بستن

جعفرپور گفت: ادارات شهرستان گراش را تاسیس کنید

جعفرپور در نخستین نطق میان‌دستور  خود گفت: درمان بیماری اقتصادی قوانین کارآمد و اصلاح بینش و رفتار فرهنگی است.

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لارستان در بهارستان گفت: درمان بیماری‌های اقتصادی، بخشی با رجوع به قوانین کارآمد و بخشی از آن نیز از طریق اصلاح بینش و رفتارهای فرهنگی صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: درمان بیماری اقتصادی قوانین کارآمد و اصلاح بینش و رفتار فرهنگی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در خانه ملت در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) خود اظهار داشت: لارستان بزرگ دیار شیعیان عزتمند و اهل سنت نجیب که خاستگاه مردمانی سخت کوش با دستانی پرسخاوت و سرزمین مرحوم سید عبدالعلی آیت‌الهی محور وحدت شیعه و سنی در جنوب کشور است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سفر چند سال پیش در مورد لارستان بزرگ این گونه فرمودند: اگر ارزیابی ما درباره ملت‌ها تابع این است که مقدار آگاهی آنها را بسنجیم و مقدار عزم ملی و اراده آنها را بسنجیم و روشن‌بینی اقدام آنها را مورد سنجش قرار دهیم باید بگوییم مردم لار و منطقه لارستان بزرگ بر حسب این معیارها جزو برجسته‌ترین مردم کشور ایران اسلامی است.

نماینده مردم لارستان در بهارستان به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم اشاره و تصریح کرد: درس فراموش نشدنی محرم آن است که ما مردم ایران نیز در توطئه‌ها، فشارها، تحریم‌ها و کینه ورزی‌های دشمن بر شیطان اکبر غالب نمی‌گردند مگر همچون یاران وفادار اباعبدالله الحسین گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه اولویت مسئولان با توجه به شرایط کشور اهتمام به رفع مشکل معیشتی مردم است، گفت: تدوین و اجرای اقتصاد مقاومتی با اصول علمی و بهره‌گیری از متخصصان ضرورت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: راه برون رفت از نقاط تهدید شده از ناحیه دشمن توجه همزمان به تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف است و اولویت اقتصادی زمانی به درستی صورت می‌گیرد که متوجه تاثیر زیربنایی فرهنگ در حوزه اقتصاد باشیم.

جعفرپور  اضافه کرد: درمان بیماری‌های اقتصادی بخشی با رجوع به قوانین کارآمد و بخشی از آن نیز از طریق اصلاح بینش و رفتارهای فرهنگی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم لارستان در خانه ملت با بیان اینکه مسئولان تنظیم سیاست خارجی و ارتباطات بین‌المللی باید ضمن حفظ آرمان‌ها و رعایت خطوط اصلی نظام منعطفانه در مسیر استفاده حداکثری از ظرفیت کشورهای غیر متخاصم برای رفع نیازها و تنگناهای کشور بکوشند.

جعفرپور در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان لارستان که مانند برخی دیگر از شهرستان‌های کشور به فرمانداری ویژه ارتقاء یافته است، لازم است وزارت کشور برای تسهیل در نیازهای روزمره اداری و غیر اداری مردم ، ادارات آن را باید به اداره کل ارتقا دهد.

وی ادامه داد: شهرستان خنج نیز که دارای قدمت و غنای فرهنگی بسیار است، به دلیل قرار گرفتن در بن بست مواصلاتی در جایگاه شایسته خود نیست، بنابراین اهتمام  مسئولان را برای احداث راه‌های مواصلاتی و ارتقاء بخش بهداشتی و درمانی مرکز شهرستان خنج خواستارم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد مشکلات شهرستان گراش نیز گفت: با وجود سه سال از ارتقا بخش گراش به شهرستان هنوز بسیاری از ادارات در این شهرستان مستقر نیست. بنابر این از مسئولان استقرار کامل ادارات را در شهرستان گراش خواستارم.

جعفرپور در پایان گفت: لارستان با توجه به تیزهوشی جوانان و تحصیل کرده‌های خود نیازمند تاسیس دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه دولتی تابع وزارت علوم است.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

9 نظر

  1. تو تریبونهای عمومی خواستار برپایی ادارات می شن تو رایزنیها و مراودات و جلسات خصوصی خواستار محدود شدن شهرستان
    بعد هم با کمال تاسف میاد میگه برای محدوده وکیل بگیرین
    اونوقت همه میشین و نگاهش می کنن

  2. […]هر جا دستش برسد نه تنها برای راه اندازی ادارات گراش بلکه در راه امتیازات جزیی تر سنگ اندازی و مانع تراشی می کند و لی برای فریب برخی […] شعار راه اندازی ادارات شهرستان گراش آنهم در مجلس سر می دهد . اگر راست می گوید از طریق استان پیگیری کند و یا لااقل مانع تراشی نکند .

  3. باسلام من نمی دونم بعضی گراشی ها دنبال چه منافعی هستند که در سمتی که به اونا نزدیکتره براش سینه چاک شدن . وآیابعضی ها که درانتخابات دور نهم سرمایه ریزی کردند تغییر جهت داده و……تبت یدی ابی لهب و تب

  4. بیچاره مردم که باید تقاص بعضی ندانم کاری و فرصت سوزی عده ای ساده پس بدهند .اولین اقدام آقای جعفر پور در قضیه محدوده نشان داد که این آقا دیدش نسبت به گراش چگونه است !!!
    باش تا صبح دولتش بدمد کاین هنوز از نتایج سحر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top