بستن

پای کیک‌های قرص‌دار به گراش رسید

هفت‌برکه – گریشنا: چندین کیک و بیسکویت‌های آلوده به قرص در مراکز فروش و مدارس شهرستان گراش نیز مشاهده شد.

به گزارش هفت‌برکه، مدتی است که خبرهایی در مورد مشاهده‌ی قرص در کیک‌ها و بیسکویت‌های شرکت‌های مختلف، بخصوص در استان‌های جنوبی کشور منتشر می‌شود. مدیر کل نظارت برفرآورده‌های غذایی وزارت بهداشت در گفتگو با ایرنا گفته است: «جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک‌های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.»

چند روز پیش مرکز بهداشت شهرستان گراش اعلام کرده بود (خبر در کانال گریشنا): «تاکنون در گراش هیچ مورد مشابه‌ای گزارش نشده است اما در صورت مشاهده‌ی چنین کیک‌هایی که از شرکت‌های مختلف بوده است حتما به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهید تا منشا توزیع این موارد شناسایی شود.»

اما از دیروز، خبرهایی مبنی بر مشاهده‌ی قرص در کیک و بیسکویت در سطح شهرستان گراش منتشر شد، هم در گراش و هم در ارد.

محمد‌جواد دلام، مدیر آموزشگاه پسرانه‌ی شهر ارد، در گفت‌وگو با هفت‌برکه با تایید خبر پیدا شدن کیک‌های آلوده به قرص گفت: «دیروز، ۲۴ آذرماه، یکی از دانش‌آموزان هنگام خوردن ویفر موزی مینو متوجه لغزش بیسکویت می‌شود. از آن‌جایی که صبح آن روز مادر دانش‌آموز بر اساس اطلاعیه و اخبار به او هشدار داده بود که کیک و بیسکویت تهیه نکند، کنجکاوی او بیشتر شده و بیسکویت را بررسی می‌کند و متوجه قرص می‌شود و آن را به دفتر مدرسه منتقل می‌کند.»

دلام می‌گوید این تنها مورد نیز نبوده است: «یک مورد دیگر نیز در مدرسه‌ی ابتدایی پسرانه مشاهده شده است. ما از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها خواستیم که فعلا از خرید این محصولات خودداری کنند و ساندویچ و لقمه‌های خانگی را با خود به مدرسه بیاورند اما امروز که یکی از دانش‌آموزان با خود صبحانه نیاورده بود از من اجازه گرفت و اقدام به خرید کیک کرد که متاسفانه باز هم شاهد وجود قرص در این کیک بودیم. ما در مدرسه بوفه نداریم و هر دو دانش‌آموز این اقلام را از مغازه‌های بیرون مدرسه تهیه کرده بودند. این مورد به وسیله‌ی مسئول آموزش و پرورش و بهداشت ارد صورت‌جلسه شد.»

سایت دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش نیز خبری در این زمینه منتشر کرده است: طی بازدیدهایی که توسط پرسنل معاونت بهداشتی در شهر ارد و نیز در فداغ صورت گرفت، تعدادی قرص در کیک، چیپس و  ویفر که از مارک‌های معروف این محصولات بودند کشف شد. مهندس علیرضا مساح، معاون فنی معاونت بهداشت، در گفتگو با روابط عمومی در این‌باره گفت: «با توجه به گزارشات مردمی، پرسنل این معاونت در بازدیدهای صورت گرفته تعدادی از محصولات حاوی قرص را در شهر ارد و نیز در فداغ، کشف، توقیف و به معاونت بهداشتی ارسال کردند.»

مساح در ادامه افزود: «طرح ضربت و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در مرکز شهرستان نیز توسط پرسنل معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی در حال اجراست و در صورتی که در گراش نیز مواردی کشف شود به اطلاع عموم خواهد رسید.»

روابط عمومی علوم پزشکی گراش به نقل از مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: «کلیه فروشگاه‌ها موظف هستند فرآورده‌های غذایی را فقط از شرکت‌های پخش رسمی و مجاز تحویل بگیرند.» در مورد مشاهده جسم خارجی از جمله قرص و کپسول در تعدادی از بسته‌های فراورده‌های غذایی از جمله ویفر، کیک و … در برخی مناطق جنوبی کشور، بررسی‌ها حاکی است موضوع به هیچ وجه به سطح تولید و پخش کلان مرتبط نبوده است و موارد احتمالی به صورت مشکوکی در سطح عرضه مشاهده یا گزارش شده است.

همشهریان در صورت مشاهده‌ی چنین مواردی حتما به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

به گفته‌ی علیرضا مساح، معاون فنی معاونت بهداشت شهرستان گراش، در بازدید بازرسان اداره‌ی بهداشت از مراکز توزیع و فروش محصولات غذایی، چند مورد محصولات آلوده به قرص در مرکز شهرستان نیز کشف شده است: «دیروز نیروهای بهداشت در خلیلی، ارد و فداغ گزارش مشاهده‌ی این محصولات آلوده را به ما دادند. امروز نیز در قالب طرح ضربت و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی اکثر فروشگاه‌های سطح گراش بررسی شد و چند مورد کیک‌های آلوده به قرص کشف شد.»

او در ادامه گفت: «آمار قرص و بیسکویت‌های آلوده‌ی کشف شده در شهرستان گراش در خبر دیگر به همشهریان اعلام خواهد شد. پیگیری بیشتر این موضوع برای پیدا کردن منبع توزیع این اقلام از طریق معاونت بهداشت، مدیریت غذا و دارو و ارگان‌های امنیتی و انتظامی در حال انجام است.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. سلام
    واقعا دست پشت پرده این ماجرا کیه؟ایا کارخانجات این کار رو میکنن یا بیرون از کارخانه ها داره انجام میشه ؟هدف از این کار چیه؟ اصلا چه قرصهایی هست؟ اگه دست پشت پرده ای باشه مسلما نمیتونه این همه قرص جاسازی کنه نهایتا بتونه یه استان رو جاسازی کنه ولی از کل ایران این خبرها شنیده میشه؟ و این کمی مشکوکه؟ اگر این قرص ها مخدر و کشنده نیست چرا جاسازی میکنند؟ اصلا این مقدار قرص که تعدادشون کم نیست از کجا تهیه میکنند؟ اینها سوال هایی است که ذهن رو درگیر میکنه و این مسایل خیلی مشکوکه امیدواریم نیروی محترم انتظامی و وزارت اطلاعات بتونن قبل از اینکه به کسی صدمه ای برسه مجرمان این قضیه رو دستگیر کنن تا این مشکل مرتفع بشه

  2. یاعالِمَ‌السِّرِّ والخَفیّات‌.به‌حق‌روز‌
    بارانیت‌دست‌اشراری‌که‌هی‌شرّ‌ومعضل
    می‌آفرینند‌رارو‌کن.
    آخرسکوت‌تاکی؟؟!ای‌خداااااا
    خدایا‌اگر‌قابل‌هدایت‌هستند‌هدایتشان
    کن‌و‌اگر‌قابل‌هدایت‌نیستند‌شرّشان‌را
    به‌خودشان‌بازگردان.ما‌چکاره‌ایم‌که‌
    هی‌باید‌‌شرارت‌یک‌مشت‌بیشعورتمام‌عیار
    ازخدا‌بیخبر‌را‌تحمل‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top