    خودکشی که داریم
    ادم دزدی که داریم
    قتل که داریم
    حمله با چاقو که داریم
    دزدی مسلحانه که داریم
    و ….
    اونم در شهر کوچک ما که خیلی راحت میشه کنترل کرد!!!
    خدایا شکرت بابت همچین مسئولانی
    ولی تا جایی یک خیری میخواد افتتاح کنه مسئولان ما میان واسه افتتاح و عکس و فیلم ….
    پولشو کسی دیگه میده زجرش کسی دیگه کشیده … عکساشون کسانی دیگه میگیرن

  3. من میخواستم ببینم واسه جلوگیری از کنسرت این همه مسئول بپا شدن و قیام کردن و نامه نگاری کردند … امضاء کردن تا حدی خواستند قیام کنند ….
    حالا ببینم بازم نامه می نویسند برای امنیت جانی ما
    بازم امضاء میکنند برای اینکه خانواده ما در امان باشند

  4. ماشالله به امنیت
    همون بهتره که نیروی انتظامی و راهنمای رانندگی اول جاده اوز و سر فلکه باشن خدای نکرده کسی بدون کمربند و بدون امنیت جانی نباشه
    مال و أموال مردم که زیاد مهم نیست بردن باز خدا روزی رسونه میرسونه !

  5. یادمه دزدی پشت بام خونه همسایه گرفتیم و کلی کتکش زدیم
    دیدیم ماشین پاسگاه اومد
    گفت اونایی بهش زدن باید بازخواست بشن

    البته که ما نگذاشتیم کسی از همسایه ها رو ببرن
    ولی نکته جالبش این بود دزده فرداشش ازاد شد

    پس یادتون باشه
    اگه زمانی دزدی مشاهده کردید در خونه یا خونه همسایه
    اول بهش دست نزنید
    جای طلا و پول ها زودتر بهش نشون بدید
    بعد کلی هم ازش تشکر کنید

    امنیت دزدها فکر کنم ثوابم داره

  6. حرفهای تلخی دارم که از وبسایت گریشنا محترمانه میخوام حذفش نکنند .

    پارسال گروهی از همشهری ها برای روز کوروش رفته بودند پاسارگاد وقتی برگشتن همه انها نامه ای واسشون اومد و کلی جواب پس دادن در اداره امنیتی . که چرا رفتید !!! و کلی تهدید که خودشون میدونند و بعد اون هیچ کس جرات نداره بره پاسارگاد

    حالا سوالی دارم برای مسئولین
    دستگاه اطلاعات ما بسیار قوی ست و این جای بسی خوشحالی داره
    حالا که واسه امنیت کشور جلو چهار نفر گرفته بشه نرن تخت جمشید و پاسارگاد اینو کاری بهش ندارم

    ولی یک سوال دارم از ایشان
    گرفتن چهار تا دزد پاپتی بنطرتون سخت میاد برای همچنین دستگاه امنیتی که کلی پیشرفته ست !!!

  7. اقتصادمون که زیره صفر
    وضعیت کمبودی اب هم که امسال بهش اضافه شد
    وضعیت بیکاری هم که خدا بخیر کنه

    اینم وضعیت امنیت شهر مون
    خدا بخیر کنه
    ولی کلاه سرمون نمیره اینها بخش کوچکی مقصر دولته اصلا” دولت زوری نداره بقیه اش تقصیر همان هایی که میگن هیچی نداریم ولی امنیت داریم

  8. عکسی که مشاهده میکنیم حرفهای تلخ زیادی واسه گفتن داره
    غیرت ما هیچ وقت اجازه نمیده این بلا سر گراش بیاد
    ما همه چیزمون از خودمونه و خیرین خود شهر ساخته ان
    شهرداری – بیمارستان – درمانگاه – مدرسه – حسینیه و حتی پاسگاه و فرمانداری و …
    تا کی تحمل کنیم و حرف نزنیم

