هفت‌برکه: با معرفی مجتبی بنی‌اسدی به عنوان دبیر انجمن داستان گراش، امید داستان‌نویسان گراشی به داشتن یک انجمن مستقل قوت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، به همت این اداره، برای نخستین بار انجمن داستان­‌نویسی به صورت مستقل شروع به کار خواهد کرد. در جلسه‌­ای که  چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه ۹۹ با حضور مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، و تعدادی از نویسندگان شهرستان گراش در نگارخانه فرهنگ برگزار شد، مجتبی بنی‌اسدی به ­­عنوان دبیر انجمن داستان‌نویسی انتخاب شد.

در ابتدای این جلسه، آیینه افروز ضمن خوش­‌آمدگویی به حاضران گفت: «با راه‌اندازی انجمن شاعران و نویسندگان گراش که بیش از دو دهه به همت کتابخانه عمومی شهر و خانه فرهنگ گراش و موسسه هفت‌برکه ادامه داشت، بخش داستان‌نویسی رونق خوبی داشت و نویسندگانی که اکنون دست به قلم هستند حضور شایسته‌ای در جلسات اولیه‌­ی انجمن داشتند. ولی به مرور زمان رویکرد انجمن به سمت شعر تمایل پیدا کرد و باعث شد نویسندگان از انجمن کنار بکشند. به تازگی نوجوانان و جوانانی مشتاق داستان‌نویسی پا به عرصه نهاده‌اند و این می‌طلبید که انجمنی سوای شعر برای نقد و بررسی آثار و همچنین راه‌اندازی کارگاه‌هایی از بزرگان داستان‌نویسی مطرح کشوری راه‌اندازی شود. به همین خاطر، از ادیبان و پیشکسوتان شعر و ادب و داستان دعوت شده تا با هم­فکری، انجمن داستان­‌نویسی تشکیل شود.»

محمد خواجه‌پور، از فعالان حوزه رسانه و از نویسندگان باسابقه شهر گراش، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این انجمن گفت: «برای ایجاد تشکیلاتی این‌چنینی نیاز به نیروی جوان و پرانرژی داریم؛ ضمن اینکه برای شروع به کار به یک هسته اولیه حداقل سه نفره نیاز است تا گروه مدنظر با کمک این هسته شکل گیرد.»

مصطفی کارگر، دبیر انجمن شعر چشمه، نیز در ادامه گفت: «همیشه دغدغه‌ی عدم وجود انجمن داستان‌نویسی در شهر گراش وجود داشت و این یک نقطه عطف برای فرهنگ و ادب شهرستان است.»

مجتبی بنی‌اسدی دانشجوی کارشناسی ارشد زیست­‌شناسی و دبیر زیست‌شناسی در شهرستان گراش است. از او پنج داستان منتشر شده و شش رمان نیز آماده­‌ی چاپ دارد. شرکت در شش دوره داستان‌نویسی نیز از جمله فعالیت‌های ادبی اوست.

BaniAsadi Mojtaba