هفت‌برکه: بعد از چند سال که حمل و نقل عمومی شهر گراش منحصر به تاکسی‌ها بود، با پیگیری شورای شهر و نماینده مجلس، دو دستگاه تاکسی ون به ناوگان شهرداری گراش اضافه شد. 

به گزارش هفت‌برکه، این تاکسی‌ون‌ها با هزینه ۴ میلیارد تومانی از طریق سازمان همیاری شهرداری‌ها خریداری شده است. علیرضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش، گفت: «تعداد معدودی تاکسی ون برای استان فارس اختصاص داده شده بود که با پیگیری و همکاری دکتر حسین‌زاده، نماینده مجلس توانستیم این امتیاز را بگیریم. یک تشکر ویژه از هم از خیرین داریم که اگر بخشی از مبلغ خرید ون‌ها توسط خیرین تامین نمی‌شد این امتیاز از دست می‌رفت.»

دانشور در مورد قیمت این تاکسی‌ ون‌ها گفت: «خرید ون‌ها با قیمت سال ۱۴۰۱ انجام شد و و در حال حاضر قیمت آن‌ها خیلی بیشتر از دو میلیارد تومان است. روی هر دستگاه حدود ۷۰۰ میلیون تومان دولت یارانه داده است. بخشی از مبلغ از طریق شهرداری تامین شد اما چون باید سریع مبلغ را واریز می‌کردیم بخشی از مبلغ نیز از طریق خیرین تامین شد تا بتوانیم تاکسی‌های ون را خریداری کنیم.»

رییس شورای اسلامی شهر گراش در مورد چگونگی خدمات‌دهی این ون‌ها گفت: «تعداد این ون‌ها برای خدمات‌دهی به کل شهر کم است و ما برای سال آینده هم پیگیر هستیم که چند دستگاه دیگر اضافه  و شبکه حمل و نقل شهری را تکمیل کنیم. در روزهای آینده با شهردار جلسه‌ای خواهیم داشت تا برنامه خدمات‌دهی ون‌ها را مشخص کنیم.»

دانشور گفت: «در دوره کرونا بسیاری از مینی‌بوس‌ها از دور خارج شدند و الان مدارس و دانشگاه برای سرویس دچار مشکل هستند و باعث افزایش قیمت‌ها هم شده است. از این ون‌ها برای سرویس مدارس هم استفاده خواهد شد.»

رییس شورای شهر گراش گفت: «قصدی برای واگذاری ون‌ها به بخش خصوصی نداریم و این‌ها به ناوگان خدماتی شهرداری اضافه خواهد شد. سعی می‌کنیم خدمات حمل و نقل عمومی را با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار دهیم و با این دو دستگاه حداقل مسیرهای اصلی شهر را پوشش دهیم.»

Taxi Van 3