بستن

بنزین گران شد، تاکسی دوباره گران می‌شود؟

هفت‌برکه – گریشنا:  هرچند بازرس شهرداری گراش می‌گوید افزایش نرخ بنزین باعث افزایش نرخ تاکسی درون شهری نمی‌شود اما برخی از رانندگان عملا نرخ را افزایش داده‌اند.

به گزارش هفت‌برکه، از دو هفته پیش که قیمت بنزین سهمیه از لیتری ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد به لیتری ۳۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است، زمزمه‌هایی در بین رانندگان تاکسی خبر از افزایش مجدد نرخ تاکسی درون شهری می‌داد. اما مسئول سازمان حمل و نقل شهرداری گراش این موضوع را رد می‌کند. تنها سه ماه از افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری از ۳۰۰۰ تومان به ۴۰۰۰ تومان می‌گذرد (خبر در گریشنا) اما رانندگان معتقدند با افزایش نرخ بنزین، کرایه‌ها نیز باید دوباره افزایش پیدا کند.

سهمیه بنزین برای تاکسیرانی محفوظ است

رحمانی، بازرس سازمان حمل و نقل شهرداری گراش، با اشاره به اینکه قیمت تاکسی درون شهری تازه دو ماه است که افزایش پیدا کرده است، گفت: «افزایش قیمت بنزین دلیل بر افزایش قیمت تاکسی نمی‌شود، قیمت تاکسی درون شهری شهریورماه افزایش پیدا کرده است و برای این افزایش قیمت بنزین هم دولت بنزین سهمیه مازاد برای تاکسیرانی در نظر گرفته است که ثبت نام از اواسط هفته قبل شروع شده است. رانندگان تاکسی برای ثبت نام و دریافت این سهمیه باید به سازمان حمل و نقل شهرداری گراش مراجعه کنند.»

رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تاکسی درون شهری ۴۰۰۰ تومان است افزود: «قیمت تاکسی درون شهری ۴۰۰۰ تومان است و ۱۲ شب به بعد رانندگان اجازه دارند ۵۰۰ تومان به مبلغ اضافه کنند. برای مسیرهای خاکی و دوردست هم تا ۱۰۰۰ تومان قابل افزایش است. هر گونه افزایش غیرقانونی مبلغ تاکسی درون شهری از سوی رانندگان تخلف است و همشریان می‌تواند به سازمان حمل و نقل شکایت کنند تا پیگیری شود.»

هنوز بنزین سهمیه‌ای دریافت نکرده‌ایم

در گفتگو با چند راننده تاکسی گراش، همگی به این موضوع اشاره داشتند که هنوز بنزین سهمیه‌ای دریافت نکرده‌ایم و سهمیه ۶۰ لیتر به درد کار تاکسی‌رانی نمی‌خورد. یکی از این رانندگان به گریشنا گفت: «اگر از بنزین آزاد استفاده کنیم کرایه‌ای که دریافت می‌کنیم برایمان نمی‌صرفد. یا باید نرخ افزیش پیدا کند یا تا زمان دریافت سهمیه تاکسیرانی را کنار بگذاریم که شغلمان این است و دچار ضرر بیشتری می‌شویم، ما هم خانواده و هزینه داریم، ما هم قسط می‌دهیم، با خرج امروز و وضعیت اقتصادی باید تمام درآمدمان را صرف بنزین سه هزار تومانی کنیم.»

پیگیری‌های خبرنگار گریشنا از چند تاکسیرانی سطح شهر نشان می‌دهد که قیمت تاکسی درون شهری از ساعت ۹ شب به بعد ۵۰۰۰ تومان می‌رسد و این موضوع چندین بار برای پیگیری به سازمان حمل و نقل ارسال شده است.

نظر شما در مورد میزان کرایه تاکسی‌ها چیست و یا موردی از افزایش کرایه مشاهده کرده‌اید؟

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

8 نظر

  1. بید دارم قبل از ملی شدن نفت توسط مرحو م دکتر محمد مصدق که قرار بود پول نفت تقسیم شو د در خوزستان که من انجا بودم اب برق گاز دکتر دارو اموزش برای همه مجانی بود وبرای بیرون کردن انگلیسیها وملی شدن نفت در تظا هرات شرکت میکردیم و شعار میدادیم
    از جان خود گذشتیم با خون خود نوشتیم یا مرگ یا مصدق
    یا کشته شود مکی یا نفت شود ملی .. دکتر حسین مکی
    ای صا حب و نیم صاحب ای مستر جیکاک بایست ارزوی ایران تو بری خاک . چرچیل هم از غصه اش خیلی بی حاله . جون تو در لندن نمد میماله . خیلی از این شعار ها
    بعد از ملیشدن نفت نتنها پول بما نرسید بنزین لیتری ۶ریال شد ۱۰ ریال اب برق گاز دکتر دارو اموزش هم پولی شد .من که ۸۰ سال د ارم سالهاست عهد کر دنم وعده هیچکس قبول نکنم شما خود دانید

  2. از همون روز همه پنج تومن میگیرن. اما من بارها تا گفتم ابلاغیه ای که از طرف سازمان مبنی بر افزایش نرختون اومده رو بهم نشون بدین طفره میرن و میگن به ما زبونی گفتن….

  3. وای‌وَخو‌و لاوَه‌چاوَه.
    رِئز‌ مُز‌رِئز‌بَتَر‌کِردائِن.دِگَه‌بِشتَر‌رأی‌ناتَم.
    سِئر‌غَمِ‌گُشنه‌‌اُشنی سُواره‌غمِ‌پیاده‌اُشنی.

  4. واقعا خودتون فکرش کنین راننده بدبخت لیتر سه هزار بنزین بزنه بعد مسافر از مسکن مهر تا فرهنگیان ببره واقعا بی انصافیع ک چهار تومن باشه اصلا ارزشرفتن نداره من بهشون حق میدم و اینکه ب اون بندگان خدا سخت بگیریم حد بی انصافی اخه کار از ریشه خرابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top