بستن

۳۵ نامزد از فیلتر هیات اجرایی گذشتند/ جهانبانی و تقوی: اعتراض می‌کنیم

هفت‌برکه – گریشنا: از ۳۹ نامزد ثبت‌نامی حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس یازدهم، خبر عدم تاییدِ فقط دو نفر از سوی هیات اجرایی منتشر شده است. خبر رسمی تایید یا عدم تایید نامزدها منتشر نمی‌شود و در صورت عدم تایید، موضوع مستقیما به خود نامزدها اعلام می‌شود.

در تماس خبرنگار گریشنا با نامزدهای ثبت‌نامی، سیدعباس جهانبانی از گراش و کرامت‌الله تقوی از جویم از رد صلاحیت خود خبر دادند و هر دو نفر اعلام کردند که به هیات نظارت استان اعتراض خواهند کرد. دو نامزد نیز پیش از اعلام نظر هیات اجرایی انصراف دادند.

جهانبانی: رییس ستاد نماز جمعه مشمول قانون استعفا نیست

صلاحیت سید عباس جهانبانی، نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به دلیل عدم استعفا از مسئولیت ستاد نماز جمعه در هیات اجرایی انتخابات تایید نشد.

سید عباس جهانبانی در گفتگو با گریشنا گفت: «تایید نشدن بنده به استناد به بند ب ماده ۲۹ قانون انتخابات و به دلیل عدم استعفا از مسئولیت ستاد نماز جمعه در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ می‌باشد.»

اما جهانبانی معتقد است: «ستاد نماز جمعه یک نهاد مردمی و کار در این ستاد افتخاری است لذا نیازی به استعفا نمی‌دیدم که استعفا دهم. زیرا دو دوره قبل در دوره‌های هفتم و دهم نیز این موضوع را تجربه کرده بودم.»

جهانبانی در مورد پیگیری خود گفت: «در اولین فرصت اعتراض خود را تنظیم و به هیات محترم نظارت استان تحویل خواهم داد. در هر حال بنا به فرموده امام خمینی (ره)  ما موظف به تکلیفیم، نتیجه با خداست. لذا بنده بر همین اساس به تکلیف عمل کرده‌ام و نتیجه هر چه باشد راضی به رضای خداوند و تبارک و تعالی هستم.»

تقوی: فکر نمی‌کنم اعتراضم موثر باشد

رد صلاحیت کرامت‌الله تقوی قابل پیش‌بینی بود. او در پنج انتخابات قبلی در هیات اجرایی یا هیات نظارت رد صلاحیت شده بود و در زمان پیش از ثبت‌نام به گریشنا گفته بود:‌ «حسب وظیفه انسانی در انتخابات ثبت‌نام می‌کنم تا یک شاهد و ردپای تاریخی در احساس وظیفه ما و بی‌توجهی متولیان قانون به قانون وجود داشته باشد.»

تقوی در گفتگو با گریشنا در مورد دلیل رد صلاحیت خود گفت: «امروز از فرمانداری لار تماس گرفتند. دلیل رد صلاحیت ماده ۲۷ و عدم التزام عملی به اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعلام شد.»

تقوی در مورد پیگیری خود گفت: «هر چند فکر نمی‌کنم موثر باشد اما اعتراض خودم را به هیات نظارت استان ارسال خواهم کرد.»

این پژوهشگر تاریخ در مورد فعالیت انتخاباتی خود پس از رد صلاحیت گفت: «اگر نامزدهای مناطق بتوانند به اجماع برسند به آن‌ها کمک خواهم کرد ولی در مورد نامزدهای لار موضع بی‌طرفی دارم.»

حالا نوبت شورای نگهبان است

با توجه به انصراف محمدحسین علیشیری از لار و سلمان رنجبر از دهکویه، در حال حاضر تعداد نامزدها روی عدد ۳۵ است. هر چند این عدد قطعا تغییر خواهد کرد. ممکن است اعتراض دو نامزد رد صلاحیت شده، پدیرفته شود؛ و از آن مهم‌تر، مرحله احراز صلاحیت‌ها از سوی هیات نظارت شورای نگهبان باقی مانده است. نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت ۲۲ دی تا ۱۱ بهمن اعلام می‌شود.

