بستن

۲۰۰ خانه سهم گراش از طرح مسکن دولتی

هفت‌برکه – گریشنا: از ۲۶ آذرماه ثبت‌نام متقاضایان طرح اقدام ملی مسکن آغاز می‌شود. در مرحله نخست ۲۰۰ واحد برای شهر گراش اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش گریشنا در حالی که تنها دو سال به پایان عمر دولت روحانی باقی مانده است، سرانجام طرح مسکن این دولت رونمایی شد. در طرح اقدام ملی مسکن قرار است بیش از ۴۰۰ هزار خانه در کل کشور ساخته شود. سهم اداره کل راه و شهرسازی لارستان ۱۲۰۰ واحد است که ۲۰۰ واحد آن در گراش خواهد بود.

۲۰۰ واحد در گراش

در حالی در خبر اولیه طرح اقدام ملی مسکن نام شهر گراش دیده نمی‌شد با پیگیری فرمانداری گراش سهمیه شهر گراش در این طرح ملی محفوظ ماند. بر اساس گمانه‌زنی‌ها زمین این طرح در گراش، در نزدیکی مجموعه مسکن مهر بسیجیان خواهد بود.

اصغر فرودی فرماندار گراش گفت: «با توجه به اینکه اجرای این طرح در گراش در مرحله دوم قرار داشت با پیگیری‌های فرمانداری و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی لارستان موافقت شد در مرحله نخست ۲۰۰ واحد برای گراش در نظر گرفته شود که طبق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، ثبت‌نام از متقاضیان واجد شرایط در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان از روز سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه سال جاری به طور رسمی آغاز خواهد شد»

فرماندار گراش در مورد این طرح گفت: طرح اقدام ملی با هدف کنترل قیمت‌ها به عنوان برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود و بازه زمانی اجرای این طرح سال های ۹۸ و ۹۹ است. در این طرح راه و شهرسازی لارستان زمین ساخت این واحدها را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار خواهد داد و بنیاد مسکن مسئول ساخت خواهد بود.

۱۲۰۰ واحد در جنوب فارس

موسی میرزایی مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لارستان در گفتگو با گریشنا درباره این طرح گفت: براساس برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، ثبت‌نام از متقاضیان واجد شرایط در حوزه استحفاظی اداره کل راه وشهرسازی لارستان از روز سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه سال جاری به طور رسمی آغاز خواهد شد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط ثبت نام را مطالعه و ثبت‌نام کنند.

مدیریت مسکن و ساختمان گقت: اداره کل راه و شهرسازی لارستان صرفا موظف است زمین‌های مورد نیاز را در اختیار بنیاد مسکن قرار داده و متولی ساخت و ساز در این طرح بنیاد مسکن خواهد بود. در فاز نخست از ١٢٠٠ واحد مصوب شده سهم شهر لار ٢٠٠ ، لامرد ١٨٠ ، گراش ٢٠٠ ، اوز ٢٠٠ ، گله دار ٢٠٠ و خنج ٢٠٠ واحد در نظر گرفته شده است که ثبت نام مرحله ی اول نیز بر اساس همین تعداد انجام خواهد شد.

برای این طرح وام ۷۵ میلیون تومانی با نرخ بهره ١٨ درصد و دوره مشارکت حداکثر دوساله و بازپرداخت ١٠ ساله در نظر گرفته شده است.

عدم استفاده از تسهیلات بانکی (فرم “ج” سبز )، متاهل و یا سرپرست خانوار، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، سابقه سکونت در ۵ سال اخیر در شهر مورد تقاضا، داشتن شرایط لازم برای دریافت تسهیلات بانکی ، توانایی تامین هزینه ساخت مسکن به غیر از تسهیلات بانک، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ میلیون تومان در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی در تامین هزینه‌های ساخت مسکن از شرایط متقاضیان این طرح است.

برای این طرح وام ٧۵ میلیون تومانی با نرخ بهره ١٨ درصد و دوره مشارکت حداکثر دوساله و بازپرداخت ١٠ ساله در نظر گرفته شده است.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

10 نظر

  1. سلام عجب شرایطی سی میلیون که سپرده کنی بعدش برجی ۱۷۰۰۰۰۰ بدی تا ده سال به عبارتی میشه دویست میلیون بعد تازه هزار تا شرایط فکر کنم فقط به درد پولدارها بخوره چون کارگر بدبخت نمیتونه با این شرایط صاحب این خونه ها بشه کارگر همش در ماه یک میلیون و پانصد کار نمیکنه چطور قسط به این سنگینی بده عجب فکری کردن مسولان ما؟؟؟؟

  2. خدا یا اگه من سی ملیون پول داشتم وحقوق یک وهفتصد حتما ثبت نام میکردم هرکی این فرمول درآورده احتمالا روسنگ توالت نشسته بوده عجب مسکنی عجب وامی عجب قسطی عالیه از تاریخش نگذره سریع بریم ثبت نام کنیم که پرمیشه هیچ وقت حسنی به مقصد نرسید؟

  3. سلام

    «ج» سبز قضیش چیه؟

    اون بیست تای دیگه که به لامرد ندادن گیر کی میاد؟

    نکنه شیرینی دست اندرکاران باشه!!!!

  4. با این شرایط که ادم خودش میتونه خونه بسازه و نیازی نیست از هفت خوان دولت رد بشی و منت دولت رو سرت باشه

  5. مطمعنن اونایی ک وضعشون خوبه میگیرن و بعد هم میفروشن مثل مسکنای قبلی و اینطور میشه ک قیمت خونه و زمین در گراش فضایی میشه بابا انصاف هم خوب چیزیه یکم بکشین کنار تا ب بقیه هم برسه آخه بیرحمی تا کی😩

  6. حالا البته ناگفته نماد ک واقعا هم فقط ب درد پولدارا میخوره آخه اکه طرف سی میلیون پول داشت ک دیگه احتیاجی ب این مسکنا نبود ☹️

  7. پدر من ۷۵سال سن داره گراشی هم هست از کار افتاده هم هست خونه هم تا بحال نداشته و سندی هم بنامش نبوده تابحال از وامهای مسکن و..ــهم استفاده نکرده حالا به نظرشما این سی میلیون و از کجا بیاره و دوما اون ۱/۷۰۰قسط و چجوری بده اخه شمایی که نشستین این برنامه ریزی چرت و کردین اصلا فکر ادمهایی مث پدر بنده رو کردین اصلا؟یا فقط این برنامه واسه پولدارها هستش؟این برنامه فقط و فقط واسه خفه کردن ملت هستش که سرگرم باشن و از گرونی و بنزین و تورم و ….حرف نزنن

  8. سی میلیون باید سپرده بزارن یعنی اینکه اول بیایید نصف اقساطش رو یکجا پرداخت کنید، بعد از چند ماه، دولت وامی به اسم ۱۸ درصد میده
    یادش بخیر سریال شبهای برره. میخواستن وام به مردم بدن، اول میگفتن ای شما اول باید قسطهایش رو از جیب دروکنی و بعدا ما به شما وام پرداخت وکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top