بستن

جوابیه آ.پ. به خبر «آوار سقف بر سر سه دانش‌آموز اردی»

هفت‌برکه – گریشنا: خبر فروریختن سقف دبستانی در شهر ارد در تاریخ دوشنبه ۲۳ دی‌ماه در گریشنا منتشر، اما به درخواست منبع اصلی خبر از سایت برداشته شد. اکنون روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش جوابیه‌ای برای گریشنا فرستاده است که بدون تغییر منتشر می‌شود. خبر اولیه گریشنا نیز در انتهای جوابیه بازنشر شده است. 

 

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش: در پی انتشار خبر ریزش سقف آموزشگاهی در شهر ارد شهرستان گراش استان فارس بر اساس قانون مطبوعات سریعا نسبت به درج جوابیه این اداره در آن سایت خبری اقدام نمایید.

در تاریخ ۲۳ دیماه ۹۸ حدود ساعت ۱۱ صبح بخش کوچکی از روکش گچ سقف یک کلاس درس یکی از مدارس شهر ارد شهرستان گراش به دلیل نفوذ آب باران و نم‌دیدگی ریخته است. 

براساس پیگیری و بررسی لازم، خوشبختانه هیچ یک از دانش آموزان دچار آسیب‌ دیدگی نشده و به بیمارستان انتقال نیافته اند که این موضوع پس از حضور اولیای دانش آموزان نیز به آنها اعلام شده است.

آموزشگاه مذکور با سابقه ۲۷ سال ساخت دارای استحکام لازم می باشد و عایق رطوبتی آن نیز سالم و تنها یک نقطه از عایق پشت بام به علت نفوذ آب موجب نم دیدگی محل مورد نظر در سقف کلاس درس شده است.

ترمیم بخش آسیب دیده ایزوگام و سقف که آب از آن قسمت نفوذ کرده است عاجلا در دست اقدام می باشد.

پس از گفتگویی که با معلم کلاس و مدیر آموزشگاه حاصل شد مشخص شد متاسفانه منبعی که خبرنگار آن سایت خبری از آن کسب اطلاع نموده در انتشار مطالب بزرگ نمایی و بی دقتی انجام داده است.

در پایان انتظار می رود قبل از درج اینگونه اخبار که باعث نگرانی عمومی می شود از منابع موثق صحت و سقم خبر کسب و سپس نسبت به انتشار آن اقدام گردد.

 

خبر اولیه گریشنا

به گزارش هفت‌برکه، صبح امروز بیست و سوم دی‌ماه ۹۸، بخشی از سقف کلاس دوم دبستان پسرانه امیرالمومنین(ع) شهر ارد روی سر دانش آموزانش فرو ریخت و سه نفر از دانش آموزان دچار آسیب شدند. این کودکان به صورت سرپایی درمان شدند.


سعید موذنی، معلم این کلاس، با اشاره به اینکه این دومین بار است سقف این کلاس فرومی‌ریزد، گفت: «حدود یک ماه پیش بعد از بارندگی شدیدی که داشتیم، سقف کلاس دچار آسیب شده بود. صبح همان یک ماه پیش وقتی به مدرسه آمدیم، دیدیم بخش کوچکی از سقف فرو ریخته است. مدیر مدرسه آموزش و پرورش را در جریان گذاشت و قول پیگیری و تعمیر را داده بودند. بعد از بارندگی این چند روز گذشته نیز سقف نم داشت و با احتیاط وارد کلاس می‌شدیم. صندلی‌ها را طوری چیده بودم که اگر مجدد از همان قسمت سقف چیزی ریخت، صدمه‌ای به کسی وارد نشود.»

موذنی در ادامه افزود: «امروز در زنگ نقاشی وقتی دانش‌آموزان در حال نقاشی و رفت‌وآمد بودند، متاسفانه بخشی از سقف روی سر سه تا از دانش‌آموزان ریخت. سریعا با اورژانس تماس گرفتیم. خدا را شکر آسیب جدی ندیدند و مرخص شدند. ولی نمی‌دانم حتما باید اتفاق جدی بیفتد تا مسئولین فکری به حال این مدرسه بکنند؟»

سعید موذنی با بیان اینکه این مدرسه قدیمی است ادامه داد: «مدرسه یک مدرسه قدیمی و فرسوده است. ما از مسئولین و خیرین ساخت مدرسه نو نمی‌خواهیم. لااقل همین را تعمیر کنید تا کل سقف مدرسه فرونریخته است. همه کلاس‌ها به هم وصل هستند و مطمئنا وقتی یک کلاس دچار آسیب می‌شود، خطر کلاس‌های بعدی را نیز تهدید می‌کند.»

موذنی در پایان خاطرنشان ساخت: «بعد از اتفاق امروز، بقیه‌کلاس‌ها هم از ترس کلاس را ترک کرده‌اند و در حیاط روی زمین کلاس برگزار می‌شود. هوا سرد است و مدرسه را هم نمی‌شود تعطیل کرد. یک ماه از حادثه قبلی می‌گذرد و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. احتراما به اطلاع برسانم ، طبق عکسی که به اشتراک گذاشتیم ، سقف ساختمان مدل طاق ضربی است . یعنی تیرآهن و آجر با ملات کچ و خاک . لازم به ذکر است این مدل سقف منسوخ شده و مقاومت کافی دربرابر زلزله نداره . به خصوص که سن حدود ٢٧ سال در گزارش ذکر شده. امیدوارم اداره اموزش پروش اقدامات لازم به منظور مقاوم سازی ساختمان رو انجام بده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top