هیات اجرایی با توجه به استعلام مراجع چهارگانه اطلاعات، ثبت احوال، نیروی انتظامی و دادگستری نامزدها را بررسی می‌کند و در صورت عدم تایید، موضوع را به نامزدها اعلام می‌کند. رد شدن از این فیلتر به معنی تایید صلاحیت نامزدها نیست و تصمیم نهایی با شورای نگهبان است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. آهای روسای گراش ، آهای روسای دو مسجد ، آهای معتمدین ، آهای تئوریسینهای خودی هر ۴ سال مغلوب ، آهای سیاسیون هر ۴ سال ضربه فنی شده ، آهای جوانان دست به قلم که فکر میکنین به بلوغ سیاسی رسیدین ، آهای نو شکفته های سیاست که در مساجد جلسه میگیرین . تاریخ برای خواندن نیست بلکه تاریخ برای درس گرفتنه.

    ماشاالله کاندیداها همشون تحصیل کرده و مدیر و مدبرند ، ولی این کافی نیست . از اونایی که نهایتا تایید صلاحیت میشن رزومه کاری نخواین ، رزومه شناخت منطقه بخواین که از همه واجبتره.یعنی کدومشون نسبت به بقیه توی منطقه شناخته شده تر هست.

    فرقی هم نمیکنه گراشی ، اوزی ، خنجی ، بیرمی ، جویمی و یا بنارویه ایی باشه .

    مهم اینه که پشت حریف به خاک برسه . طرف از آنچه که فکر میکنین تیزتر و کیزتره .

    اینو هم بگم اگه بیشتر از یک نفر موندن ، مردم رای که نمیدن هیچ ، تف و نفرینشون هم همیشه بدرقه راهشونه

  2. با سلام
    نظر ملا کاملا موافق ام
    مردم گراش خواهشا اگر از گراش فقط یک نفر کاندید شد پای صندوق برید در غیر اینصورت شکست ما حتمی است

  3. حضرت والا ، ما بی ادب و بی شعور ، شما سرشار از ادب و لبریز از شعور . اصلا ما بکرایی له شده ، شما موز چکیتا ۳۰ سانتی . یا نه اصلا ما حرمله ، شما خود امام حسین (ع) . خوبه …

    داداچ ، ما داریم غزل حافظ برات میخونیم ، شما داری میگی “تصمیم کبری” چی شد ؟!!!

    آغاجون ، آقای دکتر اصلاح طلب اصلاحگرمون و کاندیدای خوشتیپمون که بعید میدونم از فیلتر شورای نگهبان رد بشن ، ( که خدا کنه بسلامت رد بشن)

    سید هم فعلا فرستادنش دنبال نخود سیاه توی استان. میدونی معنی این چیه ؟ یعنی فعلا ایشون روی انتخابات و برنامه تبلیغاتی تمرکز نکنه . یعنی گرفتن زمان از ایشون.

    از اون طرف هم ، رقبا ، برای ۲ دکتر جوان جویای نام ، سیگنالهای مثبت میفرستن که شما چنینید و شما چنانید . اصلا شما ناجی لارستانید . این یعنی چی ؟ یعنی تکرار دوره قبل و دوره قبل تر…

    الباقی دکترامونم انسانهای صالح و مومنی اند ولی در حد و قد و قواره رقیبمون نیستند .

    رقیبمون ، رقیبیه که چرچیل باید بیاد جلوشون لنگ بندازه ، تا این حد…

    تحلیلگراهامونم فعلا خاموشن ، ان شا الله یک ماه بعد از انتخابات ، طومار تحلیلشون از قم و حومه و بلاد مختلف به دستمون میرسه . این یعنی چه ؟ یعنی نوشدارو پس از مرگ سهراب.

    ” خدایا چنان کن سرانجام کار ، که به عاقبت توابین گرفتار نشیم “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top