بستن

درخواست کمک برای جهیزیه ۸ زوج تحت پوشش بهزیستی

هفت برکه (گریشنا):  علی‌اکبر غلامی،رئیس اداره‌ی بهزیستی شهرستان گراش، خیرین را به مشارکت در طرح «حلقه‌ی وصل» دعوت کرد. در این طرح جهیزیه‌ی زوج‌های تحت پوشش بهزیستی تامین می‌شود.

به گزارش هفت برکه:علی‌اکبر غلامی،رئیس اداره‌ی بهزیستی شهرستان گراش با اشاره به این که در گراش هفت زوج در صف انتظار برای دریافت جهیزیه هستند، گفت:«پویش تامین جهیزیه ویژه ۱۸۰۰ زوج نیازمند تحت پوشش بهزیستی فارس یک طرح سراسری است که تنها شامل افرادی می‌شود که یا زوج یا زوجه تحت پوشش بهزیستی باشند. در گراش هشت زوج در نوبت دریافت جهیزیه هستند که شش نفر از این زوج‌ها گراشی و دو نفر آن‌ها غیر بومی هستند.»

غلامی  با این جمله که بیایید حلقه وصل باشیم، خیرین و مردم را دعوت کرد تا به صورت نقدی یا غیر نقدی در این طرح مشارکت کنند. او راه مشارکت در این طرح را توضیح داد و گفت:«محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی ادرات بهزیستی شهرستان‌ها است. حساب مشارکت‌های مردمی فارس- بانک توسعه تعاون ۲۴۱۳۹۰۷۳۴۵۳۰۰۱۱ و حساب مشارکت‌های مردمی فارس- بانک مرکزی ۴۱۵۸۰۳۴۵۴۱۶۲۲۰۹۹ و شماره کارت:۵۰۲۹۰۸۱۰۸۰۰۰۰۰۰۹ نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است. شماره‌ی ۵۲۴۴۶۰۱۶ داخلی ۱۰۸ نیز شماره‌ی اداره‌ی بهزیستی گراش است که افرادی که قصد مشارکت در این طرح را دارند می‌توانند برای گرفتن اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرند.»

علی داوری‌فرد،مسئول مشارکت‌های مردمی اداره‌ی بهزیستی با بیان این که با توجه به فصل سرما نیازمندان تحت پوشش بهزیستی در گراش به وسایل گرمایشی نیاز دارند، گفت:«مددجویان تحت پوششی در شهرستان وجود دارد که حتی توانایی خرید وسایل گرمایشی ندارند خیرینی که قصد دارند به این افراد کمک کنند می‌توانند بخاری نفتی، بخاری گازی، پتو، لباس گرم‌های نو و بلااستفاده خود را برای توزیع بین این مددجویان به اداره‌ی بهزیستی تحویل دهند.»

داوری‌فرد یکی از نیازهای مبرم در اداره‌ی بهزیستی را لوازم بهداشتی می‌داند و می‌گوید:«لوازم بهداشتی مهم‌ترین نیاز معلولین است و بیشترین لوازم بهداشتی مورد استفاده ایزی لایف در سایزهای مختلف است. پوشک بچه در سایزهای مختلف، کیسه‌ادرار، سرم شست‌وشو،انواع چسپ‌های ضد حساسیت، کیسه‌ی کلستومی از دیگر وسایل بهداشتی است که بیشترین استفاده را بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی گراش دارد.»

او در پایان به افراد خسارت‌دیده در جریان بارندگی‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت:« از خیرین و مردم می‌خواهیم در صورت توان ازکمک به افراد خسارت‌دیده در جریان بارندگی اخیر که تحت پوشش بهزیستی هستند برای پیشگیری از خسارت‌های سنگین‌تر در آینده دریغ نکنند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

9 نظر

  1. من می‌خواهم کمک کنم ولی به این مسئولان ومدیران خیلی اعتماد ندارم چون درآخرش گندش درمیاد یابالا میکشن یابه دستشون نمیرسه پس بنابراین مستقیم به دستشون برسونیم بهتره

    1. سپاس از لطف شما خیر بزرگوار و اظهار نظر انجام شده. بله . حتما چرا که نه ؟؟؟؟؟ لطفا به اداره مراجعه نمایید تا اطلاع رسانی لازم در خصوص مددجویان این طرح خدمت شما انجام شود.
      منتظر حضور سبزتان هستیم.

  2. به دلیل عدم اعتماد به ارگان های دولتی متاسفانه، بنده هم اگر قرار بر کمک باشه مستقیم به خود شخص کمک میکنم یا مگر اینکه یک فرد مورد اعتماد و شناخته شده گراشی که در ارکان دولتی نباشد مسولیت قبول کند ما کمک هامون رو به دست ایشون برسانیم.

    1. با سلام و سپاس از لطف شما شهروند مسولیت شناس و بزرگوار. آقای حاج جعفر رسول نژاد از بانیان خیر مجموعه مرکز نگهداری معلولین ذهنی بدر نینوا و از خیرین بزرگوار کمک کننده به مجموعه بهزیستی شهرستان می توانند واسطه خیر شما قرار بگیرند.

