بستن

نظر فریدونی در مورد لارستان و هرمزگان

لارستان به استان هرمزگان ملحق شود

گریشنا: خبرنگار دات کام، نام وبلاگ حسین فریدونی فداغی است. او در پست جدید خود به تقسیمات کشوری در فارس و جنوب فارس واکنش نشان داده است.

ای کاش مسئولان استان فارس،  شهرستان لارستان را به هرمزگان می بخشیدند.

از مدتها قبل زمزمه های جدایی بخش هایی از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس از گوشه و کنار به گوش می رسد و با واکنشهای تند مردم و مسئولان استان هرمزگان برای مدتی خاموش می شود و بار دیگر از قول مسئول دیگری بازگو می شود و… این قصه هر بار تکرار می شود.

ما لارستانی های مقیم هرمزگان که در این قضیه هیچ دخالتی نداشته و نداریم اما انگشت اتهام را بسوی ما دراز می کنند و هر چه قسم می خوریم که ما با این قضیه مخالفیم کسی باور نمی کند. بنده به فکرم رسید برای اینکه حسن نیت خود را ثابت کنم یادداشتی در این باره بنویسم و صراحتاً اعلام کنم که تاکنون ما هیچ خیری از مسئولان استان فارس ندیده ایم و به جرات می توانم بگویم که مسئولان استان فارس به درستی نمی دانند شهرستانی با عنوان لارستان هم در جنوب این استان قرار دارد! شیراز مثل پدری عیالوار که دارای فرزندان زیادی است آمار بچه های خودش را هم ندارد و بیشتر به فرزندان نزدیک به خودش می رسد. با این وضعیت چگونه می خواهد شهرستان دیگری را نیز به خانواده خود بیفزاید؟! اهالی لارستان بیشتر داد و ستد خود را با بندرعباس و دیگر شهرستانهای هرمزگان انجام می دهند و تفاوتی بین شیراز با یزد و کرمان و بوشهر نمی بینند. خواسته اکثر اهالی شهرستانهای لارستان، گراش، خنج و لامرد جدایی از شیراز و تشکیل استان دیگری با عنوان فارس جنوبی است.

مسئولان استان فارس ای کاش به جای درخواست پارسیان، شهرستان لارستان را به استان هرمزگان می بخشیدند. زیرا اهالی استان هرمزگان بسیار صمیمی، خونگرم و بی غل و غش هستند و  مردم لارستان قرابت بیشتری با فرهنگ مردم هرمزگان دارند.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

3 نظر

  1. باسلام خدمت مدیریت محترم سایت پربیننده گریشتا
    واقعا از تفسیر شما درتعجب ماندم .چگونه راضی می شوید بنویسید کاش ما را به هرمزگان می دادند !!!برادران عزیز هرمزگان با شهرهای فقیرش را مشاهده بفرمایید کدامیک درحال رشد وترقی هستند ؟آیا پارسیان هرمزگان با قدمتی دیرینه به آنچه استحقاقش را دارد رسیده است ؟بندرخمیر چطور؟میناب وحاجی آباد چطور ؟آیا می خواهید عقب ماندگی لارستان را با این حرفها تکمیل کنید ؟نه برادرجان ما حاظر نیستیم یک وجب از خاک خود را به هرمزگان بدهیم چراکه آنها چیزی درچنته ندارند آنها خود گشنه تر از آنند که شما فکر می کنید ؟درار وندار هرمزگان را تهرانیها به جیب می زنند وفقط بیکاری وعقب ماندگی مانده برای مردم محروم هرمزگان
    زنده باد لارستان عزیز وبه امید شکوفایی روزافزون ان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top