بستن

سیل در گراش: خیابان و بیابان دریا شد + فیلم

هفت‌برکه – گریشنا: بارندگی طوفانی و آب‌گرفتگی معابر و منازل رفت و آمد‌ها را در شهر مختل کرد و دردسرهایی را برای شهروندان به وجود آورد، مدرسه‌ها تعطیل شدند و امدادگران و نجاتگران روز شلوغی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش هفت‌برکه،سه‌شنبه ۲۶ آذرماه ۱۳۹۸، به دلیل بارندگی سیل‌آسا مدارس تعطیل شد و مردم با مشکلاتی مواجه شدند. شدت بارندگی به حدی بود که بسیاری از منازل و مغازه‌های سطح شهر دچار آب گرفتگی شدند و رفت و آمد با وسایل نقلیه در شهر ممکن نبود. پخش کلیپ آب بردن خودرویی در رودخانه‌ی پئت به همراه سرنشینان آن علاوه بر نشان دادن شدت بارش‌ها خیلی از همشریان را شوکه کرد. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

روابط عمومی هلال‌احمر شهرستان گراش آماری از فعالیت امدادگران و نجاتگران در این روز را گزارش می‌کند و می‌گوید:«در این روز، ۱۱ مورد تخلیه‌ی آب انجام شد، ۳ مورد درخواست کمک از روستا داشتیم که به علت آب‌گرفتگی جاده‌ها ما به این روستا‌ها دسترسی نداشتیم. به علت بارندگی ۱۰۰ راس گوسفند در روستای خلیلی تلف شدند. پنج پرسنل و ۱۵ امدادگر و نجاتگر، دو خودرو شخصی و دو خوردو هلال‌احمر و ۵ خودرو ادارات در طول بارندگی مشغول کمک‌رسانی و امداد‌رسانی به مردم بودند.»

در کنار نیروهای هلال‌احمر، نیروهای آتش‌نشانی و نیروهای مردمی در قالب بسیج سازندگی نیز هر کدام گوشه‌ای از عملیات امدادی را بر عهده داشتند.

اما دردسرهای بارندگی را که نادیده بگیریم براساس آمار بارانسنج انجمن هوای جنوب، میزان بارش‌های اخیر برای شهر گراش تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه ۲۷ آدرماه به ۱۱۲ میلمتر است و با این وجود مجموع بارش سال زراعی به ۲۳۰ میلیمتر رسید این بارش سه ماهه بیشتر از میانگین بارش یک سال در شهر گراش است. 

در این کانال همچنین آمده است:بر اساس پیش‌بینی سایت هواشناسی weather.com احتمال بارندگی در ساعت عصر و نیمه‌شب هم وجود دارد اما صبح چهارشنبه احتمال بارش کاهش پیدا می‌کند و البته تا این ساعت خبری هم از اعلام تعطیلی مدارس نیست.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. سلام
    احتمالا خانم یوسفی بچه های گمنام و مظلوم بسیج و رزمنده رو ندیدن… بسیجیان دوشادوش رزمندگان مخلص گراش از دو روز قبل با اعلام آمادگی در فضای مجازی تمام امکانات شخصی رو هم محیا کردند و پای کار بودند.
    خواهش می کنیم در چنین مسائلی که مردم شهر و روستا شاهد تلاششون بودند رو هم گزارش تهیه کنید. یا لااقل اسمی بیارید تا حق مطلب ادا بشه.تشکر

    1. فعالیت‌های گروه‌های بسیجی در تلگرام و اینستاگرام و در همین خبر گریشنا به صورت عکس پوشش داده شده است. گزارش عملکرد هلال‌احمر به سرعت آماده شد اما فعالیت‌های آتش‌نشانی، بسیج و دیگر نیروهای مردمی جمع‌بندی و ارسال نشده است در صورت ارسال قطعا منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top