  9. یک تشکر ویژه دارم از برادارن نیروی انتظامی و فرمانداری و بسیج و سپاه از حق نگذریم تمام تلاششون همیشه می کنند . امیدوارم خدا یاورشان باشه که بهترین زندگی و ارامش و امنیت را مدیون همین ها همیشه هستیم . دردنیا و اخرت هر چی میخوان خدا بهشون بده .(اخه برعکسش که نمیشه گفت یادتون باشه اینجا ایرانه)

    خوب شد ما مردم گراش دیوار خونه هامون ۳ چهار متره و در و دروازه هامون سه لایه و با قفل زنجیر میبندیم
    وگرنه الان باید توی کوچه میخوابیدیم با این وضغ که شده

  10. همون شبی که منزل کشوری دزد زد؛سر شب قصد رفتن به مسجد رو داشتم.انتهای بلوار جانبازان ؛کمی بالاتر از کوچه‌ای که منزل کشوری در آن قرار دارد؛دو تا سرباز وایساده بودن.اکثر مواقع بلوار جانباران و منفرد وایسادن و گیر به ماشینها میدن و تیز نگاه میکنن.تعجبم با وجود بودن مامور باز هم دزدها جرات دزدی رو داشتن.نشون میده که بودنشون به هیچی حساب نیست و …
    حواسشون جمع نیست

  11. از برخورد ماموران راهنمایی رانندگی بشدت معترضم .چند مدت قبل کنار استادیوم مامور راهنمایی رانندگی ماشینم رو متوقف کرده در صورتی که تمام قوانین را رعایت کرده بودم گفتم بفرمایید مشکل چیه؟ میگه چرا پرده جلو ماشین کشیدین؟ گفتم بخاطر نور افتاب و اکثرا ماشینا پرده میکشن .میگه مدارک.تحویل دادم گفتم اقای محترم اگه میشه زودتر مدارک رو چک کنین چون باید برم دنبال بچه ام که از مدرسه تعطیل شده و بچه ی کوچیکم هم تو خونه تنهاش گذاشتم.میگه باید جریمه بشین؟ گفتم چرا گیر بیخود میدین. در جوابم گفت بهم توهین کردی که بهت گیر دادم برو مدارکت رو میبرم کلانتری!!!!الان برو بردار و خودش حرکت کرد رفت. رفتم تو کلانتری میگن اینجا نیاورده و مربوط به اینجا نیست برین راهنمایی رانندگی.اونجا رفتم‌میگن کسی نیومده و خدا شاهده چقد اون روز اذیت شدم و هیچ وقت از اون مامور نمیگذرم و مطمئنم خدا هم‌ازش نمیگذره. همه ی اینا تقصیر خودمون گراشیاست…!!!

    1. دقیقا” همین مشکل برای خانم بنده پیش اومده وکارت ماشین را برداشتن بخاطر اینکه کمربند کمک نبسته بوده
      فعلا” مشکل ما همین چیزاست وگرنه اینقدر در سال گراش کشته از تصادفات میده اونا که مهم نیست برن پیگیری کنند .
      در ضمن برادران نیروی انتظامی هم هر وقت سرشون خلوت شد از گیر دادن به موتورسیکلت ها
      کمی هم دزد ها را بگیرن البته شتاب نکنند وقت زیاد دارن
      مثلا” توی کوچه از بین ده تا خونه فقط سه تاش دزد اومده هنوز هفت تای دیگه باقیه
      ما خیالمون از شما راحته

      “حیف که نمیشه بعضی حرفها را زد … فقط حیف و افسوس”

  12. الان فیلمی در فضای مجازی پر شده که شاید دیده باشید
    از برخورد مامور زن گشت ارشاد با یک دختر جوون

    […]
    مهم اینه
    امنیت اینه
    وگرنه دزدی کیلویی چند !!!
    دزد خدا اون دنیا بحسابش میرسه
    مهم حجابه که ریشه اقتصاد و بیکاری جوونهای ایران را فلج کرده

    1. جالبه الان هم صدا و سیما هم رئیس نیروی انتظامی و هم رئیس قوه قضائیه از این مامور حمایت کرده اند

      یعنی کلا” نظر بقیه مردم که به این اتفاق واکنش نشادن داده اند در فضای مجازی مهم نیست .