  3. با سلام و عرض ادب خدمت شهروندان محترمی که در خصوص خبر درج شده اظهار نظر نموده اند .
    با سپاس از اظهار نظر و حس مسئولیت پذیری شما شهروندان بزرگوار و
    ضمن احترام به اظهار نظر مطرح شده که قطعا به حق و نتیجه جو عمومی بوجود آمده در جامعه می باشد
    به اطلاع همه بزرگواران و شهروندان عزیز شهرستان می رساند، این اداره با نهایت دقت در رعایت حفظ کرامت انسانی و تکریم مددجویان تحت پوشش آماده ارائه اطلاعات شفاف و واضح در مورد نحوه عملکرد در خصوص اجرای این طرح طبق درخواست خیرین و مشارکت کنندگان بزرگوار می باشد.
    مشارکت و حمایت های خیرخواهانه شما خیرین ارجمند از فعالیت ها و وظایف دولت که ناشی از پذیرش مسئولیت اجتماعی همگانی می باشد ، همراه با نظارت و مطالبه گری در خصوص ارائه گزارش در زمینه حمایت های انجام شده قطعا گره گشای بسیاری از مشکلات نیازمندان جامعه خواهد بود و به انجام رسیدن این امر گسترش خیر جمعی را در جامعه محقق خواهد کرد.
    با سپاس فراوان
    خدمتگزار شما – علی اکبر غلامی – مسئول اداره بهزیستی شهرستان گراش

  4. سلام جناب غلامی عزیز
    متاسفانه در انجام وظایفتان خیلی کم کاری مینمایید
    شاهد عینی هستم که تا الان که چند سال از عضویت یکی از اقوام میگذرد و غیر ماهانه مبلغی که بدرد خرید یک کارتن پفک میخورد و بس ..دیگر هیچ گلی بسر طفل عزیز نرسانده اید حتی گاهی اوقات که فیزیوتراپ میبرند و برگه های متعددی از هر جلسه کپی میگیرند و میبرند بهزیستی که شاید از هر جلسه ۲۰۰هزارتومنی اندکی بویسیله حق عضویت در بهزیستی کم کنند که برگه بردن همانا و چیزی ندادن هم همانا
    یا در رابطه با مسکن مهر هم شاهدم که هزارنمونه وعده و وعید میدین که حالا اینجوره یا فلان تاریخ بیا و پرونده تکمیل کن و فلان اخر سر هم میگین چون فلانه و فلان وبه شما تعلق نمیگیرد یا….
    یه مثل میگه با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه
    حرف تا عمل مثل فتح کردن قله اورست هست ینی اینقدر تفاوت از حرف تا عملتان هست اقای غلامی رئیس محترم بهزیستی

    1. سلام دوست عزیز
      سپاس از اینکه دغدغه هاتون را با ما به اشتراک می گذارید.
      نکته قابل عرضی که میتوانم در پاسخ به انتقاد به جای شما عرض کنم این هست که اینجانب با همراهی مجموعه اداره بهزیستی در شهرستان تلاش حداکثری خود را در جهت مدیریت نیازمندیهای مددجویان در طی این ۳ سال که این حقیر فرصت خدمت به مردم شریف شهرستان گراش داشته ام بکار گرفته ایم اما معتقد هستیم که قطعا مدیریت تمام نیازمندیهای مددجویان تحت پوشش با توجه به محدودیتهای منابع مالی دولتی امکان پذیر نمی باشد و سعی کرده ایم از سایر منابع جایگزین مثل موضوع همین خبر که هدف جلب حمایت خیرین می باشد استفاده حداکثری داشته باشیم چون معتقدیم بسیاری از مددجویان ما نه پای آمدن دارند و نه زبان گفتن.
      امید است با حمایت خیرین بزرگوار شهرستان بتوانیم در کنار حمایت های دولتی در زمینه خدمت رسانی به جامعه هدف و انجام وظایف محوله در جهت مدیریت مسائل و مشکلات مددجویان موفق باشیم . ان شا الله
      در خصوص ۲ موردی که ذکر فرمودید باید عرض کنم که در مورد پرداخت کمک هزینه های مستمر در قالب مستمری باید عرض کنم که تعیین مبلغ مستمری بصورت کشوری و بصورت ۱ الی ۵ نفره با مبلغ مشخص هست و کاری از دست شهرستان در جهت افزایش و یا کاهش آن ساخته نیست . ما فقط می توانستیم از حق برخورداری ایشان و نیازمند بودنشان دفاع بکنیم که از این حق دفاع کرده و در لیست قرار داده ایم.
      در مورد هزینه های فیزیوتراپی در صورت وجود اعتبار سرانه ای برای افراد مشخص شده که خواهش میکنم به اداره مراجعه بفرمایید تا موضوع را بررسی کنم.
      در مورد مسکن مهر هم که باید عرض کنم علارغم تلاش هایی که قبل از حضور اینجانب ذر شهرستان انجام شده بود فعالیت مسکن مهر در شهر گراش به علت عدم واگذاری زمین در وقت مناسب از طرف اداره راه و شهرسازی لارستان متاسفانه به نتیجه نرسیده بود و بعد از آن هم که طرح فوق در سطح کشور متوقف گردید.
      در مورد قول تا عمل هم من عادت ندارم قولی بدون پشتوانه اجرایی شدن به کسی بدهم چون اینقدر شهامت دارم که اگه کاری از دستم برنمی آید همان لحظه به مراجع ام بگویم این کار انجام شدنی هست یا نیست و بی خودی کسی را امیدوار نکنم که بعدا نتوانم جوابی بدهم. چون در حد توان اداری و شخصی ام قول می دهم نه بیشتر.
      با آرزوی توفیق الهی برای شما

  5. سلام خسته نباشید
    از حق نگذرید اقای غلامی خیلی پرتلاش هستند وزحمت های زیادی برای مددجویان میکشن
    دیگه وقتی پول نیست که هیچ کس نمیتونه کاری کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top