بستن

فرمانداری و هیات نظارت گراش آماده آغاز فرآیند انتخابات

هفت‌برکه – گریشنا:  با دستور وزیر کشور فرآیند انتخابات مجلس یازدهم آغاز شد.

به گزارش هفت‌برکه بر اساس اعلام فرماندار گراش هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرنگان این هفته انتخاب می‌شوند. هیات نظارت شورای نگهبان در شهرستان گراش آماده آغاز روند انتخابات است.

اصغر فرودی فرماندار گراش در گفتگو با گریشنا گفت: «بر اساس زمان‌بندی انتخابات فرآیند انتخابات از روز شنبه آغاز شده است و نامزدهای نمایندگی که دارای شرایط قانونی مانند حداقل ۳۰ سال سن و مدرک کارشناسی ارشد هستند می‌توانند در سه محل وزارت کشور، فرمانداری لارستان و سفارتخانه‌های و کنسول‌گری‌های جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند.»

رییس هیات اجرایی شهرستان گراش از تشکیل هیات اجرایی انتخابات در این هفته خبر داد:‌ «اسامی سی‌ نفر از معمتدین تهیه شده است که پس از تایید هیات نظارت شهرستان از این افراد برای تشکیل هیات اجرایی دعوت می‌شود و هشت نفر معتمدین عضو هیات اجرایی انتخاب خواهند شد.»

فرماندار گراش از مهرماه در حال آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات است: «تشکیل ستاد انتخابات در فرمانداری و تقسیم کار نیروها و عوامل اجرایی انجام شده است. رصد فعالیت‌های و اخبار انتخاباتی انجام شده است و شناسایی معتمدین هیات اجرایی انجام شده است. در مانور انتخابات شرکت کرده‌ایم. برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان دو هیات اجرایی در مرکز شهرستان و در بخش ارد تشکیل می‌شود.»

 

اعضای هیات نظارت انتخابات در شهرستان

محمد هاشم درویشی در مورد ترکیب هیات نظارت شورای نگهبان در شهرستان گراش به گریشنا گفت: «محمدهاشم درویشی، مسعود محسن‌زاده و حسین مهروری سه عضو هیات نظارت شورای نگهبان در مرکز شهرستان هستند. رضا سعیدیان، غلامرضا فتحی‌نژاد و محمدجواد دلام سه عضو هیات نظارت در بخش ارد شهرستان خواهند بود.»

درویشی از آمادگی هیات نظارت شهرستان برای آغاز انتخابات خبر داد: «ثبت‌نام در گراش انجام نمی‌شود اما بعد از ثبت‌نام نامزدها، نمایندگی شورای نگهبان در مورد نامزدهای  اهل و ساکن گراش اعلام نظر خواهد کرد و نظرات را به مرکز استان اعلام می‌کند. در مرحله برگزاری انتخابات نیز نمایندگان هیات نظارت پای تمامی صندوق‌های رای و در تمامی مراحل انتخابات حضور خواهند داشت.»

بی‌طرفی و افزایش مشارکت

اصغر فرودی فرماندار گراش صبح  نهم آذرماه در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی با تاکید بر ضرورت حضور همه واجدین شرایط در انتخابات اسفند ۹۸، از آنان خواست تا زمینه را برای حضور حداکثری مردم در این رخداد مهم سیاسی فراهم نمایند.

اصغر فرودی دهیاران را بازوان اجرایی دولت در روستاها دانست و گفت: رعایت قانون انتخابات و اصل بیطرفی و نیز فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری روستاییان در انتخابات از مهمترین وظایف دهیاران است که بایستی به آن توجه و عمل شود.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات موجب سربلندی نظام و مایوس شدن دشمنان می‌شود تاکید کرد: مردم نشان دادند که همواره در صحنه های حساس حضور فعال و ارزشمندی دارند و در صورت نیاز حضور پرشور و با نشاط در تمامی عرصه ها خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات در شهرستان گراش با تاکید بر اینکه انتخابات نظام را در برابر توطئه‎های دشمنان بیمه کرده است، افزود: مردم با حضور در پای صندوق های رای در تعیین سرنوشت خود و کشورشان سهیم می شوند. 

عبدالله فضلی بخشدار مرکزی شهرستان گراش با بیان اینکه در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، موظف به صیانت از آرای مردم هستیم گفت: بی شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: در برگزاری انتخابات خط قرمزهایی داریم و دهیاران حق ورود به نفع یا ضرر هیچ نامزد انتخاباتی ندارند.

فضلی اظهار داشت: دهیاران، حق حضور در جلسات تبلیغاتی و ایجاد شائبه طرفداری یا مقابله دهیاری با نامزد خاص را ندارند و باید فضای انتخابات، در چارچوب قانون جهت حضور دشمن شکن مردم مهیا شود.

در این جلسه اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و دهیاران به برخی از مسائل و مشکلات خود اشاره کردند.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

3 نظر

  1. آخییی‌خیالم‌راحت‌شد‌بالاخره‌فرایندو
    شروع‌کردن!چن‌شبه‌خواب‌نداشتم‌هی‌
    غصه‌میخوردم‌که‌چرا‌مسوولین‌فرایند‌انتخابات
    رو‌شروع‌نمیکنن؟!مردم‌دارن‌می‌میرن‌از‌نبود
    این‌فرایندها!

  2. همیشه خدا این هیات نظارت که متشکل ازآقایان درویشی.مهروری…ثابت بوده .بابا یکم راه به این جوان ها هم بدین .بذارین بیان یکم خودی نشون بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top