  13. بغیر مسائل که گفته شد توسط بازدید کنندگان
    مسئله ای فاش شده که باید ذکر کنم
    اگه دقت کرده باشید اینقدر که پول یارانه های گراشی ها قطع شده هیج جای ایران حتی قطع نشده
    کافیه به شهر های همسایه و همجوار مراجعه کنید دقیقا” به حرف بنده میرسید
    از فرمانداری استان یکی از دوستان خبر اورده
    خود مسئولین گراش ابلاغ کرده اند که گراش شهری سود اوره و مردمش نیازی به یارانه ندارن و از لحاظ مالی در سطح بالایی هستند !!!!!!!

    اگه واقعیت داشته باشه که بی شک همین طور هم هست
    باید پیگیری بشه توسط مردم و این مسئولان باید جوابگو باشند

  14. واقعا” شرم اوره
    من و بچه هایم از ترس شب تا صبح خوابمون نمیبره
    نه امنیت جانی داریم نه امنیت مالی
    خدا بخیر کنه
    من نمیدونم مسئولین و نیروی انتظامی چکاره اند!!!!

  15. با سلام
    برادران مامورین همیشه به نحواحسن انجام وظیفه میکنند دزدی هم که میخواد بره دزدی که نمیره خبر بده دیگه هم گراش همه جور آدم داره از افغانی کرد لر بلوچ پس وقتی شهری همه جور آدم توش باشه مسلما همه جور اتفاقی میفته دیگه نیروی انتظامی که نمیتونه جلو هر خونه یه مامور بزاره خودتون میتونید از وسایل امنیتی استفاده کنید مثلاً دوربین مداربسته گاوصندوق یا درب ضد سرقت انشاالله که همه کارا درس بشه

    1. اگه شما هم دزد بیاد خونت چاقو بزارن زیر گلوی خانواده ات ببینم اینقدر راحت می فرمایید ” برادران مامورین ” !!!!
      بعدش چرا افغانی ها را زیر سوال میبری و همچنین کرد لر بلوچ
      اینها گناهشون چیه !!
      کی گفت کار غیر گراشیه؟!!!!

    2. خوب راست میگه اقای “اردی”
      وقتی دزد بی شرف موقع دزدی نمیره پاسگاه خبر بده
      نیروی انتظامی گناهش چیه

      دزد که نیومده پاسگاه رو دزدی کنه
      رفته خونه مردم پس مشکل خودشونه
      چرا الکی شلوغش می کنید
      زنده باد نیروی انتظامی

      یاشاسین تراختور
      قربان سنه

  16. اردی عزیز.حتمن دزد نیومده خونتون که درک کنی تموم سرمایه ت و آرامشت یک شبه از بین بره.سیر غم گرسنه نداره و سوار غم پیاده.اگه ارد هم هر از چند مدت کوتاهی دزدی های زنجیره ای وسرقت مسلحانه طلافروشی و آدمکشی بعد از اعتراضات را به خود دیده بودو بیخیالی نیروهای امنیتی این حرفهارو به همین راحتی نمی زدی

  17. هنوز خیرین پول دوربینهایی که قرار بود برای امنیت در چند نقطه ی شهر بزارن رو ندادن و چون واسه دولت درامدی هم نداره بودجه ی دولتی رو بیخیال.اخه چه کاریه که بودجه بدن و بعدش هم دردسر بکشن که هی برن دوربین رو چک کنن بینم سر نخ جرایم از کجایه.فقط نصب دوربین های ثبت سرعت وظیفه ی دولته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27 نظر
scroll to top