بستن

کتابخانه عمومی عظیمی، دهه فجر افتتاح می‌شود

گریشنا – هفت‌برکه: برنامه‌های هفته کتاب و تکمیل کتابخانه عمومی عظیمی مهمترین موضوعات جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گراش بود.

به گزارش حجت عابدی در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گراش ۱۹ آبان‌ماه ۱۳۹۸ به ریاست اصغر فرودی فرماندار گراش و با حضور اعضای انجمن در  اداره کتابخانه‌های عمومی گراش برگزار شد. ۲۳ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۸ به نام هفته کتاب نامگذاری شده است.

 فرماندار گراش از اختصاص اعتبار برای تکمیل ساخت کتابخانه عظیمی خبر داد و اظهار داشت: ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت کتابخانه مرکزی گراش از محل منابع دولتی اختصاص داده شده است.

اصغر فرودی با بیان اینکه پروژه ساخت کتابخانه عمومی گراش ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: از این میزان اعتبارات ۱۴۰ میلیون تومان آن وصول و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر برای سال جاری تامین هزینه خواهد شد که امیدواریم در دهه فجر امسال این پروژه به بهره برداری برسد.

وی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه‌ها می‌تواند بستر پیشرفت جامعه باشد، تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در رشد جامعه دارد.

فرماندار گراش با بیان اینکه نامگذاری هفته کتاب تلنگری برای اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی و مطالعه است، خاطر نشان ساخت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها با ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش سرانه مطالعه در شهرستان برنامه ریزی لازم است، اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه مستلزم شناخت ذائقه مخاطب است و  توجه به ذائقه کتابخوانی مردم، اصل مهمی در پیشرفت این فرهنگ است که باید برای ان برنامه ریزی کرد

فرماندار گراش خواستار پرداخت سهم کتابخانه‌ها از بودجه نیم درصد در آمد شهردار‌های گراش و ارد شد و افزود: بر اساس قانون کتابخانه‌های شهرستان نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌ها را سهیم هستند و این نیم درصد تنها بودجه و منبع تامین مالی موجود در اختیار کتابخانه‌ها است که باید از جانب شهرداری‌ها پرداخت شود.

وی ضمن تقدیر از خانواده عظیمی خیر ساخت کتابخانه و مهندس عبدالهی مسئول پروژه گفت: این پروژه توسط خیرین با مشارکت دولت در حال تکمیل شدن است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهندس اکبر باقر زاده رئیس شورای اسلامی شهر گراش با بیان اینکه سال گذشته افزون بر صد میلیون تومان از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ به حساب کتابخانه‌های عمومی گراش واریز شده است، اظهار داشت: امسال نیز با اقدامات انجام شده در شش ماهه اول سال نیم درصد حاصل از درامدهای شهرداری به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی از ضرورت‌های جامعه است، اظهار داشت: تحقق این مهم گر چه نیازمند ایجاد زیرساخت هاست اما باید در حوزه فرهنگسازی بیش از پیش اطلاع رسانی و فعالیت کرد.

سیما برزین رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش در این جلسه مصوبات جلسات قبل را مورد بررسی قرار داد. در این جلسه بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه کتابخانه‌های عمومی تاکید شد.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. سلام
    ضمن احترام به همشهریان عزیز ولی اشخاصی که خیلی محترم هستند ولی یک باردرکتابخانه حاضر نشده و حتی اهل مطالعه نیستند چه سنخیتی دارد با بعضی از جلسات شهر این همه فرهیخته و اهل علم واساتید بزرگی در شهر هستند ولی به هیچ یک از این جلسات دعوت نمی شوند به نظر بنده ضمن احترام به همه بزرگواران و قصد بی حرمتی ندارم ولی به حاشیه رفتن متخصصین افتی عظیم و غیر جبران است بارها دیده ایم حتی هییت امنا مراکز علمی مثل دانشگاه افراد متشخص هستند ولی غیر متخصص بعضا سواد مکتبی دارند در حالی که این اشخاص در جای خود شیخوخیت انها خیلی کارساز بوده و هست و قابل تقدیر اما کی باید وقعی به جایگاه عزیزانی که بعضا در حوزه خود نخبه استانی و کشوری هستند گذارده شود هرچند اعتقاد دارم جامعه سنتی ما به همه اقشار نیازمند است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top